Min egna lilla vrå

Fototriss…148…Skugga

Posted on: september 11, 2011

Söndag igen…tiden går, trots att jag inte tycker den går tillräckligt snabbt ibland, det är veckoslut igen så bevisligen går tiden framåt som den ska trots att jag tycker att tiden står still tidvis. Tid är något  vi uppfunnit för att för att få lite ordning i tillvaron…men tiden är stressande…att följa klockan dygnet runt slaviskt…ja det gör vi…livet är ganska så inrutat, schemalagt ja vi har en massa tider att passa hela tiden…jag försöker att inte leva efter klockan hela tiden 🙂 ..men det är svårt .. jag är en tidsoptimist…tror att jag har all tid i världen…tiden går ju hursom helst .. ibland går den för  fort …ibland går den inte fort nog och ofta så vet man inte vart den tar vägen…och  ibland står den still   ..hihihi nu kan man tro att dagens triss handlar om tid …vet inte riktigt hur det blev så…men i skuggan av detta ska jag nu försöka mig på veckans triss.

I skuggan av allt jobbigt som hänt denna sommar …i skuggan av onska och död…i skuggan av 11 sep…det som hände för 10 år sedan just idag…all ondska och allt förfärligt gör att tiden stannar till…man får tid till eftertanke …ja kontentan av alla dessa händelser gör att man ser allt med andra ögon…man får inte låta sig överskuggas av all ondska i världen…

Men det är inte konstigt om man ibland  tappar tron på mänskligheten…men som den flicka sa som överlevde massakern på Utöya… ”Om en man kan visa så mycket hat, tänk hur mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans”

De orden ger mig styrka…kärleken övervinner allt!!

Så till mina skuggor… då vädret inte gav någon chans att fotogrefera skuggor idag eftersom det är mulet ute fick jag gnugga mina geniknölar ordentligt…annars är mulet väder det perfekta om man ska fotografera porträtt…då vill man helst inte ha skuggor som skymmer anletsdrag…

Min triss har inget med ovanstående text att göra…jag kom inte på något bättre än det här…

 Mina ögon- SKUGGOR

 

 Ja så det kan bli när fantasin tryter…

Här hittar ni fler skuggiga trissar..

http://fototriss.blogspot.com/

Den här låten bjuder jag på…

28 svar to "Fototriss…148…Skugga"

Undrade just om någon skulle välja att fotografera ögonskuggor … Bra trissat med fina skuggfärger.

/Åsa

Ja så fick det bli…här var det skuggfritt idag…solen lyser med sin frånvaro…

Lite fantasilöst kanske…men va gör man…ville inte leta i arkivet idag…så ögonskuggorna fick den stora äran att va med i trissen denna molniga dag.

Ja, det finns många sätt att skugga sig på:-)

Absolut…under parasollet t ex… 😉

Din typ av skugga har jag ingen. 😉
Du är den andra som jag sett tolka med ögonskugga.
Det var väl smart! 🙂
Finns det ingen skugga att fotografera kan man ju kolla i bildarkivet också efter passande foton …?
Något speciellt med andra fotot i din triss, tror det är spegelbilden till höger som jag gillar. 🙂
Tack för besöket, kul att du gillade kullerstenarna. 😉

Nää hoppas verkligen att du inte använder dig av ögonskugga… 😉
Tack själv för besöket här hos mig …

När jag gnuggade mina geniknölar 😉 så fick jag samma tanke.
Kul!

Glad söndag.

Kul! En till med samma fantasi som jag 🙂

Fantasin tryter? Det var ju jättebra tänkt! Snyggt:)

Ja man tager vad man haver då solen inte lyser och kastar skuggor på saker och ting 🙂

Jag säger samma sak: vadå fantasin tryter?
Det var precis vad jag ville fotografera själv, men jag har inga skuggor kavr, bara de under ögonen… 😐
Hade jag vetat att du har så många skulle jag tittat förbi dig efter jobbet i går och ”lånat” några, hehe.
SNYGGT trissat!
Kram.

varsågod…här finns det skugga så det räcker och blir över…
kram

Den här typen av skugga använder jag aldrig numera(inte Tommy heller:))) Fina bilder i alla fall!

Jag använder skugga nästan dagligen…men det kanske är lite passé …men sån är jag:)

Kreativt!!! Detta är ju också skuggor… 🙂

Jepp…jag skuggar mig every day! : D

haha kul tolkning

Japp kom inte på nåt bättre än ögon skugga!!

nämen, haha, va roligt!

Ax

Ja det kanske det var…tyckte första att den var lite tråkig och fantasilös…men det blev en triss ändå 🙂

Tack för den fina låten ♥

Hemikram ♥

Skygger kan være mange ting. ”Skygger” for hinanden – Han bliver forfulgt af sin egen ”Skygge” .. og alligevel er der nogle der får samme ide med de samme motiver. Jeg synes det er skønt at det bliver beskrevet forskelligt …… Flotte billeder og historie 😀

http://thatphoto.wordpress.com/the-week-ugen/

Med dom här kan man fixa helt otroliga skuggor. Fin triss. 🙂

Ha, ha, ha ja det var ju oxå en tolkning. En kreativ sådan’.
Agnetha

http://agnetha52.blogspot.com/2011/09/fototriss-del-148-skugga.html

Men det var väl en rätt fantasifull tolkning av temat.

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet