Min egna lilla vrå

Loong time no see!

Posted on: april 22, 2013

Ojdå…här var det ovant att vara..va har hänt kanske ni undrar..jo jag är datalös..datorer gillar inte kaffe märkte jag…en dag i början på mars råkade jag hälla kaffe latte övermin laptop.
Gissa om jag blev arg …men den känslan fick jag släppa bara och inse attjag kommer att få vara utan data ett bra tag till.
Min ekonomi tillåter inte stora inköp så jag får vara glad ändå. Jag har ju tak över huvudet ialla fall och jag har fått finna mig i att så här är det nu…

Är mycket ute och promenerar..har köpt ett årskort på ett gym och tränar som en galning emellanåt för att slippa abstinenten som jag haft av att ingen data ha att skriva av mig på.
Nu har det blivit en vana det med och jag struntar nu i att jag inte kan skriva varje dag..men så fort jag bara kan så ska jag återkomma hit in…

Åh jag har så mycket att berätta så jag vet inte vad jag ska berätta först..jo jag ska bli mormor igen för femte gången vilken dag som helst. Besöker dottern i detta nu och fick låna hennes dator ..lite motvilligt från min sida gick jag in här,det känns lite konstigt att besöka sin egna blogg då man inte kunnat vara här på så himl länge.

Kan säga att jag har inneboende hos mig min mellandotter och hennes små bor hos mig då de är bostadslösa fram till juni..jisses vi är rejält trångbodda kan jag säga 🙂
Tänk att även hon separerat som jag men där gick det undan de sålde sitt hus ganska så omgående efter de beslutat att gå skilda vägar. Jag ser fortfarande ingen ljusning…så en sommar till utan pengar har jag att se fram emot…och utan data lär jag nog oxå få vara men det kan jag bara skylla på mig själv eftersom jag välte kaffemuggen över hele tangentbordet.

Ja kära nån ..vi får se när jag härnäst kan kika in här..

Nu ska jag avrunda mitt inlägg…hua va ringrostig jag känner mig..får tänka till rejält då jag formulerar mig jisses va man lagt av sig.

Bäst att dra hemmåt igen..ska ät en matlåda och senare ska jag iväg till gymmet på en instruktion..så att jag även kan lyfta lite skrot framöver..nu har jag bara gått på pass..boxpasset är det som är roligast. Har precis kommit igång igen efter att ha haft influensan 2 gånger på raken. Barn baciller är inget att leka med dehar hoppat runt runt i min lilla lägenhet…suck!

Men nu är jag åter frisk och allert …och lite vårkänslor har jag oxå anat ..det verkar som om våren äntligen är på gång..igår plockade jag vitsippor till lilla mamma. Hon blev så glad då jag kom ja henne kämpar jag för ännu..vi går ut och går i ur och skur..

Ha de gott alla mina vänner häri bloggbyn..jag ska snart komma åter hoppas jag..saknat er massor.

SES!

7 svar to "Loong time no see!"

Så skönt att få ett livstecken från dig! Jag tänkte allt möjligt och omöjligt när du bara plötsligt lade av. Du hade ingen försäkring som kan ge lite pengar för den förstörda datorn? Sen kan du ju gå in på bibblan och låna en dator också, gratis. Roligt med det nya barnbarnet, mindre roligt att du aldrig kommer loss ur huset. Sköt om dig!
Kram

jo då visst hade jag datorn försäkrad ..men den gav inte så mycket att det räcker till en ny.
Så jag sparar och gnetar för att ha råd att köpa en ny. Idag är jag hos dottern och betalar mina räkningar då passar jag på att gå in här en stund.
kanske har jag råd i augusti att skaffa en ny data..hua vilken abstinens jag haft nu då jag inte kunnat skriva.
kram

Åh vad kul att du är här igen! Jag har undrat vart du tog vägen.
Grattis till det nya barnbarnet! Nu när det är vår har jag börjat bli sugen på att träna lite också. Men har inte hittat något gym som passar mig. Antingen är de för dyra eller också överfulla av muskelknuttar. Får väl ta lite längre promenader istället. Förstår vad frustrerande det är att vara utan dator. Hoppas det löser sig snart. Sköt om dig nu! Hoppas du kikar in snart igen. Kram =)

Va roligt o se dig här. Hoppas det fixar sig med datorn.
Ha det bra.

Du måste fixa en länk till din nya blogg =0(

Jag hittar inte hem till dig…

Hemikram ♥

Skönt att få se ett livstecken från dig! Hoppas det ordnar sig med både det ena och det andra.. Röda korsets Kupor eller biblioteken brukar ha användardatorer. Var det inget socker i kaffet kanske apparaten har torkat och kan användas.. Ha det gott! : )

Vilken otur med datorn, men bra att du funnit träningen som avledning 🙂 Hoppas det löser sig med allt omkring!

Kram

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet