Min egna lilla vrå

Hej hej!

Posted on: maj 31, 2013

Jag har ett nytt inlägg på min nya blogg..kolla in om ni vill ..

http://zebrasebra.wordpress.com/2013/05/27/har-ar-jag-igen/

Har för tillfället en lånedator ..mellandottern hade denna gamla avlagda laptop i sina gömmor den är bättre än inget i väntan på en ny.

Så jag sitter här och myser framför skärmen och har terapi med mig själv🙂

Det är lite overkligt att åter kunna skriva ..jag känner mig lite  ringrostig och ovan.  Undrar om man kan tagga aftonbladet fortfarande och synas bland alla andra bloggers?  Jag gör ialla fall så fast jag vet inte om det fungerar för jag hittar ju inte sidan. Det känns annorlunda att vara här men tror nog att jag snart känner mig varm i kläderna igen.

Oj oj hela 3 månader har gått sedan olyckan med kaffelatten hände som gjorde min fina dator helt obrukbar😦

Jag sitter här i min nya vrå …det är rörigt värre än vanligt..och tomt. Äldsta dottern och de små barnbarnen har flyttat till ett eget krypin; efter tre månader tillsammans på liten yta har vi vant oss vid varandra..vi har levt båtliv, på liten yta har vi alla 5 samsats om tjocktv:n , toan,  soffan och sängplatserna.  Vi har haft stora tvättberg att ta hand om och fått hänga på torka överallt eftersom vi inte kunnat få allt torrt i tvättstugan..phu! Den tiden är nu förbi.

Nu ska jag hämta andan ett tag …sen ska jag åter köra ett race i gammal Otto anda..jag ska måla och göra mitt sovrum så fint jag bara kan för att kunna flytta in där med min madrass på golvet ska jag göra det så mysigt det bara går.  Med skral kassa ska jag försöka lite i taget att få till det trots att penningarna är alldeles för få.  Ni skulle se hur jag bor…yngsta barnbarnet sa häromdan att -mormor jag tycker inte om att kolla upp i ditt tak för det är så fult ..och det har hon rätt i.

Jag struntar i taken  och målar resten … allt ska bli vitt vitt och ljust.  Möblerna de jag har får duga men en säng står högst på önskelistan… men jag är glad att jag har tak över huvudet.

Rom byggdes inte på en dag så jag kan leva som jag gör och ta varje dag för sig ..jag är här och nu det är det viktigaste.

SES!

15 svar to "Hej hej!"

Hej,hej! Vad kul att ”se dig” här igen! Jag har minsann undrat vart du hade tagit vägen. Vad bra att du länkade till nya bloggen. Då ska jag se till att lägga till den i min blogglista. Gör det på direkten. Kram =)

🙂 kul att vara här igen får jag väl säga då. Jag höll ju som bäst på att fixa med min nya blogg då allt blev svart😦
Ska försöka skriva i den nya i första hand men kikar ändå in här då och då för denna blogg ska ligga och guppa.
Jag har lånat ett gammalt tröskverk till dator men det är bättre än inget.
Inser att jag har varit totalt avstängd allt för länge nu för även jag känner mig rostig och trög vad det gäller att skriva och att använda datorn igen. Men det släpper väl hoppas jag. ottokram

Det måste kännas befriande att dottern har hittat någonstans att bo. Det kan inte vara lätt att samsas så många på den ytan som du hade tänkt för dig själv, men även bra att du känner att du kan ställa upp när det behövs! Har alltså dottern fått sitt tredje barn medan de bodde hos dig?
Roligt att du har fått tag i en dator och är tillbaka igen!
Kram

Hej hej🙂 ja det är verkligen befriande att de hittat eget bo att vara i. I tre månader har vi trängts här..Min mellandotter har fått bebis inte min äldsta som tur är för det hade inte gått att ha en bebis här oxå.
Han är 1 månad nu och han ska nog hete Philip verkar det som ..de har varit lite oeniga men så är de 4 stycken som ska tycka någorlunda lika och det är inte lätt. Det har varit många bud kan jag säga ..
Visst är det bra att jag fick ha denna gamla dator tills jag skaffar en ny..även om den är trög så funkar den ju och det är ju bättre än att ingen dator ha..så jag är nöjd.
Kan bara inte lägga in bilder här för den rymmer inga ; jag som ligger efter 3 månader har ju hela kameran full med foton som jag skulle vilja visa.

kram

Philip är väl ett fint namn, det heter makens systerson. Jag förstår att du brinner av längtan efter att kunna visa bilder som du har när du inte har bloggat på länge!
Kram

Ja jag gillar oxå Philip, vilket namn det än blir så kommer det att passa en lite prins.

Jag tappade fotomotivationen oxå då möjligheten att blogga försvann som tur är annars hade minneskortet översvämmat.

Nu har jag haft en väl behövd paus.
Nu kan jag ta nya tag igen.

kram

Precis, att vara här och NU är viktigast!

Kram!

Trevligt att du dykt upp också. Önskar jag hade lite att stoppa i din skrala kassa, det är roligare att ge än att få.

Tack, det hoppas jag med. Eller nu får den här väntan banne mig vara nog, fattar inte läkemedelsverket att de försvårar en redan svår situation ? Men de är väl paragrafryttare styrda av maktens berusning, inbillar jag mig.Vad ska man annars tro ???
Min port är jag vansinnigt rädd om, ibland tror jag att distriktssköterskorna sliter sitt hår när de går härifrån, jag bevakar som en hök, där kan jag inte hejda mig. Tycker jag de t ex tvättat dåligt får de göra bättre osv.

Kramkram

Hej Tant Otto.
Vart nyfiken på dig och hääär är jag.
Tror det blir fint när det är färdigmålat och så kul måla ibland. Vitt är ju fräscht.
Ha nu en jättefin fortsatt vecka och till dig kommer jag fler gånger att besöka.
kramen.

Hej hej
vill du fortsätta kika in hos mig kan du göra det i min nya blogg istället.
Här håller jag till numera…
http://zebrasebra.wordpress.com/
kram

Tittar in och säger hej!

Hemikram ♥

Hej Hemi❤

Åh så kul att höra av dig …saknar dig på bloggen men ser dig ju på FB.
Jag är på min nya blogg ..skriver inte här inne mer. Så du är välkommen att kika in på zebra bloggen istället ..länken har du i inlägget ovan

Ottokram❤

Tack raraste Otto, känner mig styrkt av dina varma kramar o då måste jag gråta liten skvätt till.

Kraaaam

Det låter ju ändå väldigt ‘pretty’. Du bjuder på det du kan, trots att barnbarnet klagar på taket😉. Men so what? Hon vill nog vara där ändå. ‘Ta det för vad det är, lilla gumman’…och det är nyttigt för barn att begripa och acceptera.
Kao

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
