Min egna lilla vrå

Igår…en helt vanlig dag i mitt liv!!

Posted on: juli 19, 2010

Igår hade jag en Depp dag i dubbel bemärkning….fick inget särskilt gjort och var lite down hela dan. Det är inget som andra märker och det är inget som syns, det är bara en skänsla man har och man kommer ingenstans med någonting.

Jag lagade mat och städade köket..hm visst det var väl bra men hallo orka plocka och hålla ordning på ett helt hus. Jag gnäller över en ond tumme, fick ju en sticka då jag rensa ogräs..och jag får inte bort den jäklen…ah hur jag än gör så är den kvar, trycker ut var och den ömmar än mer…nu får den vara där tills den själv behagar pluppa ut.

Mitt i all eländighet och känslosam tomhet att inte få tummen ur (stickan ur) …hahaha att inte komma igång med ett enda ting….gav jag mig ut och jogga min runda…tungt men det rensar ialla fall hjärnan från negativism.

Stallet står där som vanligt och hästarna ska ha sitt…vatten i hagen och pyssel och mys. Man kollar över dem var dag och letar fästingar och ser om det finns små sår eller andra skavanker som de kan ha åsamkat sig själva eller fått  av andra krakar i hagen. Zlatan har en spricka i sin ena framhov som vi smörjer vareviga dag..den sitter lite konstigt och man kan tro att han har trampat sig själv. Hm hovslagaren var här och kolla men den sitter så att man inte kan häfta den för att den inte ska spricka än mer…så det gäller att ha koll!! Den har inte blivit större ändå så vi smörjer med en kletig Hov-oinement…hahaha jag har köpt vinyl handskar till ändamålet att ha på för att slippa kletet, inte för att jag är rädd om mina naglar för de är så fula och korta utan för att salvan är svart och kletig och fastnar under naglarna och är svår att få bort.

Jaja nu finns inte mycket till mat i hagen och vi stödfodrar Zlatan så att han den smäckre ska behålla det hull han har…Pompe den rackarn klarar sig istället på sitt hull och det går ingen nöd alls på honom.

Skulle vilja lägga ut hö i hagen, två hästar skulle behöva det men den tredje hästens ägaren vill inte så vi får ge dem hö inne var dag.

Gårdagens solnedgång över vättern…vackert så det förslår.

Juli -10 020.jpg

HM gårdagen var som sagt lite deppig, dagen idag känns lite ljusare då jag sitter här med mitt kaffe och med en tallrik vaniljfil med egengjord musli!!

Ska ge mig ut i spåret snart, det börjar bli en vana en ganska bra vana…

Avslutade så gårdagen med att titta på film…alla bänkade t.o.m katten Majsan var med…vi tittade på Alice i underlandet men  Jonny Depp!!

Så kvällen blev lite Depp-ig den me….men väldigt underhållande!!

Juli -10 021.jpg

8 svar to "Igår…en helt vanlig dag i mitt liv!!"

Jajasägerdådet.. alltid är det nåt. Trist med hovsprickan, men med din känsla fixar du det nog, bara inte hoven utsätts för påfrestningar. Tänk om det kunde finnas ett enkelt balsam för själen också.. Kram!Vi kom förresten inte närmare Vättern än till Rydaholm den här gången.. men det var skoj bara det!

Hm ska försöka hitta rätt balsam för själen…det vore bra om det fanns en smörja som hjälpte mot nedstämdheten.Futtervacken….dansen som Depp dansar i filmen kanske hjälper att dansa mot mitt depp!!!Rolig är den ialla fall och fick mig att skratta glatt igår då jag såg filmen….den dansen går inte av för hackor den måste man nog träna länge på så då kommer man ju på andra tankar ialla fall. Kram Tebax!!

Den där Depp-igheten gillar jag (alltså Johnny). Den andra hoppas jag har släppt sitt grepp om dig.

Jo då det brukar inte hålla i sig så länge, jag brukar kunna avleda deppet med något som är roligt!! Har du prövat att futtervacka? Det kanske hjälper!! =)

Roliga ordvitsar du har!Jag tror att rätt många är lite deppiga ibland. Det är helt OK att vara det.Ha en riktigt fin dag idag. Hurtig du är som joggar!

De där dagarna…som den du hade…ja…de kommer…och går….säkert fyller de en funktion….jag brukar försöka tänka…i morgon…är en annan och ny dag….och så fortsätter jag bara att ta mig igenom deppdagen….Ha det gott!

mm undrar vad de är som händer ..å varför man får sånna dära deppdagar …de är inte alls kul att få..skönt de inte varar så länge …de har de bra pållarna med pyssliga människor kring sig 🙂 kram

Det där sista Depp(et) lät inte så värst dumt… Han är ju SÅ snygg… 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
