Min egna lilla vrå

Snö

Posted on: januari 2, 2014

Ja här inne snöar det..det gör det inte i min nya blogg ..den får jag inte till som jag vill ..jag kan inte ens skriva med den färg jag vill..

Önskar att det kom lite snö…det har ju varit lite dåligt med den varan denna vintern en del tycker att det kan kvitta nu och att det kan bli vår istället..det tycker inte jag ..jag vill ha lite vinter ..vit fin snö som singlar sakta ner och som täcker all skit på marken…usch ja fy här får man kryssa mellan hundskitarna..det behöver man ju inte om snön lägger sig uppepå och djupfryser dem. Alla insekter typ fästingar skulle oxå behöva frysa lite eller dö för de finns det för många av..så jag vill ha snö.

Men än så länge får vi nöja oss med att snön kommer som regn ner fast jag föredrar vita  flingor som  singlar sakta ner…kanske kanske får vi snart snö! Igår kändes det lite kallare i luften ändå..

Snö jag får väl snart dansa en snödans!..precis som om det skulle hjälpa 🙂 kanske hjälper Lalehs fina snösång..

8 svar to "Snö"

Den är fin, Lalehs låt och snöbilderna till får mig att längta, längta efter det vita vackra. Snö får du på din blogg om du går in på Adminpanelen, på inställningar, allmänt, längst ner. Men det verkar som om den bara faller några dagar till.

Tack snälla ..hade glömt hur jag fick till snön ..men nu snöar det även här inne ..om än bara i några dagar till.

Kram

Fin bild o fin sång.får gärna bli vitt men bara det ligger kvar, annars är det ingen vits med det. Väl tidigt för vår.
Go forts.

Jo lite tidigt är det att ha vårkänslor ..men längta kan man ju!

Go fortsättning på det nya året!

Lalehs låt är underbar. Knepig vinter utan snö. Här är regnigt, grått och dimma.

Ja det är sannerligen en knepig vinter..den beter sig som en långdragen regnig höst.

En riktig vinter ska ha några minusgrader och massor med snö, i mitt tycke. Snön lyser upp och gör landskapet/staden vacker/t.

Det är väl bara bilägare som inte gillar snön 🙂

Gräsmattan utanför mitt hus var helt grön, tills natten mellan 9/1-10/1. Då kom äntligen snön!

Idag har det varit ett helt perfekt vinterväder.

Kao

Kolla mitt snöinlägg från 8/3..

Finstämd sång av Laleh.

Kram
Kao

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet