Min egna lilla vrå

Ledig helg..

Posted on: februari 16, 2013

Det börjar ju bra …orkade knappt  inte ta mig ur sängen denna morgon ..det verkar nu ändå som om tröttheten ger sig av ..efter första kaffe latten och värktabletter ..ger sig bandet som tryckt över pannan sig iväg…och värken ger sig sakta av.

Fyller på med energi igen ..ska ju helst få lite gjort denna lördag… ska börja med tvätthögen..vika all tvätt ochhänga all ren tvätt och lägga den på sin rätta plats..nu hänger det tvätt i hela hallen .. det är bara att sätta fart så går det ganska så bra ändå.. just nu önskade jag att jag hade egen tvättmaskin så jag slapp samla på mig så mycket till varje gång tvättstugan är ledig..10 maskiner kördes igår..visst jag hjälper dottern oxå så 7 maskiner var mina.. men ändå.

Akuttvätt kommer då inte på tal…varenda tid är uppbokad igen 10 dar framöver..ojoj …längtan efter en egen maskin har då aldrig varit större än nu. Åh vad jag hade uppskattat att kunna tvätta då och då..när det behagar mig..shit va det hade underlättat.

Det är bara att släppa den tanken och vara glad ändå över att jag har tillgång till en stuga då jag har den…

Nu ska det vikas tvätt då…det är helt ok …fast denna gång blev strykhögen större än sist …den får ligga där den ligger tills andan faller på och då styryker jag den av nbara farten..det blir inte idag kan jag säga …den energin har jag inte nu som behövs för att stå där ..jag har för mycket annat att tya mig för denna helg som ligger som en tung våt filt över mig…det ska göras först…

Huset mitt…ska jag till denna dag…och försöka få lite hjälp av x-et med att röja lite ..det är tungt att alltid behöva röja i ensamhet…hoppas på att vi kan hjälpas åt lite idag…

Jag kan väl säga som så att det ligger inte som första prioritet för honom att städa och röja i huset ”han” numera bebor själv..suck!

Lillkillen ville sova över här inatt..men lilla syster har haft kräksjukan inatt så jag vet inte om det går..då spricker det med min plan ..att klara mig utan tvättmaskin tills jag får råd ..om det blir en massa kräktvätt som får ligga ochj torka in tills nästa tvättstugetid. Vi får nog avakta under dagen lite och se vart det barkar hän..

Inser än mer hur svårt det är utan egen maskin…välfärdsbekymmer kan tyckas..men de flesta har nog egen maskin eller? Fattar varför det kan gå hett till i just tvättstugor…då alla skulle behöva fri tillgång att tvätta då de vill …man blir smått irriterad då någon bara drar över sin tid ..och tar tid från den som kommer efter..det är förståeligt om man tänker på hur  tillgången till tvätttider ser ut. Nu fanns det 2 tider på 10 dar att tillgå…så akuttvätt finns inte med i beräkningarna alls.

Usch vilket trist inlägg det blev denna lördag…men jag behövde skriva av mig min frustration lite…få ur mig den för att sen inte tänka på det som stör mig mer …så nu var den kastad bakom axeln och jag kan gå vidare mot nya äventyr i Sherwoodskogen!

SES!

PS kika gärna in i min nya lilla vrå…

http://zebrasebra.wordpress.com/2013/02/16/e

4 svar to "Ledig helg.."

Det är värt varenda krona att ha egen tvättmaskin, hade samma problem som du med tillgång till tiderna o köpte egen! Freedoooom 🙂

Inte är det roligt att städa upp efter någon annan men måste det göras så måste det!
Ska ni sälja huset? Annars tycker jag gott han kan städa upp sin egna skit!

Hoppas det går bra med träningen 😉

det är det första jag ska installera då jag har råd…nu går varenda krona till det mest nödvändiga.
har man varit van vid i så många år att kunna tvätta när man vill är det frustrerande att inte kunna det.

Huset ska säljas …så jag åker dit och röjer i det som är mitt…städa får han göra efter sig själv.

Ska träna imon igen ..ett ryggpass blir det då..innan jobbet.
Jag ger mig inte denna gång..så jag ska hålla i med träningen tills resultat viosar sig på vågen.

kram

får du inte rum med en maskin inne då ? ..finns ju begagnde som är jätte fina för mellan 500-1500 kr …hoppas de löser sig ..drygt med långa tvättdagar kram

Jodå jag får rum med en maskin i mitt badrum..och det är det första efter spisen som jag ska inhandla då jag har råd.
Kan inte undvara 5-1500 kr då jag inte ens kan spara ihop 200 varje månad…så jag får snällt vänta tills jag har råd.

På ett vis är det bra att tvätta mycket på en och samma gång..då får man det gjort …innan har jag hållt på med tvätt varenda dag istället…men vill nog hellre kunna tvätta när jag vill och akuttvätta än att samla tvätt på hög.

kram

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet