Min egna lilla vrå

Trött och färdig…

Posted on: februari 15, 2013

Denna dag gick snabbt över…vakna vid 14:00, drack kaffe och käka min havregrynsgröt med äpple och valnötter i, gick sen  och hämta barnbarnet på fritis, käkat hamburgare med pommes tillsammans och haft fredagsmys i tvättstugan ..tjoho va kul..10 maskiner ..det kallar jag för tvättrace det..nu hänger det tvätt lite varstans här i min lilla vrå.

Nu har jag sippat på ett glas rött och känner mig rejält mosig och mossig så jag tror att jag ska gå och lägga mig. Imorgon är det en annan dag och då är det bra om jag är pigg och glad..

Har slappat lite här vid datan och kollat på play på de program jag missat denna vecka eftersom jag jobbat, Mia på Grötö ..och kan ni tänka att jag fastnat för Farmen…vilket himla upplyftande program det är då..men jag tycker om att bara kunna slötitta utan att behöva följa någon särskild handling då jag jobbat  passar det eftersom jag då är så där ointresserat trött och inte behöver mycket för att tycka att det ska vara ok. Då är jag ganska så lättroad🙂

Hm …nu är jag redo vinet är urdrucket och jag gäspar så där härligt …jag är trött …nu går jag till sängs ..efter en kort intensiv dag är jag åter redo att sova en stund. Min kropp säger ifrån ..Gå och lägg dig!

Gääääsp…nu gör jag så!

SES!

 

5 svar to "Trött och färdig…"

Godmorgon! Hoppas du sovit gott och vaknat utvilad.
Mysigt med fredagsmys tillsammans med barnbarnet.
Ha en fortsatt trevlig helg! Kram =)

Tack…men icke har jag sovit gott inte …suck!
Jag som var så trött i går ..somnade och sov, vaknade och vred mig hela natten lång. Tvingade mig upp nu vid 10:00 med sprängande bihålor..det var länge sedan de gav sig till känna…men så har jag inte haft råd med mina hälsoåreparat på flera månader och kanske är det deras verkan som nu släppt. NU sitter jag ändå här igen…får se om värktabletterna snart verkar så att jag kan ta mig för lite..har en tvätthög som heter duga att ta hand om.

Kaffet hoppas jag gör susen.
Kram och ha en bra lördag

Hoppas du fick sova gott! Hur går det för killen i nya skolan?
Trevlig helg!
Kram

Se där nu hat kommentaren flygit sin kos 2 gånger …så jag hopas att den stannar så jagh hinner skicka den denna 3dje gång.

nte har jag sovit denna natt nääe då och så vakna jag med sprängande huvudvärk..mina bihålor ..igen.
Sitter här nu för att se om mina värktabletter har någon verkan …och om värken kommer ge med sig ..kaffe och piller brukar hjälpa..
lillkillen verkar trivas bra i nya skolan ..som är mycket större och med fler barn i än i den gamla lilla som man trodde skulle vara tryggare för en som vill bli sedd.
Det verkar som om personalen här är mer van vid barn med olikheter…de jag stött på är så tillmötesgående…och snälla framförallt…så det känns bra ..även om vi var lite oroliga över hur den lille skulle plats in.

Han verkar få vara den han är…och han får den uppmärksamhet han behöver fastän gruppen barn är betydligt större…han har växt och blivit stor snabbt så kanske är det inte så fel att byta skola ändå …skönt!

Han som vill ha rutiner och att allt ska vara som vanligt varje dag…tycker nu att det är kul att gå till skolan..på gamla skolan där han ingen kompis hade blev han lite stökig tacka sjutton för det…hur i hela fridens namn ska en liten agera då han inte får vara med?

Jag är numera lättad och glad.

Kram och trevlig helg🙂

Det låter mer än bra med lillkillen! Hoppas att huvudvärken har flugit sin kos, som kommentarerna alltför ofta gör! Mitt öra värkte olidligt igår så att jag nästan grät.
Kram o detsamma!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
