Min egna lilla vrå

Fototriss 176..del 15 Så här ser det ut där jag är idag

Posted on: maj 7, 2012

Veckans fototriss om än en dag försent…eftersom jag jobbat och sovit bort helgen…men bättre sent än aldrig.

Hm idag tog jag med kameran för att dokumentera min dag…en hel del bilder blev det så liiite svårt att välja men….så här blev det!

Så här såg det ut hos mig idag…

Börja med att lasta in mina sommardäck i skuffen…äntligen …tar jag mig i kragen och byter till sommarsulorna…

Muttrar …och bultar oxå…attans det blev lite dyrare än jag tänkt…4 bultar behövde bytas a 50 kr st…men nu är alla däck på..vinterdäcken tvättade och i säkert förvar för denna säsong…så himla skönt!!

Stila så iväg i sommarskrud till mamma…vi gick på måndagspromenad i solskenet…fixa blomma till graven…plantera om …tog bort de vissna påskliljorna och satte dit en afrikansk marguerit b land de små blå penseerna…och en liten vit fjäril…den minner om mitt barnbarns lilla solosång då vi hade urnsättning …då sjöng hon så fint en sång om en fjäril.

Vandra så vidare ner mot åpromenaden…vandra bort förbi kovasjön och ner mot Vättern…under och över broarna i vår lilla stad.

Stanna till en stund vid stranden…vår egen riviera…idag var vattnet nästan spegelblankt… i torsdags gick det vita gäss och stora skummande vågor slog in mot strand…då satt vi oxå en stund och bara njöt av ljudet från vattnet….idag var det både vindstilla och härligt tyst…bara några fiskmåsar som skräna lite då och då…tror att även mamma njöt av den vackra naturen…hon som inte själv kan ta sig ut njuter nog extra mycket på våra långa promenader i ur och skur. Idag var vi ute i närmare 2 timmar…

Ja så såg det ut hos mig tidigare idag…

Här finner ni fler trissar…

http://fototriss.blogspot.se/

9 svar to "Fototriss 176..del 15 Så här ser det ut där jag är idag"

Gokväll det var trevligt fototriss ha hittat på .
Likadant här var jag sen lägga in min fototriss
mvh Janne

Oj vilken vacker plats att se ut över sjön

Ah..Det såg så fridfullt ut på den sista bilden där mor din sitter och blickar ut över sjön.Vackert..

*goa måndagskramar*

Vilken talande triss! Ditt fixande med däcken, komma ihåg pappa och göra fint på graven och så den rofyllda bilden av mamma i rullstol vid vattnet. Fjärilen i krukan trodde jag ett tag var en riktig fjäril och jag hann bli avundsjuk! Jättefina bilder!
Kvällskram

Det ser ut att ha varit en fin dag.
Jag har inte ens haft vinterdäck denna vinter. Dels kör jag väldigt lite bil nuförtiden, dels har det varit en rätt stilla vinter i Skåne.

Härlig triss, däckbyte är tecken på vår det med 🙂

Vilka fina bilder du lagt ut. Om måndag är sent så är jag senare jag la ut min triss först idag

Mycket härlig triss!! Hälsa mamma=))

Åh, vilken fin utsikt!

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet

Top Posts & Pages