Min egna lilla vrå

Äntligen måndag!!

Posted on: maj 7, 2012

Firar namnsdag denna soliga måndag..börjar med en stor kaffe latte och två rostmackor..en hutt silver …c-vitamin och MSM och till sist en allergitablett…vilken namnsdags coctail!!

Hm men det är höga pollen halter ute så här års…det märks om jag missar ta mitt piller..då får jag  och blir totalt tiltad i hela nyllet…trött och eländig…eländigare än vanligt.

Har ju börjat med kostillskott…nu var det 5 dosen av MSN …vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig men inbillar mig att det är bra….så vi får väl se…kanske blir jag mitt vanliga spralliga glada jag igen…ger min kropp en chans ialla fall …måste ju börja med något…vattengympar och får akupunktur…med elektriska stötar..de ni…har inte kännt av något särskilt efter behandlingen annat än att jag blir lite trött och törstig..men efter fredagens genomkörare så fick jag ont igen…haft ont i skuldrorna både fredag och lördag nästan lika ont som innan jag sökte hjälp…kanske är det så det ska kännas då kroppen läker ut värken?

Igår släppte värken och jag är som vanligt igen 🙂

Det händer grejer minsann…har skrivit en arbetskade anmälan…på långvarit slit eftersom jag kan koppla min värk till just mitt jobb…inte för att jag tror att det blir godkänt som arbetsskada utan för att det ska finnas som underlag i framtiden…

Jaha…nu ska jag ut i solen …göra mig redo för däckbyte…har kört med odubbade vinterdäck tills nu…så nu är det ändå hög tid att sätta på sommar sulorna …har bestämt mig för att låta en däckfirma sköta om mina däck…visst kostar det lite men då rengör de dem och förvarar dem väl till nästa säsong…jag har ändå inte plats att förvara dem jag vill inte ha dem i garaget..där folk springer …tror inte att försäkringen täcker däckstöld om de inte ligger inlåsta i väl förvar.

Idag blir det en bra dag…det har jag bestämt…

Jag är ledig till onsdag…men jag är ändå fulltecknad nästan hela maj ut…hur kan det bli så? Min almanacka är fullklottrad med än det ena än det andra….jag har således inga problem med att få dagarna att gå…jag bara kollar i min agenda…kollar jag inte var dag så är risken stor att jag missar något…som förrförra jobbmötet…det föll helt i glömska…så kan det gå då man har för mycket omkring sig…det gäller att förvalta sin fritid väl…att prioritera det man vill göra annars kan det lätt  bli att man glömmer bort sig själv ibland…men idag är det min dag! Det står ialla fall i almanackan att det är min dag…jag som alltid haft bara en namnsdag …18/11…nu har jag visst två…synd att vi inte firar namnsdagar då…som mina släktingar i  Finland…där är namnsdagar nästan lika stora som födelsedagar…

För övrigt så fyller jag år samma dag som prinsessan Estelle ska döpas …det blev jag påminnd om av min faster…samma dag ska jag  med mamma till käkkirurgen …så nu vet ni hur jag firar min födelsedag detta år..men det gör det samma för vi firar ändå inte födelsedagar längre…det är inte lika kul att bli påminnd om sin ålder…man är inte äldre än man känner sig ändå…så jag är sisådär 33 år hela tiden…i mina bästa år …så kan man väl säga…

Roligare är det att fira barnens och barnbarnens födelsedagar…de uppskattar mer att bli påminnd om sin ålder…minstingen visar stolt upp fyra fingrar …jag är fyra år nästa år blir jag en hel hand…de ni…de skulle bara veta hur många händer jag fyller år…men så långt kan de inte räkna än som tur är!!

SES!

 

 

 

4 svar to "Äntligen måndag!!"

Grattis på namnsdagen! Hoppas att dagen blir solig och skön! Titta in till mig en sväng så får du se!
Kram

Min dag blev riktigt skön..har bara slappat och haft det bra!
Fast jag har tvättat 2 maskiner men det räknar jag inte för tvättar gör jag var dag!

Kram
Kikade in hos dig och tack snälla för awarden ska försöka mig på att göra som det står då…när andan faller på! 🙂

Stort grattis på din namnsdag. Hoppas den blir bra. Klart det är viktigt att ha ngt o göra, att jag trivs med tillvaron men också kunna finnas till o bara vara utan krav.Va jag har svårt med är resonemanget om att få dagarna o gå. Varför ska dem gå? Vi kommer aldrig ifrån denna sanning: För varje dag som går är jag en dag närmare slutet. Så det gäller att göra det bästa av sin dag.

Ha de bra vännen o goa kramizar!

Tack snälla kickie…
Jag har inte svårt med att få dagarna att gå…men uttrycket kanske inte är så himla smart…dagarna går ju hur man än gör.

Det är som du säger bäst att ta vara på tiden vi har här på jorden…att leva i nuet och njuta av det som bjuds.

Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
