Min egna lilla vrå

Ojoj…

Posted on: februari 13, 2013

Vaknade lite försent denna morgon efter attt ja somnat som en stock efter boxpasset igår då jag var ganska så lealös och go. Har varit vaken några gånger denna natt tittade på klockan en gång och då var hom halv 3..varför blir det så kan man undra? Hm ..får kanske skylla på min sänggrop..den är ganska så skön men man ramlar lioksom ner i mitten där madrassen är lite nerluggen..sover ju i min pappas bäddsoffa ännu..har ingen egen säng köpt mig än eftersom det är som det är. Det är det första jag ska köpa då jag åter har råd…när det nu blir.

Nu ska iallafall det 3dje rummet målas ..taket struntar jag i ett tag till…väggarna ska målas så att jag ialla fall kan nyttja golvytan där inne …dottern ska bo där med sina små då hon har dem eftersom hon sagt upp sin nya lya redan efter knappt 1 månad där…kontrasterna blev för stora efter det trygga egna huset boendet så hon ska magasinera sina möbler tills hon hittar ett tryggare boende…suck …så olyckligt då att inte ha något eget krypin..så jag får försöka hysa in dem här på  mina 77 kvadrat så länge.

Det får gå…ett tag.

Hua nu måste jag rusa ..ska till hälsan och göra det där arbetsprovet…SES!

4 svar to "Ojoj…"

Låter inte så bra för din kropp att sova på en nedlegad madrass! Hade du inget du kunde ta med dig från huset? Jag plågades i natt igen och var uppe mellan två och sex och det känns inte så bra eftersom eftermiddagen är barnbarnens och vi ska fira den ena livsnjutarens födelsedag i kväll. Då blir det livligt.

En så jobbig situation din dotter har hamnat i, men det måste vara skönt för henne att du finns där och kan hjälpa till. Hoppas att det löser sig snart med bostad för henne och barnen!
Kram

Nääe verkligen inte…men det får gå tills jag har råd. Madrassen jag legat på i sängen som varit min sovplats i 20 år är klart bättre men den skulle oxå behöva bytas ut så den är det ingen mening med att ta hit.Jag får ligga som jag bäddat kan man säga🙂
Hua tycker synd om dig som är uppe på nätterna det måste vara uttröttande..jag vaknar ju men ligger kvar och somnar oftast om igen…ibland är jag vaken hela nätter
och då är man ju inte människa mer det dygnet. Jobbigt.

Vi får verkligen hoppas att det är en temporär lösning för vi kommer att vara trångbodda…särskilt som vi båda är vana att bo på stora utrymmen.
Det kanske löser sig fortare än vi anar…mitt kanske oxå snart är över…vi har ialla fall en ganska bra konversation nu igen om en snar lösning.

Det behövs snart en lösning eftersom det är tröttande att ha det så här…tror att vi att kommer uppskatta livet mycket mer då allt är över…jisses så konstigt det ska bli att slippa våndas varje dag över hur allt ska gå…det tär på en.

kram

Nej, gårdagen var kämpig, jag fick migränflimmer när vi skulle hämta sommarflickan på dagis och jag såg nästan inte henne. Tack och lov lyckades jag mota anfallet, men känslig var jag och den lilla var ledsen och kinkig.

Det låter bra att det kanske är på väg att lösa sig för dig, du har haft det kämpigt länge!
Kram

Jag har vant mig vid att ha det som jag har det nu har liksom inget annat val än att ta det som det är..för jag kan inte påverka läget så himla mycket nu.

Tålamod måste man ha om man ska nå dit det är tänkt ..men visst ibland har jag varit redo att ge upp.

Tur att du kunde mota bort migränflimmret lite ändå men hua va jobbigt ..migrän som är så jobbigt för man fungerar ju inte med sprängande huvudvärk.
Kan få liknande värk då jag stressat och ätit för dåligt…det är tröttande.

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
