Min egna lilla vrå

Inte så farligt ändå!

Posted on: februari 8, 2013

Ujujujuj då…var på ett stationspass i gårkväll..cirkelträning…det var kul men jobbigt man märker sannerligen att man inte har muskler nog att klara av alla övningar för de har fått vila alldeles för länge..de har nästan lagt av och försvunnit helt i väntan på att få börja användas igen.  Passet varade i hela 75 min och stationsövningarna varvades konditionsövningar…helt klart är att jag kommer att gå fler gånger …jag ska ge kroppen vad den tål men jisses då va klen man blivit de år som man låtit kroppen förfalla …träning har alltid varit en del av mitt liv men så fanns det plötsligt ingen tid över till det eftersom allt annat tog en massa tid..hästarna, barnbarnen ..hemmet ..familjen ja det fanns ingen tid alls över till egentid…ingen kvalitetstid med familjen heller fanns så det var ganska så meningslöst när jag nu kan se i backspegeln.

Så uppbokad har jag då aldrig varit någonsin i mitt liv..vi hann ju inte med själva livet…för det fanns ingen tid till att varken chilla eller göra något annat roligt tillsammans …såååå uppbokade var vi av vardagligheter att vi bara gick om varandra…vi var inte närvarande alls..fast vi fanns där oc h gjorde allt  rutinmässigt som maskiner som inte kan tala om hur man känner sig. Så vill jag aldrig mer ha det..

mjnvkjdfnvodjgdlfndkjgbekfnbjdhogtkengkosfngiowejgpwej…TILLFÄLLIGT AVBROTT!!!

 

4 svar to "Inte så farligt ändå!"

Låter roligt med träningen! Jag var hos sjukgymnasten i går och de lätta övningarna för axeln som jag fick göra utlöste en enorm smärta i natt. Förbenat! Jag vill också kunna träna, men det verkar som om fibron bara blir värre och värre.

Barnbarnen i eftermiddag, de stora är självgående, men den lilla… jag får bita ihop, jag vill ju träffa dem.
Ha det gott!
Kram

jodå det är jätteroligt men ojoj va stel man blivit. Långt ifrån mitt forna jag… men jag hoppas att jag kan mjuka upp mig med tiden. Kunde inte göra situps som vanligt för ryggen tar emot eller så är det magen som är ivägen🙂

trodde att jag skulle ha mer träningsvärk idag…men nääe då..jag känner mig som vanligt. Vågade inte ta i för mycket igår för det var första gången på cirkelträningen.
Nästa gång kan jag ge lite mer.

Min kropp är ju inte van nu vid träning så man får ta det lite lugnt.

Det blev tillfälligt avbrott innan idag för mitt x kom förbi..och ställde till en scen..det är lugnt sagt om jag säger att det blev kaosartat ..dottern och han drar inte riktigt jämnt…suck de har fastnat och kommer inte vidare ..vet inte hur det ska sluta…jag fick oxå en känga.
Men jag har slutat ta åt mig värre är det för dottern.

Hoppas att du hade roligt med de dina idag och att värken gav sig av så du fick njuta av de små liven.

Kram och ha en skön helg

Så tråkigt med x-scener! Hoppas att det lugnar sig så småningom mellan far och dotter, det är viktigt för dem.

Eftermiddag/kväll blev bra trots att jag var så smärtpåverkad och eländig tidigare på dagen. Den lilla var glad och pratsam och lätt att var med och nyss åkte de stora hem efter lite fredagsmys. Känner mig befriad.
Trevlig helg!
Kram

Ja X-dramatik kan man vara utan ..suck ..hela dagen igår vart upp och ner ..man påverkas så av gräl att man inte bara kan skaka av sig det så enkelt. Här hos mig har vi varit förskonade från nagativa vibbar länge och jag vill inte ha in såna känslor här i min lilla vrå…som är min fristad där jag kan hämta andan från allt som samlats på hög genom åren. Nu har han varit här några gånger och det får han gärna om han bara inte börjar argumentera högt så att lugnet förstörs.

Jisses vi är väl ändå vuxna och borde kunna vara sansade …för dottern skull..det är inte så enkelt alla gånger då man blir påhoppad och orättvist förskylld för det ena en det andra.
..men lugnet brukar jag kunna hålla ..men jag är inte mer än människa. Det är inte enkelt..jag brukar gå undan men ibland måste man stå på sig lite men det tjänar inget till för det mesta så jag behåller mig sansad oftast …fastän jag kokarv inombords.

Det är synd och skam att vi inte kan hålla sams. Vet ju att vi båda har goda sidor som vi borde kunna använda oss av…men förnuftet är som bortblåst då det stormar.
SUCK!

Skönt att du trots allt kan orkar umgås med de dina ..att värken ger sig ibland ..önskar att smärtan kunde sändas någonstans dit den inte kan hitta tillbaka igen.

Idag harv jag lite träningsverk efter torsdagens cirkelträning…så nästa gång kan jag pressa mig lite till.

kram och ha en skön lördag

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
