Min egna lilla vrå

En natt avklarad!

Posted on: februari 5, 2013

Sovit lite till och från känns det som..lite oroligt har jag vritit och vänt på mig..men fick ändå ihop 51/2 timmars sömn till slut. Nu sitter jag här och ska snart göra mig redo för att gå och hämta barnbarnet från sin allra första dag ensam på nya skolan…igår var jag och dottern halva dan var för att finnas där som stöd för det är sannerligen inte så lätt att komma in i en ny klass mitt i läsåret då alla redan hittat sin plats och sina vänner. Det var mycket nya intryck för en försteklassare..stackars liten men han fann sig ändå riktigt bra. Skolan är ju mycket större än han är van vid och skolgården är gigantisk om man jämför med den gamla skolan. Där kan man lätt försvinna om man inte vet var alla andra klasskamrater tar vägen..det finns givetvis regler för var man får vara men det kan kanske vara lätt i sin iver att stickalite för långt bort från de andra och när man inte känner någon och har någon att leka med.

Igår var jag med på fritiset..ojoj  21 barn ska samsas där om dagarna i trånga lokaler…fritisfröken tog väl hand om mitt barnbarn och alla fick presentera sig på samlingen ..men jösses hur ska man komma ihåg så många barn på en gång?

Stökigt är bara förnamnet …jag undrar hur min lille kille ska synas i mängden …det vart mycket intryck för en liten 7 åring att ta in på en och samma gång..så jag hoppas bara att de ser till att han får den uppmärksamhet han behöver. Men det var många barn som ville synas och som verkade vara lite störiga av just den anledningen. De har ialla fall en extra resurs en fritidspedagog i klassen hela tiden eftersom en kille behöver mycket assistans ..han kunde inte sitta stilla alls och vad jag förstod så hade han någon diagnos.  Vilket tålamod skolpersonal behöver ..

Vid mellanmålet skulle alla gå på led till matsalen och där var det några som störde ordningen …från början till slut ..en liten tjej åkte t. om ut..som min lille kille sa…hon fick stå utanför dörren tills alla andra hämtat sitt mellanmål och hon försökte komma in några gånger men det var inte lönt …hon fick stå där tills det bara var hon kvar. Hårt kan tyckas men det var säkert behövligt.

Fritids läraren sa att måndagar och fredagar brukar vara stökiga  men denna måndagen hade varit ovanligt stökig..men det lugnade inte mig nämnvärt om det nu var för att lugna mig hon sa det…jag vet att skolvärlden är stökig och att fler och fler barn behöver stöd …det bevisade bara gårdagens eftermiddagsvistelse.

Bäst att bege mig till skolgården och hämta hem mitt lilla barnbarn…nyklippt och fin är han förresten ..efter skolan igår gick vi till frisören, chansade att han hade dropp in och det hade han så nyklippt och fin gick han till skolan idag. En hel peruk  klipptes av ..han växte och blev en helt annan kille i sin nya kortsnaggade frisyr…stolt som bara den visade han mamma frissan…nu var han redo för nya äventyr i skolbänken..det har fö gått bra idag …sa dottern som hade ringt och frågat läraren …skönt!

SES!

 

3 svar to "En natt avklarad!"

Vad är det som gör att vi inte sover nu? Jag var också uppe och hoppade, hade sån värk att jag inte stod ut, satt uppe i flera timmar.

Roligt att han blev så nöjd med nya frisyren! De kan säkert kännas pirrigt med en större skola, man får hoppas att någon ny kompis tar hand om honom och visar honom allt det nya. Bra att du kan finnas som stöd!
Kram

Ja vet inte varför ..men ofta börjar jag fundera och tankarna far runt då jag inte kan somna som vanligt..direkt då huvudet landar på kudden.
Sover dåligt periodvis ..så jag är van vid att det är så. De perioder då jag sover lite dåligt får jag varva ner lite och inte ha för mycket i min kalender..

Lillkillen växte med frisyren🙂 så nöjd blev han..en helt ny kille blev det..tänk va frisyren gör mycket. Det är viktigt att vara fin även om man är liten.
Det verkar som om han har funnit sig dessa dagar bland allt nytt..han säger att han har många kompisar att vara med ..tror att lärarna är mer uppmärksam på denna skola..att de sen vet om hur det varit innan är ju bra ..så att nyta skola kanske kan bli bra ändå ..fast vi vuxna varit lite oroliga för hur det ska bli.
Ska hämta hem honom snart idag igen…så vi får ha en mysig stund innan mamma kommer hem.
kram

Låter väl mer än bra om det kan bli så bra att han får kompisar snabbt!
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
