Min egna lilla vrå

Åh hur ska jag orka?

Posted on: januari 24, 2013

Åh typiskt mig att inte kunna somna ordentligt en natt som jag verkligen behövde sova ..kunde jag inte somna. Åh hur ska jag orka ta mig igenom denna dag?  Har ju lovat att hjälpa dottern flyttstäda idag oxå…hon har redan varit här och lastat av ett flyttlass …så jag ska snart göra mig redo för avfärd.

3 muggar kaffe och en ipren  intages motvilligt denna morgon som om ipren hjälpte mot trötthet…hade mycket hellre krypit ner och dragit täcket över mig och sovit resten av dan..men se det går ju inte.

Det slår nästan aldrig fel att då jag måste sova kan jag bara inte komma till ro…läste till 24:00 för att bli trött och trodde verkligen att jag skulle somna eftersom ögonen blev tyngre och tyngre…men icke..låg sömnlös och vred mig ända tills klockan ringde halv 7.

Orken orkar nog ändå ska ni se…jag ska minsann ge mitt allra bästa för att orka denna dag ändå…och hålla tröttheten på avstånd.

Gäsp..lyssnar lite på Nanne och får styrka att fortsätta…

9 svar to "Åh hur ska jag orka?"

Rena öken när man hamnar i den där spiralen. Tack och lov har mina klarvakna nätter gått över, eller så kommer de tillbaka nu när fullmånen gör intåg…. tycker det räcker med att gå upp tidigt nu när jag jobbar extra på bemanningsföretaget. Har helt klart vant mig att ta hand om mitt eget och styra min egen tid🙂 Men lite klirr i kassan är välkommet.

Ta hand om sig!
Kram

Så jobbigt att inte kunna sova..då man behöver sova och måste orka..men man orkar ändå på något konstigt vis.
Fullmånen ja just det den påverkar ju det vet jag🙂 då skyller vi på månen att jag inte kunde sova🙂

Klirr i kassan behövs ibland här var det länge sedan det klirrade i min kassa..ska kanske köpa mig en triss idag eller spela på lotto..det var länge sen.

Jag tar hand om mig på bästa sätt…var inte orolig
det är inte jag …mår bra bättre än på länge …

kram

Det är så typiskt att man inte kan sova när man MÅSTE sova. Så är det alltid för mig också. Sen får man gå som en zombie genom dagen tills man får gå och lägga sig igen. Och har man otur hinner man komma in i andra andningen. Då kan man ändå inte somna hur trött man än är.
*suck* Inte mycket att göra annat än att hoppas att sömnen infinner sig.
En liten stund i alla fall, en sk power -nap.
Hoppas det löser sig och att allt går bra ändå.
Kram

Ja visst är det.Men inatt har jag sovit gott ändå…och jag vart inte så himla trött igår som jag trodde jag skulle bli.
Jag har såna nätter..så jag är van..men det är så himla jobbigt att ligga och vrida sig.
Igår var en sån dag då jag inte hann vara trött och känna efter..fullt upp från morgon till kväll det var nog min räddning.

kram

Det är väldigt vad kommentarer försvinner eller inte vill bli publicerade!
Jag sov inte heller i natt och skulle upp och till läkaren just när jag hade somnat. Sen for jag till mor och ordnade och donade så jag slocknade på soffan när jag kom hem på eftermiddagen. Hoppas att du har orkat med idag och att du sover skönt i natt!
Kram

Usch ja va händer med alla kommentarer?
Jag ska till mamma idag jag…vi ska gå ut en sväng i kylan..vi är härdade vid detta laget..vättern ryker så kallt är det…vackert men den kunde väl strunta i att lägga sig nu..behöver ingen is i år.

Ska gå på min jobbhelg 3 nätter på raken…så jag behöver vara utvilad och som tur är sov jag gott i natt,
Idag är en annan dag …har en del att fixa med..städa och handla inför helgen. suck!!
Dottern flyttar närmare mig i dagarna så jag ska inte behöva känna mig ensam längre ..nu kan mina barnbar´n gå till mig..det blir roligt…kan umgås med den i vardagen lite mer än innan.

kram och ha en skön helg

Så trevligt det blir med dottern och barnbarnen nära. Jag har just kommit hem från sjukgymnast och vidhängande runda på stan. Handlade två par långbyxor och letade efter nåt duffelliknande men gick bet. Det är ju rea överallt så man kan verkligen få med sig bra grejer billigt. Hoppas att jobbhelgen går bra!
Kram

En natt är gjord så jag är igång..ska bara jobba två..fick en ledigt efttersom vi ska ha möte på måndag…en bra överraskning!
kram

Kul med positiva överraskningar!
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
