Min egna lilla vrå

Jag finns..

Posted on: januari 22, 2013

Jag går upp varje morgon…dricker mitt morgonkaffe och vaknar sakta till liv varje morgon …om jag nu inte går och lägger mig för att jag har jobbat natt..samma procedur varje dag …every week every year..om och om igen gör jag samma saker varje dag för att få substans i min tillvaro.

Inte alltid är det så att jag skuttar upp av glädje…det kan jag inte säga men upp går jag ialla fall…och tar tag i dagen på något sätt…nu är jag åter uppe…och en dag full av göromål väntar på mig ..när allt är gjort ska jag belöna mig med ett gympass…ett box pass vad det nu innebär..det får jag se jag får  pröva mig fram för att hitta de pass som passar mig..sist var det ju för lätt ..idag kanske det blir för svårt..hade tänkt gå ett danspass igår men orkade inte så jag satte mig bekvämt i min soffa istället och läste…det var vad jag behövde då..hm…fast lite besviken blev jag på mig själv att jag inte kom iväg på gympan som jag tänkt, men det blir inte alltid som man planerar.

Idag börjar dagen med en promenad med mamma ialla fall det är säkert…har varit iväg och handlat lite åt henne…lite nytt som hon behöver inhandlades på halva reapriset…kläder som nästan slumpades ut kan jag tycka men inte mig emot ..så det blev en hel kasse fina toppar ..4  närmare bestämt och en fin himmelsblå  kofta att slita på…för kläder slits det ut mer än någonsin då man kläs pås i sängen. Att jag gick in på kappahl för att ”bara” köpa två linnen och kom ut med så mycket mer var bara bra lite som en bonus..för nu har jag redan köpt vårgarderoben åt mamma bara ett par långbyxor fattas…

Det var egentligen skor som skulle inhandlas och så gjordes oxå…efter mycket eftertanke inhandlades ett par fina fleecetofflor på Hälsokosten…de var det inget bonuspris på ..dyra som bara den därför har jag tänkt efter extra noga innan de köptes..om de passar är de tänkta att användas inne varje dag.. nu sitter mamma i strumplästen ..jag som är en innetoffelmänniska skulle då inte vilja vara utan något på fötterna så jag har tänkt att det vore skönt med ett par mjuka skor som omväxling mot strumpor och raggsockar…får se om personalen tycker som jag för det är de som ska ta på demvarje dag.

Om skorna inte passar ska de lämnas åter idag…så då blir det en extra runda ner på stan innan jag ska till nästa anhalt.

Mot dottern ..ska hjälpa dem att städa ut sitt hus som de ska lämna nu i helgen…hualigen..så sorgligt att städa ut ..och veta att man ska gå skiljda vägar…men det är ändå bättre att gå åt var sitt håll nu…än att dra ut på det och vänta för barnens skull som många gör …men det är svårt att veta när var hur det är bäst egentligen om det någonsin är bäst alls …det vet man ju inte med säkerhet..utan man får anta att man gör rätt ..gå lite på känslan man har inom sig. Det är en stor förrändring något som påverkar alla runtikring…mest barnen..men barn är ganska så lätt inställda och kan ställa om bättre än man tror. Men de kan nu inte föreställa sig innan hur det ska bli som vi vuxna kan…

De ska bo en vecka hos vardera förälder och bara det väcker frågor…hur ska jag komma till mamma på söndagen? Ska jag gå i två skolor? Hur blir det? Var ska min säng stå? Alla mina leksaker …va ske de bo? Vem ska lära mig läsa…och räkna? Vilka kompisar går i den nya ”stora” skolan …ja frågorna är många så de förstår och tänker mer än man tror de små liven.

Nu är jag färdigäten..kaffet är urdrucket och min äppelgröt ligger i magen och gosar…så jag ska avrunda mitt inlägg för denna dag…med att säga att jag är redo för dagens strapatser…jag kommer att stå mig bra på dagens frukost..och har bränsle nog att ta mig för allt som är tänkt…jag orkar och jag har kraft att fortsätta streta på …jag gör som jag gör varje morgon ..jag går upp och känner att jag finns…här och nu..nu är det nu!

Jag finns här ..

Styrkan

vill jag ge till dig när du känner dig svag

Kraften

så att du orkar kämpa vidare trots smärtan

Trösten

för att torka bort dina tårar som rinner

Glädjen

för att du åter ska få känna glädje

Dikt lånad från Poeter.se

6 svar to "Jag finns.."

Ja, nog kan de behövas, de fyra orden i dikten! Jag borde också åka till mamma idag, men vet inte om jag orkar det. Jag har något varje dag resten av veckan och det brukar bli för mycket av det goda. Låter som om du har gjort fynd till mor din! Fleecetofflor låter mysigt, hoppas att de passar. Solen skiner, himlen är blå, kallt och knirrigt, ser så vackert ut.
Kram

Tänk att alla kläder blev kanonbra …även skorna passade så brukar det inte vara..denna gång slapp jag byta något..🙂 Skorna var mamma mest nöjd med..mjuka och sköna varma då det är kallt och svala då det är varmt perftekt.
Vi var ute i kylan en stund och promenera ..45 minuter vandra vi längst strandpromenaden. Uppfriskande och skönt!

Ujuj va jag har städat sen hos dottern putsat fönster och torkat ur garderober, tänk de har snart tömt ett helt hus..jag har mitt kvar att tömma…det ser jag inte fram emot alls…😦

Nu ska jag snart gå på ett gympass..ska pröva ett boxpass ikväll …hoppas att det passar mig jag som tyckte förra passet jag gick var lite för lätt…idag kanske det blir för tungt istället…vi får la se jag gör i min egna takt så går det säkert bra ändå.
kram och ha en skön tisdag kväll.

Så bra att kläderna passade! Jag kom inte iväg till mamma, men gick ut med kameran i snön och det var nog det jag behövde i dag. Oj, vad du har jobbat, du har nog gjort ditt träningspass redan!
Detsamma och kram!

Skorna var perfekta ..tunikorna och linnena antar jag passar ..vet på ett ungefär vad som går…det svåra är att hitta kläder som håller …en del kläder går sönder fortare än andra så det lönar sig att vara noggrann då man köper kläder..mann får leta efter hållbara kläder..men man misstar sig ibland och jag lagar och lagar hela tiden …
man borde få klädbidrag då man är på ett boende.Det både tvättas sönder och dras sönder.
Tråkigt…rekordet är ett par byxor som höll en gång. Suck.

Igår var jag på ett box pass…roligt men svettigt! jag känner att jag fortfarande kan men jag är smidig som en elefant🙂

kram

min kompis hade söndan som byte dag när de hade barnen varannan vecka ..men de fick rådet att byta på måndagen istället för att inte helgen skulle bli förstörd för barnen.så på måndag efter skolan/dagis/fristis hämtar den andra föräldern (kan bli bökigt med kläder om de oxå ska vandra fram å tillbaka iofs men min kompis tog en extra turt å lämnade de hos den adnra föräldern på måndaskvällen ..för hela söndagen går åt att tänka och planera för att bo hos den andra föräldern å helgen är ju då de ska återhämta sig för att orka med skola/dagis en ny vecka .. ..de kan nog ligga något i de…kanske något att bolla med dottern kram

Ingen dum ide alls..har hört de som byter mitt i veckan men det verkar vara krångligare.
Vanligast är nog ändå söndagsbyte…men ska framföra detta till dottern.
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
