Min egna lilla vrå

Fix you…

Posted on: januari 8, 2013

Lyssnar om och om igen …idag tröstar jag mig med lite sorgsen musik…Coldplays Fix you ..tröstar och stöttar…could it be worse? ..When you lose something you cant replace..lights will guide you home….

 

 

Idag regnar det ialla fall inte och jag gråter inte …jag kan åter le åt eländet…jag vet att det inte hjälper att gräva ner sig men  ibland känns det som om det vore en bra ide att gå i ide och inte vakna förrens det är vår igen. Det vore ganska skönt att vila sig igenom mörkret..

Söker ändå efter ljuset…försöker se ljust på tillvaron…det är lättare att se ljuset om det är ljust ..helt logiskt..ljuset leder dig åt rätt håll…i mörkret famlar man sig fram…jag längtar till våren och sommaren …jag älskar de årstiderna då det är varmare ute …fast jag vet att det bara är att klä sig efter väder..och ge sig ut ändå…så vintern funkar ganska så bra trots allt…jag är ju en som gillar att vara ute och röra på mig…jag räds inte lite busväder..

Så mycket luft jag fått då jag varit med hästarna genom åren som gått …minst 3 timmar om dan var jag i stallet varje dag…det kan jag sakna ibland ..att vara i stallet…fast nu har jag vant mig vid att inte vara med mina pälsklingar längre  :(  fast det var svårt i början …hade liksom abstinent…saknar dem så …måste ta mig dit en kväll för att hälsa på dem…de minns mig säkert än ..de har ju hästminne…men jag har inte  varit där på ett halvår nu …jo jag har gått förbi då jag promenerat och en gång var jag inne och kramade om dem …det är en märklig känsla att kliva in genom stalldörren…även om det är ett ställe som jag varit på så mycket …kanske just därför som det är så egendomligt att gå dit igen…jag har ju inget  där att göra längre…when you lose something you cant replace…det är inte konstigt att…tears come streaming down my face..when you love someone but it goes to waste…could it be worse….light will guide me home…det fixar sig …det vet jag..

juni 2011 019

Sorg är kärlek som inte vill ta farväl…man får lära sig att leva med saknaden och tomheten… bevara minnena i sitt hjärta och ta hand om mina sorger och försöka lära mig  att le igen..jag är stark..starkare än jag själv tror..så jag ska nog fixa det.

8 svar to "Fix you…"

Kära vän, hur mår du egentligen? Det låter tungt och ledsamt. Jag kan förstå att du saknar livet med hästarna och att bryta upp från ditt förhållande måste också vara tungt, du har fått ändra ditt liv helt. Men, som du skriver, ljuset finns där, när bitarna faller på plats. Sköt om dig!
Kram

Det låter nog tyngre än vad det är…men visst lätt känns det inte. I ord är det lättare att utrycka sig och det blir mer effektfullt då man ser det i ord.

Saknad är tungt….är svårt att fylla med annat av intresse…

Förrändringar brukar leda till något bättre i slutändan ..men vägen dit kan vara lite krokig …

Jag gör så gott jag kan av vad jag har just nu…jag tänker och bryr mig om mig och de mina …så att vi har det så gott det bara går.

Hm..hänger upp mig på småsaker ibland som att min blogg är lite knasig…det hoppar hit och dit så alla bekymmer är inte stora bekymmer..om nu det är någon tröst i eländet.

kram

Idag vill jag bara lämna en STOOOR VARM KRAM här till dig!
Tror det kan behövas just nu.
Fler kramar kommer här KRAAAAAM

Tack snälla kramar kan man aldrig få för många av…kramar behöver jag mer än någonsin nu…
Vissa dagar är svartare än svart sen kommer det dagar som idag som är riktigt ljusa fastän det är grått ute…så är sinnet ljust.

Stor varm Ottokram till dig Libra

Måste vara svårt med saknaden efter hästarna. Jag skulle också bli deppig – eller – det är jag redan men av andra skäl. Som du säger gör inte mörkret det lättare, men vi får trösta oss med att det blir liiiite ljusare för varje dag nu. Och vi är av med november och december för den här gången. 2½ månad till (och det går fort) så är det våååår.

Tröstkram och tack för låten.
Kao

Ja fast jag kan ju åka till dem om jag vill…men det tar emot att vara i stallet..det är kanske så att vibbarna där är för negativa …men jag ska dit snart ialla fall och krama dem och snusa i pälsen på dem. Hästar luktar så gott men jag tål ju inte damm så stallet är ingen bra åplats att vara på för mig.
Ah…snart är det vår det går fortare än man tror…jag längtar dit nuuu…men vill gärna ha lite snö till innan det blir vår…
Jag vill ha kyla ett tag till så de äckliga krypen dör…fästingarna menar jag..sen behöver jag frosta ur min frys…och då får det gärna vara kallt ute så jag kan ställa ut allt i min frys under tiden den frostas av.

Tänk att musik kan ge sån tröst…Coldplays låt är bra att lyssna på då man är deppig.

kram

Visst ja. Du fick ju dammallergi. Nu minns jag.
Visst, doften av hästkropp är fantastiskt god.
——
Jag vill också ha kyla ett tag till. Och snö. Jag avskyr det här blasket med ett par plusgrader och råkyla.

Behöver själv frosta av frysen, men ska försöka tömma den genom att ÄTA mej igenom den. Vi ska ju (till 90% klart om inget oförutsett inträffar) flytta 1/3 och då måste jag ändå frosta av.
———–
Jag brukar lyssna på Queen när jag är lite sorgsen.

Kram
Kao

Queen är oxå bra..deras låtar peppar och tröstar.
Hoppas din flytt går bra…vi bor i en flyttlåda känns det som. Äldsta dottern separerar oxå nu och hon ska ställa in sitt bohag här i 2 veckor…så vi kommer ha möbler överallt. men det får gå jag har ju ett rum som står ofärdigt som ska målas …där får vi tröka in allt.
Suck ..

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
