Min egna lilla vrå

Grått och trist…

Posted on: januari 3, 2013

Jag som tänkte att jag skulle vänta lite med att skriva igen…ville få till ett roligt eller lite positivare inlägg , ja jag ville vara lite mer inspirerad att skriva lite gladare och mer intressant stycke text..men vem bryr sig …ska jag skylla i från mitt dystra sinne ..så får jag väl skylla på att vädret inte är så särskilt inspirerande…grått och trist är det hos mig och det påverkar då mig så jag blir aningen gråare än vanligt. Ja ni hör ju själva att det inte finns någon särskild anledning att ens ta sig upp denna dag..men det gör jag ändå av gammal vana..så stiger jag upp ur min sänggrop…och tar mig till kaffebryggaren denna uppfinning som brygger mitt livselexir ..kaffe.

Dricker i dag en mumma blandning…det sista av julkaffet som smakar just mumma…kan väl säga att jag dricker ur det sista av julen ..ja jag vaknar till en smak av jul..en smak som ändå får mig att vakna …och tänka att jag kanske även borde plocka bort lite av mina julprylar..de få jag ställde fram denna jul.

Hmm det ska jag nog göra idag…tomtenissarna ska ialla fall ner i jullådan igen…stjärnorna får lysa upp min tillvaro lite till..

Ska göra lite som jag drar mig för att göra idag oxå…har en tidsfrist att hålla och det är lika bra att ta tjuren vid hornen en grå dag som denna…en solig dag hade det kännts än sorgligare då kontrasten till det hela varit större så idag får jag ta tag i det trista som jag skjutit lite på för att det är just så himla trist och deppigt, skrämmande och ödesdigert… och kanske känner jag mig lite mer uppåtoch lättad  efter det..vad vet jag vad som piggar upp mig dessa dagar..jo kaffet piggar upp lite…🙂 så jag fortsätter med att hälla i mig en stor kopp till av mumman. Tänk att man är så beroende av kaffet denna mörka aromrika dryck…ja det är då tur att kaffe finns..och att jag lärt mig dricka det…för det tog lite tid…jag var en tedrickande människa förr🙂..men lärde mig ändå av någon anledning att dricka kaffe..för det var det man oftast blev bjuden på då det skulle fikas …och jag tröttnade kanske på att få be om ett glas saft eller en kopp te… hmm…det var  länge sedan nu är jag en inbiten kaffeälskare sedan många år tillbaka…27 år sedan närmare bestämt.

Idag eller kanske blir det imorgon som jag tar mig till gymmet …för att reka om det är där jag vill vara …det beror på det…jag måste känna att jag trivs om jag ska börja träna…för man ska ju tillbringa mycket tid där …vill helst inte ta steget ut igen…börja från början och träna sig i form igen.. jag som inte tränat på några år nu …just det där första steget ut är det som är jiobbigast..har man bara bestämt sig och tagit sig dit så brukar det gå bra…vet bara inte vad jag vill göra…gå på pass eller lyfta skrot eller både ock kanske. Får nog mjukstarta lite ändå, inte gå ut för hårt för då kan man avskräckas direkt och tröttna omgående ..

Jag väntar ju på att bli ombedömd av min sjukgymnast..att det ska ta sån tid är för mig obegripligt…jag sa till redan i oktober …man tröttnar ju att vänta så jag börjar väl ändå träna på egen hand…man får ta det lite försiktigt bara…förresten  så bedömdes jag på gyn…då jag var där på undersökning för några veckor sedan ..hon såg att jag hade sättningar i ryggen direkt..så hur svårt kan det vara…men jag väntar ändå på ett expertutlåtande…alla papper är påskrivna och klara för man var tvungen att ha papper på att man behövde omprövas…kan ni tänka er ..men så är det kanske då man har skadat sig på jobbet…arbetskada eller inte jag kommer aldrig få det godkänt som en skada jag fått på mitt jobb ändå…även om det var där skadan skedde. Det är väl ändå anmärkningsvärt…

Japp.. nu vart kaffet urdrucket…jag är med andra ord vaken och kan fortsätta dagen..har precis fått någorlunda stopp på min näsblödning🙂 som bara kom …har suttit här och väntat på att dottern ska bli färdig på toan så jag kan komma in där och duscha..tänk att det ska vara så trångt med bara en toa…och att man av någon anledning nästan alltid behöver den samtidigt…ja det är då märkligt…men jag är ju helledig idag så jag har tid att vänta…men är så trött på att vänta hela tiden.igår tänkte jag att det vore skönt att gå i ide…och inte vakna förrens allt löst sig…för sover man är man ganska så ovetandes om alla bekymmer runt ikring en…om man inte har mardrömmar förstås..mestadels drömmer jag sköna drömmar …drömmer om att jag är fri att göra vad jag vill..när jag vill…hualigen vad egoistisk jag är som vill rå om mig själv…men kanske är det så att man upplevs som egoist då man släpper ansvar åt andra att ta hand om sitt egna liv…jag har backat upp så många genom åren att det är på tiden att jag får lite uppbackning själv…när ingen annan bryr sig så får jag själv ta hand om mig på bästa sätt…är det för mycket begärt att få bry sig om sig själv ibland?

Nääe då…nu är det min tur..nu är det nu…måste få undan lite denna gråtrista dag …göra min dag lite ljusare …jag ska fylla denna lediga dag med meningsfylldhet…jag ska bara komma på vad det är jag ska göra..denna dag…mellan det ting som måste göras gör jag vad som faller mig in…så det så!

SES!

PS…vilket inlägg det blev…av ingenting…kan det bli hur mycket bra som helst…det är de små tingen som förgyller livet…även om det inte känns så så är det så…även en simpel näsblödning kan få en att röra på sig. :)…det var det mest positiva hittills denna dag…hitintills!

Det kommer mera…DS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 svar to "Grått och trist…"

Hmm, det blev ju inte särskilt positivt, men du kan säkert få till det. Här är det så där filmjölksvitt idag, så att man inte ser skillnad på himmel och mark och det kommer snö dalande från det där vita som är överst. Jag är inte heller så där väldigt uppåt, smärtan tog över igår och jag bröt ihop och tyckte synd om mig själv. Apropå blod så hade mitt öra blött, trumhinnan hade värkt sönder förmodligen och eftersom jag har så ont hela tiden i bakhuvud/öra/halva ansiktet så hade jag inte märkt det. Nu får jag hoppas att penicillinet tar bort åtminstone en del av smärtorna, annars hoppar jag i sjön, men då får jag väl borra mig ett hål först och det orkar jag ju inte… Muntert.
Kram

Orka varför försvann min kommentar nu då?

hm ..jag som skrev ett långt svar …idag ser jag ialla fall ljusare på tillvaron det är väl ett plus …även om kommentarer jag skriver försvinner i ett nafs ger jag inmte upp.
idag är jag positivare..och lite gladare som tur är men så är det livet är som en berg och dal bana …

Kram

Ja, så är det. Idag sken solen så jag gav mig iväg ut. Trodde att jag skulle kunna hitta änder vid en damm i skogen, men eftersom det var alldeles igenfruset där så fanns det inga. Jag pulsade omkring och klättrade frän ö till ö i dammsystemet, lite våghalsigt, man såg inte alltid om det var bärande is, men… pust vad jag är trött, men jag har fått frisk luft och fotat för första gången på många veckor. Nu ska jag basta för att mjuka upp mig mota värken. Ha det gott!
Kram

Härligt att du kom ut i solen …jag sov bort denna soliga dag…men tog en extra långsväng då jag promenerade mot jobbet..sen har jag sovit bort halva denna söndag ..och ägnar kvällen åt att tvätta igen. Dagar kommer dagar går ..så fort …

Nu är jag ialla fall lite ledig och har tänkt vara ute i dagsljuset lite..och kanske tar jag med mig kameran ut jag med.

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
