Min egna lilla vrå

Voijne voijne…

Posted on: december 30, 2012

Vilken dag…tur att lillbusan var här så att vi kom ut lite ialla fall denna sååå hopplöst trötta dag..annars hade jag nog bara legat och degat dan i ända…men som sagt de små liven gör att man lever upp, man kan ju inte annat med de små glädjespridarna omkring sig.

Vi vart ute länge och halkade omkring på isbanorna som ligger överallt…ni skulle sett lekplatsen vid dagiset …blankis…hela gården var isig så hur i sjutton ska barnen kunna släppas ut där…hoppas att det smälter undan för annars är det förenat med livsfara att släppa ut de små där utan hjälmar på sin små kloka huvuden.

Vi gick försiktigt fram bland gungor, klätterställningar och sandlådor….för vi var ju tvungna pröva allt på den nya dagisgården som finns här nära där jag bor. Vi gick även ner till dagiset som ligger vid stora skolan och testade alla saker även där…den stora tunnelkanan åktes ett antal gånger för den var roligast…den gick fortast om man höll upp fötterna och det lärde sig det lilla pyret snabbt minsann.

DSC_9175

 

Både på dit och på hemvägen gick vi på bron över ån…där fanns det många många änder …minst 10 sa den lilla men jag vet att de var fler än så…minst 50 om jag ska tro…nästa gång ska vi ta med lite brödkanter och mata dem …men de fick mat även idag för det var flera som var där med överflödiga brödrester som änderna glatt slogs om.

Lagom hemma stod dottern där redo för att ta med sig sin lilla hem …då blev  pyret lite ledsen för hon ville stanna en stund till…men det var dags att följa med mamma hem och äta middag ..taco stod det på menyn idag …pyret som knappast ätity någon frukost hur jag än truga och bad så fick hon med nöd och näppe i sig ett skalat äpple och några havrefras kuddar och lite lättdryck…som jag försökte hela morgonen…men hon var inte hungrig bara så jag fick ge upp tanken på att den lilla skulle äta en stadig frulle.

Jag då…jag åt rester idag …som jag för det mesta gör ..köttfärssås med pennepasta…hyfsat gott och man ska ju bara bli mätt så det fyllde sin funktion …men sen vart jag som nedslagen …trött och satte mig bara ner och så har jag inte kommit igång mer denna dag…usch…så deppigt att dala så upp och ner…men vad ska jag ta mig till då? Inte mår man bra av att bara sitta och glo….och inte mår man bättre av att låta sig sitta ..ibland önskar jag att jag hade mer motivation och klunde sparka igång mig själv lite mer…hua jag som för det mesta haft fullt upp hela tiden …och som är van vid liv och rörelse får nästan ångest av att vara så här håglös.

Äsch jag får försöka bli lite mer motiverad då…måste ta mig i kragen ”nästa” år…börja träna på gymmet…som jag tänkt börja på nu ett bra tag men det hjälper föga att bara tänka…så nu ska jag banne mig komma till skott och inte bara tänka tanken …träna som är så roligt bara man tar sig dit…

Ja det låter nästan som om jag skulle avlagt ett nyårslöfte…och kanske måste jag lova för att komma iväg någon gång…så jag lovar i detta nu att jag ska börja träna …minst 2 ggr i veckan ett tag framöver…det beror på vad det kostar…det ska jag oxå lova att ta reda på…för nu jäklar måste jag börja …2013 får vara det år då jag kommer i normal form igen för nu vore det väl sjutton oxå om inte mina två hundår kan ge sig …och vända och låta nästa år bli till ett kanonår …önska kan man ju ..och inte kan det bli mycket värre än det varit nu ett tag..men det har jag sagt mången gång och då har nästa bakslag kommit….så jag vågar knappt tro att det ska vända …men så länge jag har tron kvar så finns det ändå lite hopp om framtiden.

Ja vi får väl se…jag önskar er alla här i bloggbyn ett riktigt gott nytt år…’

Vi ses nästa år…jag jobbar storhelg igen och firar med de som orkar vara uppe på hemmet…vi får skåla in det nya året med cider, det blir inget raveparty precis men vi firar in året så gott det bara går…vi ska ialla fall vaka hela natten ut…innan vi får gå hem och sova cider ruset av oss..

Ta det nu lugnt alla i nyårsyran…ses!

text

 

14 svar to "Voijne voijne…"

Gott nytt år till dig också! Cider är väl ett jättebra bubbel att skåla i!🙂

Jodå…bubbel som bubbel🙂

Vilken fantastisk bild! Och mysig stund i halkandet ändå.

Gott Nytt År! Och nyårskram!

Det samma till dig hoppas att året som kommer blir ett bra år!

kram

ja de är då tur att de ibland kommer förbi någon å drar en ut , ni ser ut haft en dag med massor av lek å bus sånt piggar upp i alla fall för stunden …de är de där att ta sig för samt kostnad som ibland gör saker å ting så jobbiga att starta upp ..jag blir arg på att de ska vara så svårt en del dagar att ta sig ut å gå en halv timma ..herre gud de är ju så skönt ( fast jag tror de är min smärta som håller mig tillbaka ibland utan att jag vill de själv ),..ja nu blir de nya tag ..nytt år ..nu jäklars ska de bli ett bra år ….Gott nytt år till dig otto vännen här blir de oxå cider i kväll..kram

Ja nya tag tar vi klös…vi gör det nya till ett fantastiskt år …det bestämmer vi í detta nu. Mitt dystra sinnelag stoppar mig mången gång men det deppet får ge sig av nu när det är nytt år att fylla med bra positiv energi.

kram

Vilken läcker bild på tunnelåkandet! Det är svårt med isgatorna som blir i detta väder. Att börja träna låter som en toppenidé för dig, jag önskar att jag kunde också. Ett gott slut och ett bättre nytt år önskar jag dig!
Kram

ja tänk att den lilla sa till mig att fotografera henne där i tunneln …sen åkte hon och skratta så hon nästan kikna.
God fortsättning önskar jag dig..ett nytt bättre år ska det bli bestämmer jag..kram

här regnar det och är snöfritt men det passar mig utmärkt, är ingen vän av kyla och snö.
Jag har skålat i mineralvatten och skrivit ett skittråkigt blogginlägg om hur jag egentligen känner det men inte talar om för någon i min närhet.

Ha en fin kväll
imorgon är det gott nytt år, imorgon är det 2013, imorgon börjar vi med nya tag🙂

Japp nu är det nya tag som gäller…

stor god fortsättning på det nya året kram

hej, vi är på något vis i samma situation fast i olika fas av det hela. Jag delar boende med min yngsta, en dotter. Jag har vardagsrummet till sovrum och hon fick ta det riktiga sovrummet. Det går bra, vi fungerar bra ihop och ser fram mot bättre tider.
kram

btw, jag har ingen plan med rutorna, jag bara testar mina skills.

Ja lite liknande situation lever vi nog i …jag bor oxå i vardagsrummet och dottern har det sovrum som jag färdigställde…ett sovrum bara står eftersom inga pengar finns till fortsatt renovering.
Vi är i ett dödläge.
Vi ser oxå fram mot bättre tider…vi gör inget annat än
väntar tycker jag…

Under tiden jobbar jag …där är min fasta punkt just nu..tur att jag ändå har en fast inkomst.

Önskar att jag hade inspiration nog att pyssla som du…jag var pysslig förr om åren ..men allt kom av siig

Dina grytlappar är fortfarande i min ägo …och de används…minns att sarahmara och jag köpte likadana🙂
kram

God fortsättning på nya året till dig o familjen.
Goa kramizar vännen!

kramiz och god fortsättning på det nya året önskar jag även dig❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
