Min egna lilla vrå

Ja hopp..

Posted on: december 27, 2012

Sitter då här igen nyvaken och tänker på ingenting…så detta inlägg blir minnesvärt som ett icke så värt att lägga på minnet inlägg!

Ibland så vill man ändå göra något fast man inte har inspiration nog…så detta blahablaha blir nog just ingenting av..

Ska ialla fall skriva ner lite oviktigheter som att jag har sorterat tvätten tills morgondagens race i tvättstugan🙂 ja det är väl det enda som händer i min lilla vrå denna torsdag..mellanlandar denna dag och ska fortsätta mot ytterligare en jobbnatt..men innan dess ska jag fixa något ätbart…något med julskinka står det på dagens meny…en pytt kanske det blir …eller så blir det något annan fantastiskt röra med skinka i…man kan variera i oändlighet..skinka med beasås …skinka med skinka med senap…skinka med rödbetsallad…ja ni hör ju själva vad inspirerande det är att laga mat till sig själv…en restmeny…en meny med variationer på skinka🙂

Även min matsäck till jobbet består av skinkpålägg och åter skinka…hur länge kan en liten skinka räcka egentligen…ja det undrar jag i detta nu? Inte undra på att man tröttnar helt och tappar min inspirationen att laga mat…helt säkert är ialla fall att det blir skinka med tillbehör hos mig denna mellandag.

Bäst jag börjar skiva upp den lille snutten som är kvar…så jag slipper äta skinka även imon…men risken är stor att det blir så ändå.

SES!

3 svar to "Ja hopp.."

skinkpizza🙂

🙂 tack för tipset klösen..men nu är skunkebiten så liten att den inte räcker till pizza. I går fick jag oväntat besök till middagen så det gick åt mer än vad jag trodde först.Äldsta dottern kom med sina två barn på besök och de åt glada av maten jag lagat.🙂

Jag var på anhörigmöte på mors boende i torsdags. Suck. Det informerades om att det skulle ske en flyttrockad. P.g.a. av att det uppstått sprickor i de helt nya badrummen måste de renoveras och de boende skulle flyttas till den andra vingen som stod tom. De skulle inte flytta tillbaka till sina rum sedan, utan deras rum skulle övertas av demensavdelningen som flyttar en trappa ner. Deras avdelning skulle i sin tur tas över av ett korttidsboende. Jag uttryckte oro, eftersom vi just fått mamma på plats och hon har acklimatiserats. Bara för några veckor sedan fick min syster upp de sista tavlorna och gardinerna och andra detaljer. Det kunde väl talat om att detta var på gång så hade hon sluppit ansträngningen. Jag talade i enrum med chefen och sa att ingen av oss syskon kan ta del i flytten. Hon sa att hon förstod, hade ju talat med min syster vid vårdplaneringen och hört hur kämpigt vi haft det. De skulle fota rummet och vaktmästaren skulle försöka få allt på plats precis som det är nu. Hon sa också att vi inte behövde ha dåligt samvete alls för det. Men oj, vad ont i kroppen jag hade igår!

Skinkan gör vi en skinksallad av i dag.
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
