Min egna lilla vrå

Fredag…

Posted on: december 21, 2012

Igen…jag laddar inför jobbhelg…triss i nätter..plötsligt händer det igen och långledigheten är över…så snabbt tiden rinner iväg då man är ledig.

Hm…snart är det nytt år och så undrar man vart det andra tog vägen..jisses tiden går fortare och fortare med åren verkar det som..det är lite skrämmande…vart alla dagar, veckor och år tar vägen! Själv står man ju på samma ställe liksom…

Ingen ide att fundera över..att lägga tid på att undra vart allt är på väg…idag ska ju jorden ändå gå under… under alla under hur många gånger har den inte spåtts gå under? Ja det är bara att ta det med ro…det som sker det sker när det sker…så varför bry sig?

Jag sitter här som vanligt med mitt morgonkaffe…andra koppen är urdrucken och jag ska försöka samla kraft att ta mig  ner till city..behöver handla lite förnödenheter…det allra nödvändigaste för att överleva helgen…toapapper står överst på ”önske” inköpslistan🙂 så jag tar nog bilen så jag kan hiva in det som är skrymmande…i skuffen.

Det är mer som skulle behövas uträttas men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja …så jag börjar väl med att bunkra lite matvaror…behöver inte tänka på att göra en massa julmat ialla falll ..dottern ska vara med sin pappa och får äta hos farmor och farfar på julafton ..bra…jag sover ju och orkar inte fixa så mycket mer än tomtegröt på julafton..det nöjer jag mig med att äta..X gubben åt julbord med sitt jobb igår..i år blev det inget bord för mig …för vi vart ju bjudna på spa istället…en del på mitt jobb tycker att vi skulle fått gå ut och äta ändå…för spa:t var ju för att vio firade 20 års jubileum..men julbordet bakades in i det firandet ..och mig spelar det kvitta för julbord för mig är som vilken buffe som helst…är inte så förtjust i julmat så jag är lika glad ändå.

Det är tredje julen nu som vi inte fixat med julmat hemma…vi har istället ätit det som vi tycker om ..räkomelett, skinka, köttbullar och jansson…varför laga en massa mat som sen ska åka in och ut ur kylskåpet ända till nyår? ..och allt blir ju ändå  inte uppätet…så vi bojkottar all mathysteri…och lagar mat varje dag som vanligt..det är fräschare och mycket godare.

Japp nu är jag snart redo för att försöka få tag i det jag behöver nere på ICA…som sagt det blir inget överflöd i min matkorg…att jag avskyr att handla och behöva trängas gör inte korgen fullare då jag bara vill ut fortast möjligt ..så jag skriver alltid en lapp…så jag inte glömmer något…och slipper gissa vad som behövs hem…

Brukar inte handla den dag då lönen kommer men idag måste jag det eftersom jag jobbar hela helgen…så jag kommer inte undan…

Bäst att sätta fart…SES!

 

 

4 svar to "Fredag…"

Vi handlade igår så idag är jag trött. Nu ska jag försöka ordna lite tallris och sätta hyacinterna i sina glas, Sonen dimper ner från Oslo snart och stannar några dagar. Sköt om dig!
Kram

åh ..jag är oxå trött nu även om jag har vilat för att orka natten. Handlade i dag och nu ska jag slippa fylla på i kylen på någon vecka hoppas jag …fy attans va trist det är att handla. Man tycker att man handlar massor men då man lägger in allt så syns det inte …trist..och dyrt är det.
Nu ska jag bara jobba äta sova några dygn sen är det jul och sen är det över och jobb igen..

kram och ha en riktigt god jul!

Man kan undra ibland va tiden tar vägen? Nu när jag har mkt mer frid i sinnet går den ofta så fort. Tidigare i mitt liv tyckte jag den mer el mindre sniglade sig fram. Är pensionär o behöver ej tänka på ngt jobb. Ska ha det lugnt o skönt i Jul. Inget överdrivet märvärdigt, helgen både kommer o går, det kan man va säker på. Tillhör inte heller dem som vräker på mat på tallriken o sen mår illa o varför ska så mkt rätter upp på en gång. Risgrynsgröt, skinkmacka på vörtbröd el hårt julbröd o julmust så är mkt av helgen räddad. Tyvärr äter jag väl mkt godis som tex choklad, en o annan kaka o lussekatt tex slinker ner också. Ska försöka skärpa till mig när det gäller detta.
Har fund på detta med att jorden skulle gå under, Va skulle hända i så fall, skulle det bara säga poff?
Vi vet inte hur många dar vi har kvar, så det gäller o ta vara på dem efter bästa förmåga.
Ha en riktigt fin o skön julhelg vännen.
Goa kramen.

Tiden ja den rusar fram lite för fort i mellanåt… kanske är det för att man själv är lite stillastående…det händer inte så mycket som det brukar..jag som ofta far fram själv som en tornado då hinner man inte uppfatta världen runtikring…
Är det så tror du att det går fortare och fortare ju äldre man blir?
Jag som skulle behöva ha det lugnare och lugnare istället …
Man ska njuta av livet så man ska göra saker som man mår bra av…unna sig lite av det goda …men det är lätt att överdriva och unna sig lite för mycket av det goda. Man får kompensera upp det med att röra på sig lite mer lefteråt …finna en slags balans ändå…trots att man inte alltid är så nyttig som man önskat.
Varför ska man ha dåligt samvete för att man unnar sig lite?
God mat är ju ett sätt att njuta av livet på…även om det är lite av en synd att frossa i sig godsaker så förgyller det vardagen lite.🙂
Kram vännen
ha en riktigt god jul

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
