Min egna lilla vrå

En dag närmare dopparedan!

Posted on: december 19, 2012

Ja idag är det onsdag …4 dar kvar till jul…det är ingen ide att stressa upp sig för det..för jag sitter där jag sitter ändå…utan möjlighet att fira jul som sig börs eftersom jag jobbar natten innan julafton…jag bara konstaterar att det är fyra dagar tills mamma ska komma till mig med färdtjänsten och äta julgröt..det ska jag väl kunna ordna …har en liten helgskinka i frysen som ska kokas så en skinksmörgås ska oxå serveras till kvällsmaten och lite glögg ska inmundigas… lite kaffe och pepparkaka till och lite julgodis slinker nog oxå ner med lätthet denna afton.

Funderar bara lite …som jag brukar och sätter ord på tankarna..tittar ut genom mitt fönster och ser att det verkar vara lite kallare ute idag..har ju ingen termometer så jag sticker ut näsan för att känna efter och det är kallare…igår låg det på nollan så jag passade på att tvätta bilen…man får tajma in det lite ..har ju varmgarage så det går bra ..nu kanske bilen kan slippa bli så där skitig med en gång om nu bara kylan håller i ett tag och hoppas att jag inte som igår ska behöva möta saltbilen igen…jisses vilken saltdusch vi fick..men det är borttvättat nu.

Idag ska vi ha lite julfika hos mamma …ska hämta med  mammas väninna först sen bär det av mot hemmet…det är roligt att umgås…och mamma blir så glad att vi gör det mysigt hos henne …gemenskapen gör hemmet mer ombonat…att få besök…gör hemmet mer hemtrevligt..och beboligt. Ska äta saffranssockerkaka och köpa med något mer gottit till dagens eftermiddagsfika. Jag är inte så mycket för fikabröd..jag gillar mest att baka brödet…som ni kanske redan vet..men i gott sällskap kan det smaka bra med lite kaffebröd..hemma, i min ensamhet dricker jag oftast bara  kaffe.

Jaja nu börjar snart min dag..ska in i duschen och skrubba den denna ondag..storstädning på en onsdag det går bra det med…hade tänkt skrubba hela badrummet med klorin…men har inte det hemma så det får bli VIM skrubbat istället…skrubbar medans jag duschar…skrubbar både kropp,själ och väggar på en gång ..fast med olika skrubbmedel såklart🙂 …

Bäst att sätta fart..

SES!

 

5 svar to "En dag närmare dopparedan!"

Se upp bara så att du inte tar fel på skrubbmedlen!
Kram

Lovar…jag ska inte använda den gröna svampens skrovliga sida på mig själv..det har jag en mjukare svamp till🙂
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
