Min egna lilla vrå

Tillsammans

Posted on: december 4, 2012

Ja idag går vi upp tillsammans dottern och jag…idag minsann  ska jag skjutsa dottern till skolan…jag ska ju själv inåt stan idag ..och har en tid att passa så det är ok att hon hänger på…så idag kanske jag får ha mina kängor för mig själv…eftersom hon skulle frysa om fötterna om hon skulle behöva vänta på bussen.

Suck …typiskt att då man ska upp tidigt sover man som en kratta..vaknat till och från flera gånger inatt…så idag kommer dagen att vraa tröttsam…jag som har lite att göra idag…det blir inte till att sitta och slappa precis…2 viktiga besök har jag idag…jag har skjutit upp dessa besök ..prokastinerare som jag är..så är det inget kostigt med det…men nu ska det ialla fall bli av till slut.

Att det ska vara så himla hankigt att ta beslut som gäller en själv…jag är ju en som oftast sätter andra före mig själv…men jag ska banne mig bättra mig och sätta migh själv i första rummet lite oftare nu…det är jag värd.

Men det är inte så enkelt när man varit tjänare nästan hela sitt liv..alltid funnits till hand inte konstigt alls att många uttnyttjat min snällhet och omtanksamhet…då jag började säga nej blev det ett ramaskri…vad nu ..vad har hänt med dig du brukar ju alltid ha tid ..liksom.

Nu …är det nu..så jag har inte tid att slösa bort mitt liv på oväsentligheter…jag finns nu …och jag lever…vill leva livet fullt ut och inte känna mig fjättrad vid en massa måsten…jag är på väg mot ett bättre liv …tänk att det skulle ta så himla lång tid att inse vad som är viktigt i livet.

Det är de små tingen som är de största och det viktigaste ögonblicken i livet.

SES!

 

2 svar to "Tillsammans"

å vad jag känner igen mig i att låta allt annat gå före än mig själv ..alltid ställa upp ..vända ut å in på sig för att de ska bli bra för andra …jag kommer alltid sist ..å inte är de lätt att ändra på sig heller ..om jag å tösen behöver nya vinterjackor men vi bara har råd med en ..så inte är de jag som får en ny inte…kanske är mamma genen som gör att hon får före ..ja ja jag skulle hugga av mig handen om så behövdes för mina barn ,,men någon jäkla gång vill jag komma i första hand ..hoppas du får en bra dag själv ska jag köra tösen till sin arbetsträning ställe sen ska jag köpa mig en macka å åka till en kompis å försöka vara positiv 🙂 hade gott vännen nu kämpar vi på med allt … kram

Hm …inser att det inte bara är jag som gör såhär…de flesta mammor låter nog sina barn komma i första rummet.
Så är det bara..mammagenen slår igenom…man ger så man knappt har något över till sig själv till slut…som vi har det nu blir det inget varken till dottern eller mig..hahahaha försök att försörja två på en undersköterske lön …det är nästintill omöjligt.
jag säger till minstingen att vi ska vara glada att vi har tak över huvudet…och varmvatten i kranen 🙂
Vår tid kommer kanske snart …då vi kan unna oss lite vardagslyx…men när man levt på gränsen så länge som vi gjort kanske man inte vågar lyxa till det då man väl kan. Det känns kanske som om man slösar då..äsch…jag har varit i fattigmansgränden och vänt innan så det går nog bra denna gång oxå.
Vill snart kunna börja checka av på to do listan…den bara blir längre och längre och snart vet man inte vilken ände som är viktigast att börja i suck.

hoppas din macka smakade gott och att positiviteten flödade då du träffa din vännina.

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
