Min egna lilla vrå

Regn hos mig

Posted on: november 26, 2012

Bara regn hos mig…inget solsken i sikte men det var det ju inte heller utlovat…regn skulle det bli denna sista  novembermåndag.

Hm..igårkväll vart det stora stora flingor som singlade ner…snö…blöt blötsnö…då jag gick och la mig singlade de fortfarande ner ..någon gång under natten har det dock slagit om och börjat regna istället…jag har vaknat av och till av smattrandet mot fönstret..det regnar fortfarande och det lär det nog göra resten av dagen vad det ser ut som.

Tur att jag avstod att tvätta bilen igår…jag ska tvätta den onsdag morgon då jag jobbat färdigt mitt nattpass på vägen hem…jag som trodde att det skulle bli kallt nu och bilen skulle få vara ren ett tag…chansar med en rengöring på onsdag…så kan bilen stå inne något dygn och torka till…och jag kan ta mig till fots till nattmötet.

Vilka problem man har va…men jag försöker att hålla rent bilen så gott det går så här års…på sommaren kan man ju tvätta den för hand…nu är det lite för kallt för det…ok visst kan man ha handskar men det är inte särskilt inbjudande att stå ute i kylan …så jag använder mig av biltvätten…ren o fin blir min bil på nolltid.

Vaknade tidigt och låg kvar en stund…läste ut boken om Mia…den sanna boken om historien Gömda. Om den är sann så är det inte klokt …hur i hela fridens namn kan man hitta på en historia och förtala så många oskyldiga? Är det bara för att tjäna pengar …eller va är det frågan om? …jag som läst de spännande  böckerna och tyckt att jisses då vilket liv de fått utstå…och så är det inte sanning. Författarna hävdar att en del är omskrivet för att skydda personerna …men skriver man om historien så kan man ju lägga till och dra ifrån viktiga händelser…man kryddar till historien lite extra ..för vem skull? Boken är viktig ..för man får ett annat perspektiv..och det finns alltid två sidor av en historia…det jag inte fattar är att myndigheter hjälper till ekonomiskt i vissa fall men inte i vissa…det står klart och tydligt i boken…det har kommit fram i efterhand att det betalats ut pengar utan andras visshet…utan överläggningar och att det fortfarande betalas ut summor till en adress i Sverige. Varför kan man tycka och varför står man fortfande på en adress där man uppenbarligen inte bor? Boken väcker många frågor så läs den om ni vill se historien från ett annat håll…

Nu ligger det fler böcker och väntar på att bli lästa på mitt sängbord…en gammal stol har fått rollen som nattygsbord hos mig i väntan på att få sittas på  🙂 …och jag ligger fortfarande på en gammal bäddsoffa, på två madrasser i väntan på att en skönare säng ska inhandlas…ligger som i en grop..och försöker innan jag somnar ligga lite på kanten av gropen men jag faller däri då jag somnat …jag vaknar av att min rygg värker…som man bäddar får man ligga …jag har ju själv tagit beslutat efter långt övervägande att flytta från mitt hus…så jag får härda ut ett tag till…och leva lite spartanskt…eftersom jag inget annat kan göra åt min situation just nu…möblerna jag äger är de som jag ärvt efter min pappa…och mina farföräldrar..en köksoffa står framför tv:n…så länge…i väntan på att få åka till RIA center dit den ska skänkas till bättre behövande…snart kanske den byts ut mot en tresits soffa som dottern inte behöver…tjock tv:n har jag fått av min syster….oxå har jag ju min data att förströ tiden med…som tur är…och så läser jag för att få tiden att gå..tiden går trots allt…när man tänker efter…2 år har gått av bara farten.

Hm..jag lever i väntans tider..väntar på att allt ska gå mot ljusare tider…har inget direkt sammanhang …ingen direkt mening med det jag gör fastän jag har ett mål och mening med allt jag gör så känns det ibland lite tvärtom. Jag kan ju inte riktigt företa mig det jag vill…så jag fortsätter att vänta.

Jag fortsätter jobba sova äta och leva ….så gott det bara går…jag roar mig med småsaker som att unna sig lite vardagslyx…en god middag, ett glas vin, godis, promenader och är med mina barn och barnbarn …tur är väl att jag har dem annars hade det varit lite väl ensamt.

Nu har jag bestämt mig för att fortsätta läsa triologin om de femtio nyanserna…av mörker denna gång…

 

…något ska man väl roa sig med 🙂 Greys mörka hemligheter, hans inre  demoner, hans förlutna hans kontrollerande och krävande sätt är faschinerande att läsa om…jag kan faktiskt inte låta bli att läsa fortsättningen …så lite beroendeframkallande är den allt.

 

2 svar to "Regn hos mig"

Tack för boktipset! Det kan behövas.
Det regnar här också. Är sååå trött på detta eviga grå väder!
Kram =)

Usch ja …väntar på snön nu..den ska komma i helgen …men hur ska det bli om det regnar så nu? Isgator..

Bäst att hålla sig inomhus ..och läsa.

kram ❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
