Min egna lilla vrå

Äntligen fredag

Posted on: november 23, 2012

 Äntligen är det fredag och ledig helg…den jobbigaste veckan på schemat är över för denna gång…fast när man är mitt i det så känns det inte så jobbigt..man bara jobbar på och så är det över rätt vad det är..2 veckor till och så kommer de lätta veckorna. Hm…undrar vem som gjort detta nattschema egentligen…det borde gå att göra veckorna mindre efterhängsna…

Tiden flyger formligen fram …snabbare än man vill ibland…jisses det är ju snart jul igen…i år blir det till att fira i ensamhet…det har jag vetat om länge eftersom jag sover på julafton…så det blir lugnt..mamma ska komma hit en stund..har fixat färdtjänst hit en stund på kvällen nu..hoppas att det går vägen bara för det är ju många som ska ut och åka denna afton. Vi har beställt tider men de kan ändras för att alla ska få komma dit de vill…ca 4 timmar är mamma hos mig..vi tar det lugnt…vi bara är och låter julaftonskvällen  2012 bli en jul att minnas som en lugn och skön jul utan stress och måsten. Jag följer sen med mamma hem en stund som ledsagare i taxinoch  är hos henne en stund på hemmet innan jag tar mig hemmåt till fots…så jag får lite luft även denna afton. Det är så jag planerat att ha det  denna dag…denna för mig helt vanliga dag…

Jag jobbar både jul och nyår detta år..kan ni tänka …och det gör det samma …ja någon ska ju jobba och jag har inget planerat så det är bra med det…det låter kanske lite trist men man är inställd på att jobba och då känns det inte som om man missar så mycket ändå…om jag vill kan jag ta ledigt för jag har en del komp och semester kvar …ganska så mycket faktiskt att jag om jag vill skulle kunna ta dubbel semester något år …ja vet jag har varit sparsam med att ta ut min  semester tidigare om åren …om man har tidig semester så brukar jag bara ta ut 3 veckor för vem vill ha semester innan  midsommar? Inte jag ialla fall så då har jag sparat dagar och ibland tagit ut en höstvecka och åkt utomlands…

Jag planerar att åka lite hit och dit nästa år…men jag planerar inte för mycket …har inte för stora förväntningar för man blir bara besviken om det inte blir som man tänkt…så jag tänker inte så mycket ..på framtiden..utan lever här och nu…sen finns inte i mina tankar alls …jag som vill ha framförhållning …och vill planera kan inte leva så planerat nu…det har varit lite svårt att tänka om och ändra på sitt sätt att leva…frustrerande kan jag säga …fy attan för frustration som svämmar över ibland och gör en till värsta bitchen  🙂 fast man håller igen så visar sig mina värsta sidor stundvis….men oftast kan jag hålla masken..och lura känslorna att stanna där de är och inte komma fram förrens jag är ensam.

Tur är väl det att man har sinnesnärvaro för det mesta att bete sig som en som har kontroll över sin tillvaro…

Jag tänkte igår att nu lever jag ganska harmoniskt ändå…trots allt så har jag det ganska så bra nu…andra kanske hade tyckt annorlunda..det beror ju på vad man är van vid..lever man i kaos tillräckligt länge så blir kaoset inte så kaosartat med tiden …mitt i allt kan jag känna sinnesro …det är nog ett sätt att skydda sig själv att skärma av det som rör till det och leva i harmoni ändå…det blir ju vad man gör det till…man behöver ju inte göra det värre än vad det är.

Sista koppen kaffe är nu urdrucken och jag har vaknat till liv medans jag skrivit detta inlägg…nu är det hög tid att ta tag i resten av denna dag…ta en promenad och ha lite fredax mys. Vem vet ”Cheez doodles” mössan kanske åker på 🙂

SES!

 

 

 

8 svar to "Äntligen fredag"

Jag ser att du har skrivit om julen i dina två senaste inlägg. Jag har knappt börjat tänka på den. Jag påmindes av döttrarna i onsdags när de undrade om deras bror skulle komma hem till julen och när. Han kommer väl över julafton och far hem på juldan, kan jag tro. Igår fyllde han förresten år, men jag har varit för dålig för att kunna handla något och skicka. Suck. Vi lär fira med barnen, men det förutsätter att vi delar på bördan och gör en knytjul, en enkel sån. Hur jag gör med mamma vet jag inte, det känns som om jag bara inte orkar hämta hit henne, känner mig så svag och dålig… Din julplanering låter lugn och bra utifrån dina förutsättningar, att du jobbar. Är det barnbarnet på bilden? Så söt!
Ha det så skönt med fredagsmyset!
Kram

Hm…jag kanske gillar julen trots allt …samtidigt ger den mig ångest…gillar inte allt runt ikring…stressen…commersen..det förtar hela känslan..för man är ju slutkörd då man väl ska börja fira. Jag som jobbat på köpcentrat i många år blev helt avless på allt..

Så nu tar jag julen som vilken helg som helst…visst är det tråkigt att inte känna julkänslan…inte innfinner sig

ja det är mitt yngsta barnbarn som har mössan på sig…

kram
Nu har jag nyst färdigt dax att krypa till sängs.

Det är så jag försöker se den numera, som en vanlig helg med middag för barnen. Förr bakade jag massor i flera veckor innan och donade och höll på, men det går inte längre. Julklapparna försöker jag lösa via nätet.
Godnatt och kram

ja det är så befriande att slippa julhetsen…julklappar? det blir det inga denna jul heller…så frustrerande …men de små ska jag försöka köpa varsin ändå…det är ju de som gillar julen mest…
Det är andra julen som jag är utan pengar och det grämer mig…men samtidigt kan jag inget göra åt det så det är som det är
Gonattkram

Fredag ja, fast den här helgen blir jobbig, borde gà till läkaren, men jag orkar inte… Första gàngen jag är förkyld, men jag har behov av bevis för CPAM, fk… Men det gàr ju över…

Hoppas att helgen blir bra för dig!

Hoppas att du orkar kurera dig i helgen Maria så förkylningen ger med sig.
CPAM?

Jag har försökt kommentera inne hos dig men det fungerar inte …vet inte vad jag gör för fel…men jag vill att du ska veta att jag läser din blogg.

kram och ha en skön´helg

Det låter så härligt när du berättar: Du jobbar, du har människor omkring dej. Naturen, fika hos mamma med bror och dotter. Jag saknar allt det här under just den här perioden av mitt liv. (Tur jag klarar av att vara själv).

Idag jobbar min dotter extra på Åhlens och jag vägrade först gå upp ur sängen när jag hörde strilandet av regnet. Så det dröjde innan ens rullgardinen åkte upp.

Men igår var jag på en solig höstpromenad och stannade till vid den stora hundrastgården. Jag är överförtjust i hundar och funderar på att skaffa mej en när jag flyttar. Nu nöjer jag mej med att titta på andras :D.

Krya på dej 🙂

Kram
Kao

Hm …fast jag är ändå mycket ensam..är en ensamvarg och trivs så ..som tur är. Har ju jobbat i ett stort köpcentra i många år..bland alla människor och har valt bort mycket socialt för att jag fått nog av det på jobbet.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
