Min egna lilla vrå

Ska jag eller ska jag inte?

Posted on: november 17, 2012

Velar hit och dit men det lutar åt att det blir en promenad ändå…men först måste jag hoppa in i duschen…velandet är mer veligt då man är mellan nätter…tankarna har svårare att bestämma vad de vill då man är lite vacumpackad i skallen då man vaknar sisådär utsövd efter en ganska så tröttsam första natt.

Nja jag ska inte bli långrandig här på bloggen denna gåa lördag….måste sätta fart om jag ska hinna med lite innan nästa pass börjar…har tänkt laga kycklingfileerna som legat i frysen länge och väntat på att bli uppätna…de kan jag steka på innan jag ger mig ut om jag nu inte hinner ändra mig då jag hoppar ut nyduschad ifrån eftermiddagstvagningen…lika bra att duscha hela mig fast det är bara håret som behöver tvättas egentligen…orka stå krökt och tvätta kalufsen bara ..så det är bekvämare att göra en helavtvättning.

Igår förresten var jag uppe i stallet …länge sedan sist men barnbarnet ville att jag skulle komma och leda henne på våran Pompe …så jag fick lite motion igår där på banan …medans A  red lätt som en plätt…hon är van vid lilla  shettisen Danne så hon tyckte att det var lite högt upp på Pompe som är en maxad  C ponny…jag sprang brevid och hon red som om hon aldrig gjort annat…fast hon frös och fick göra åkarbrasor emellenåt…inte konstigt alls för hon vart alldeles för dåligt klädd…endast en tshirt under jackan …ajajaj man måste klä sig bättre så här års …en fleece under är nästan ett måste ..eftersom det ofta är kallare uppe i stallet …banan ligger högt och öppet…så det viner och blåser för det mesta där.

Ojoj va jag saknar pållarna…igår fick jag pussar av både Pompe och Zlatan…de saknar kanske mitt sällskap de med …jag fick snusa lite i pälsen på båda …hästar luktar sååååå himla gott…måste försöka hälsa på dem lite oftare…men jag har ju vant mig av med dem lite nu och det gör det än svårare att skiljas från dem om jagbörjar vara där igen…hm …vilket dilemma…som ni vet så var stallet en anledning till att jag kännde stress och en av orsakerna till att jag gick i väggen…eftersom jag inte kunde koppla av ordentligt då jag jobbat natt…dum som jag är …eller snäll som jag är kände jag stort ansvar för alla hästar i stallet och middagsfodrade så gott som varje dag eftersom ingen annan kunde …jag  jobbade ju natt och ansågs vara ledig och fick det på mina axlar att fodra och ha in och utsläpp…visst kunde jag sagt ifrån men djurvän som jag är så tog jag ansvaret …för inte kunde jag bara åka upp och ge mina hästar mat…hur skulle det se ut ..så jag fixade åt alla…usch ja alla vande sig vid att jag gjorde det och ifrågasatte mig om jag inte skötte det …så det som var tänkt att vara en hobby som skulle ge energi blev sakta men säkert en belastning som sög energi istället.

Jag kan se det nu men då körde jag bara på…för det gav ändå mycket att vara nära hästarna …de är kravlösa varelser som ger av sig själva …

I LOVE HORSES…

…och jag  är glad att jag haft möjligheten att ha hästar runt mig..att hela familjen kunnat ha ett gemensamt intresse som hållt ihop oss …och som till sist gjorde att vi splittrades …det är ganska så konstigt ändå. …men just så blev det…det är för invecklat att förklara …

Nu har jag slutat älta detta och går vidare….jag har velat färdigt denna dag oxå och har bestämt mig för att strunta i att gå på promenad :)…jag blir inne och myser lite för mig själv och laddar för ytterligare en natt …och ytterligare en natt …jag behöver ta det lungt då jag jobbar tre nätter i rad …jag får ta en promenad imon istället…

SES!

 

10 svar to "Ska jag eller ska jag inte?"

Kikar in lite här. Väldigt fina bilder. Hoppas du får en härlig sönd.
Goa kramen o hälsa så gott.

Så härlig det kan bli..då man sover bort halva dan 🙂

kram

Jag är lite avundsjuk på dem som rider. Har aldrig gjort det, men der verkar så härligt. Du gjorde rätt i att stanna inne och mysa.
Kram

Fast man behöver andas in lite friskluft mellan arbetspassen …så här års är det mörkt hela tiden då man jobbar natt.
Igår gick jag ut en stund i skenet av gatlyktorna vandrade jag gata upp och ner…bara för att få nytt syre i lungorna.

Idag blir det tvättstugerace igen 🙂

kram

Vilka fina hästbilder!
Jag var en entusiastisk hästtjej från jag var 6 år tills jag var 15 och började snegla på killar i stället… 🙂

Skulle stannat kvar i hästvärlden, kanske. Hästar gör mej lycklig. Salig!

Kao

Hm det är dotterns ponnysar…jag blir oxå lycklig av att vara med hästarna så jag saknar dem otroligt mycket nu då jag inte är i stallet så mycket längre…
Har ridit sen jag var 12 av och till…slutade helt då min häst togs bort 2006…saknar ridningen och frihetskänslan att ge sig ut till häst i skog och mark.

ha de bäst

kram

Just skog och blandterrängsridning är min favorit. Men nu var det länge sen jag red också. Ca 3-4 år sen, tror jag. Får så ont i ryggen så om det blir en nästa gång måste jag rida på en islandshäst.
🙂

Kram
Kao

jag får ont i ryggen av att skritta för länge…men tror ändå att det är bra att rida för hela kroppen mjukas upp…alla muskler rör sig..det märker man om man inte ridit på länge. Jag har inte ridit på 2 år nu…och vet inte om det är läge att ta upp ridningen igen..kanske att jag ska pröva på islandshästar jag med..

Kram

Jag har fibromyalgi och 3 diskbråck i ryggen, varav det i korsryggen är värst. Därför får jag för ont av att rida på vanliga hästar. Men annars är det superbra motion med ridning (förutom att det är kul och skönt).

Jag blir svettigare än hästen 🙂

Klart du ska rida igen, även om jag förstår att förlusten av hästen som dog (var det 2006?) så är det klart du ska ta chansen igen. Du som har möjligheten.

Kram
Kao

vet inte Kao om ”kärringen” ska upp i sadeln igen….jag har stelnat till och vill inte riskera trilla av igen…var ju med om en ridolycka 2005 med en höft som hoppa ur led och en axel som paja…men visst red jag ändå då…med platta i axeln fast jag inte fick för läkaren. Det var ju en del i min rehabilitering och ett mål för mig att rida igen. Sen blev hästen min dålig fick atros och fick tas bort 😦
Ponnysarna är lite för små för mig men visst har jag suttit upp på dem ibland

Usch jobbigt med din rygg…jag befarar att jag oxå har något i min rygg…jag förlyfte ju m på jobbet och det har inte gått över riktigt.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
