Min egna lilla vrå

Fototriss 197 Rörelse

Posted on: november 11, 2012

Looong time nooo seee …ja jag har varit härifrån ett tag nu…har liksom inte haft rätt inspiration för att trissa…det började med att jag inte kunde infoga bilder i min blogg så bara där föll ju hela ideen med att trissa 🙂 Nu har det fungerat ett tag igen så jag tänkte försöka mig på dagens farsdag tema ..Rörelse.

Rörelse ja …nu får jag spåna lite igen …men det första som dök upp i mitt huvud var affärsrörelse…commerce…ja det rör väl sig ändå …rejält …både i plånbok och i bena att springa runt i affärer och shoppa…men shoppa det gör jag inte så mycket längre …och inte fotograferar jag medans jag är i affären så där finns inget att hämta.

Igår blev jag och mina två yngsta döttrar medbjudna på föreläsning…bara så där helt apropå …och det satte mina tankar i rörelse och jag kunde inte låta bli att gå… Jonas Helgesson höll nämnligen föredrag i Pingstkyrkan på vår lilla ort…jag är inte pingstvän…och brukar inte gå till  i kyrkan särkilt ofta  men mina vänner gör det …eller bekanta kanske är en bättre benämning på dessa inte så nära vänner…vi känner varandra genom att deras dotter är skötare på en av våra ponnysar…

Nu kom det sig så att vi gick dit …för det var för intressant för att kunna låta bli…pingstkyrkan är en rörelse kan man väl säga en frikyrklig sådan…jag har varit där många gånger då skolan brukar ha sina julspel där och även skolavslutningar har vi suttit där bänkade …jag har sjungit i kören fast i svenska kyrkan men vi har haft ekumeniska gudstjänster där vi alla har träffat och haft olika konserer ihop…tex sjöng vi alla med Cindy Peters en gång…för länge sedan.

Nu är det länge sedan jag var med och sjöng…men minns tiden i kören som en rolig och givande tid..det är roligt att sjunga  och sprida glädje. Spred glädje gjorde även gårdagens talare …CP skadade Jonas Helgesson lockade oss alla till många skratt då han talar om sin drivkraft i livet…om sitt äventyr i universum. Han tycker att livet är en himla fetbonus..han som föddes med navelsträngen om halsen och var utan syre i hela 33 minuter..och höll på att dö första dan i livet..tyckte inte att det var otur att han fick en CP skada utan tur som fick ett liv.

Jag var på ett motivationsmöte igår …i pingstkyrkan…jag rekommenderar er varmt att gå och lyssna på denne Jonas Helgesson om ni får möjlighet..

Så till min triss…visar boken jag köpte igår och som satte mina tankar i rörelse..

 

 

Ja så blev min fars dag triss…

Här finner du fler trissare..

http://fototriss.blogspot.se/

 

10 svar to "Fototriss 197 Rörelse"

Han är verkligen en inspiratör! Och boken är bra!
http://fototriss.blogspot.se/

Jag hade ingen aning om vem han var innan jag gick dit…nu måste jag ju läsa hans första bok oxå.
tack för kommentaren 🙂

Mycket tänkvärt. Jag har min egen förebild i min rullstolsburne bror som har gjort mycket under sitt liv, men tyvärr har han med åldern slitit ut sina axlar och måste ha hjälp nu.
Kram

Alla har vi nog våra egna speciella förebilder…möten med nya människor ger nya infallsvinklar…jag fick inspiration och motivation igår…
Hans berättelse var fantastisk.
Synd att din bror slitit ut sina axlar 😦 …men det blir väl lätt så då armarna används hela tiden…

Kram

Mycket fint trissat!
Ha en fortsatt bra dag!

tack tack …jag ska jobba inatt så idag har det varit en slappardag…

Ha en skön söndagskväll!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
