Min egna lilla vrå

Färdigpackad

Posted on: oktober 27, 2012

Nu snart bär det av…mot kosta boda glashotell…sitter här färdigpackad redo för en avkopplande helg…minns inte då jag var iväg sist..jo det gör jag visst det det var ju i våras då jag var iväg med jobbet på Asia spa i Varberg. Den helgen var hektisk för vi börja ju allt med ett besök på Ullared…usch ja helt fel ställe att varva ner inför en avkopplande spa helg. Denna helg ska vi inte någon shopping tur innan …tur det kankse kanske stannar vi till och går in på glasbanken isåfall…en flaska gott vin var det länge sedan jag unna mig …

Denna helg blir en iögonfallande helg..hela hotellet lär vara som ett vernisage…olika glaskonstnärer ställer ut och varje rum är olikt det andra…så det ska bli en upplevelse i säg att bara vistas i denna kreativa miljö. Tror att man kan insupa mycket positiv  energi ….energi som jag kan behöva då det går åt en del bränsle att bara vara jag. Det finns många energitjuvar i min närvaro….fastän jag inte låter dem sno min energi så räcker det ibland med att ha dem i sin närhet för att de ska börja med sitt tjuvande…för vissa kan man inte undvika. Det tar energi även att se om sitt egna …

usch ja …

Nu ska jag då byta miljö lite …miljöombyte är inte dumt…då har man möjlighet att skapa utrymme för annat och kan ladda om och se saker ur ett annat perspektiv då man åter är på plats där man tror sig höra hemma.

Vet ni…jag vet att jag vistas mycket på en plats med negativ energi…och jag kan inte göra så mycket åt det ensam…för de som skapar denna energi vet inte att de gör det..jo vissa vet …men slår det ifrån sig…det är för jobbigt att börja rota i varför det blivit som det blivit…då är det bättre att ha det som det är …för något som är invant sedan länge kan kännas rätt eftersom det ändå funkar …så då håller man hellre fast vid det för det är det som är  tryggast. Hm…ni förstår säkert att jag har att brottas med…om ni kan läsa mellan raderna.

Det är min verklighet…jag är stark men ändå svag….för jag är sårbar…och ingen människa orkar hur länge som helst..ta emot skit …visst det kan jag göra…men inte obefogat…då måste jag stå på mig…jag gör inget annat än står på mig nuförtiden…och det tar på krafterna…fastän jag är ganska så luttrad vid det här laget…så allt som inte dödar en stärker en …så jag kommer att komma ut stark på andra sidan det vet jag …hur det nu slutar …det vet jag inte …för jag lever lite i ovisshetens land…

Fast jag har en grundtrygghet som tur är…och livserfarenhet…om jag inte hade stått på fast mark vet man inte hur det hade kunnat sluta….nu anar jag ändå hur det kommer att gå och det är lite lite tryggt att veta ….om än det svajar rejält och blåser omkring mig.

Ibland undrar jag själv över hur jag orkar stå kvar…det har hänt så mycket på sistonne att det inte är konstigt att man undrar …hur mycket ska jag lära mig av allt detta? ja för allt som händer är ändå utvecklande…

Färdigsvammlat…nu är jag redo för att ge mig av….

Ha en go helg alla!

SES!

 

 

7 svar to "Färdigpackad"

Ha nu en riktigt trevlig och vilsam helg!
Kram

Jätteskönt har vi haft det…svärsonen ser mig med lite andra ögon t.om och det var väl positivt…han har ju inte sett mitt rätta jag innan …
Kanske är det så att jag börjar bli mig själv mer igen …att jag mår bättre och bättre och snart hittat tillbaka till den jag en gång var.

Kram

Det låter jättebra!
Kram

Hoppas att helgen blir bra! Kram

japp det har varit en fantastisk helg …synd bara att jag imorse vakna med ont i halsen.

Kram

Hoppas du har haft en jättebra helg på glashotellet!
Och att du fortsätter ha en skön Söndag förståss.
Kram =)

jajamensan …hela helgen har varit fantastiskt härlig.
Till Kosta styr jag gärna min kosa igen

Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
