Min egna lilla vrå

Det var länge sen…

Posted on: oktober 25, 2012

Ja det var det…länge sen jag inte fått en enda blund på en hel natt…ja och då menar jag en natt då jag skulle sova…inte en jobbnatt.

Ojojoj …fick gå upp och sätta mig vid datan och kolla igenom några program på play…för att få natten att gå ..inte vart det lättare sen att gå och lägga sig igen..fick läsa i boken …lääääänge innan ögonlocken blev så tunga att jag fick boken på näsan… sen har jag sovit lätt…och drömt en himla massa konstigtheter …hua…så jag fick hoppa över vattengympan imorse…vem orkar upp vid sex då man lagt sig vis fyra liksom…så min badkasse får stå i fjorton dar tills det är dax för nästa dopp…för nästa torsdag missar jag badet eftersom jag sover.

Jag börjar förstå att jag inte klarar ut att reda i allt själv …så nu funderar jag på att söka professionell hjälp igen…för ibland hopar det sig rejält liksom …hm…

Tankarna far runt i skallen…men utåt sett har jag alltid varit den starka..den som klarar ut allt som bara kör på och därför så har jag fått mer och mer på mina axlar …nu känner jag att oket tynger ner mig för mycket och jag behöver avlasta mig själv lite.

Då man börjar tänka mer på sig själv plötsligt så blir man ett ego i andras ögon…men bara för att man börjar ta hand om sig själv så bryr man sig inte mindre om de man har runt ikring sig…men de är väl rädda för att inte få samma uppbackning som de är vana vid…kanske …

Det är svårt att bryta invanda mönster…mest för de som är omkring en eftersom det även kräver förrändring av dem…de vill ju ha det som det alltid varit…så de kan reagera motvilligt till förrändringar i en tillvaro där de tycker allt är superbra och fungerar.

Det är som ett korthus…eller som ett pussel…fattas en bit så rasar allt och det blir inte helt optimalt eftersom hålet måste fyllas med något annat för att återfå balans igen…balans är viktigt…obalans är jobbigt och man finner ingen direkt struktur..eftersom en viktig bit saknas.

Usch ja vad jag har grubblat fram och åter inatt då jag legat sömnlös..tacka för det …inte konstigt allt…då man lever i ett vacumpackat tillstånd utan sammanhang  …visst jag har saker och ting att hänga upp min tillvaro på tackolov…jag går till jobbet…hälsar på mamma och sköter vardagligheter som brukligt är …så har det varit ett bra tag nu och så kommer det att vara ..så vill jag ha det…det är ju det sjäva livet går ut på att leva i vardagen…det är skönt att bara gå omkring och pyssla för sig själv …ja jag är en ensamvarg…jag behöver mycket space…och space har jag…men livet är ändå lite väl inrutat just nu…turligt nog så har jag något att hänga upp mig på…att finna sammanhang trots att jag inte är med i viktiga sammanhang som gör att man känner tillfredställelse med att vara den man är så lever jag mer nu än innan…visst låter det konstigt …men jag är mer närvarande nu eftersom inget skymmer mig…  jag ser allt mycket klarare trots allt.

 Nääe nu får jag sluta att gräva min egna grop…sluta tänka svart…se lite mer positivt på tillvaron..se att det kommer bli bättre bara man kommer ut ur träsket..jag är inte i något träsk förresten jag är i en liten svacka bara…som vem som helst…men det är inte så lätt tröstar jag mig själv med då ingen annan stöttar mig och jag känner mig ensamnast i hela världen…jag vet ju vad jag vill med livet mitt ändå…även om det inte går riktigt i den bana jag tänkt mig…hinder på vägen hade jag förväntat mig så varför förrundras över att jag inte kommit längre…allt har sin tid…och allt går inte i 110 …nääe förrändringar tar tid…och det måste få den tid det behöver…

Men det känns som om jag är på sluttampen nu…att allt snart ljusnar…när det är som mörkast är det svårt att se lösningar bara…jag kan ändå inte skynda på förloppet så oftast bryr jag mig inte så mycket…det som sker sker ändå.

Idag är jag lite dyster…likt en dystergök …är jag bara här och nu…men jag är på väg …har packat klart snart …min packning är ompackad rejält..

Skönt att skriva av sig lite här…det lättar upp sinnet att ha bloggen som en sopstation att sortera oredan i ….

Nu kikar solen fram så jag ska ge mig ut lite…

SES!

8 svar to "Det var länge sen…"

Det låter vettigt att söka hjälp så att du kommer vidare. Du måste ju kunna sova på nätterna för att orka. Jag är utförsäkrad och inskriven på Af sen början av månaden och i morgon ska jag träffa deras psykolog, jag begärde det själv och det känns bra.

Man blir väldigt dyster om man inte har sovit, allt blir väldigt svårt då. Hoppas att du sover bättre i natt!
Kram

Jo jag vet …men tänkte att jag inte orkar ta allt en gång till…för en nu terapeut…den jag hade innan gick ju på mammaledighet..därför sluta jag mitt i något som var jättebra.
Efter det har jag hankat mig fram…
jag har för det mesta inga problem med att sova …men får såna nätter då och då…och då kommer tankarna.

Kram

Ja om man inte får sova klarar man inte av att reda ut allt annat heller.
Jag håller på att rensa ut en massa saker i mitt liv också.
Tänk att det aldrig tar slut. Man blir så less.
Önskar dig lycka till med allt.
Varma kramar!

Det ordnar sig säkert denna gång med…jag vet ju vad jag har att bita i…det är bara det att en grej drar med sig fler …
kram

Hoppas du fick sova inatt och att du reder ut det som är jobbigt. Kram!

Jajamensan jag sov gott…men får såna vaken nätter emellanåt ..och då maler tankarna igång..det är konstigt men det blir faktiskt värre framåt natten.

kram
k

Samma här ibland, som inatt. Tur man är ledig dan efter o kan sova tills man vaknar då…

Tack, Björn Skifs till frukost! 😉

ja fast jag vaknade vid halv 8 idag då klockan ringde 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
