Min egna lilla vrå

Frulledax

Posted on: oktober 12, 2012

Ja här sitter jag då igen…med andra kaffelatten och en salamimacka snart uppäten och förströr mig med att läsa bloggar och har p3 skvalande i öronen.

Tagit min dagliga dos silver, msm och c-vitamin..2 månaders frånvaro har gjort att jag fått börja om från noll..men jag kommer sakta tillbaka …utrensningen har god effekt så jag inser att jag inte kan vara utan dessa medel…för det har jag ju fått erfara nu…då jag inte haft råd att inhandla dessa på hela två månader…trot eller ej men så är det…jag mår sakta men säkert bättre. Man bör se om sitt hus…på bästa sätt..utifrån de förrutsättningar man har..jag gör så gott jag kan…men inser att jag aldrig kommer att bli mitt forna jag igen…både kropp och själ är förrändrad..har slitits på genom åren..fastän jag försökt om och om igen att hålla mig i god vigör..tur är väl ändå att jag har en ganska bra grund att stå på konditionsmässigt…att jag alltid tränat och hållt mig iform att jag fullkommligt älskat att träna och att det givit mig kickar …ja man kan säga att min träning var min drog …jag mådde så himla bra då jag tränade regelbundet..träningen fick jag avstå pga  att hästarna tog mycket av min tid men det är träning nog att vara i stallet …mocka skit ..klättra på stegar och rida….tänk bara va friskluft man får året runt då man ska sköta allt även om det är 20 grader kallt …det kan jag erkänna att jag inte kommer att sakna …att behöva vara i stallet med rimfrostigt näsa..påpälsad till tusen.  Men då var det så och det blev en livsstil…att vara med hästarna…och allt vad det drog med sig..tävlingar, träningar och uteritter. Allt kretsade kring hästarna …hemmet och familjelivet fick stryka lite på foten, vi hade sällan tid och ork att umgås med andra än oss själva…men vi trivdes med att ha det så och vi blev samansvetsade av ett gemensamt intresse men visst med facit i hand så blev det slitigt …att alltid vara tillsammans vi hade ju inte tid med att vara oss själva. Vi blev en familj med ett intresse och det blev signum för våra liv…men vem var vi om vi inte haft hobbyn gemensamt?

Vi satsade ”all in” på hästeriet…och glömde bort att vårda varandra.

Hm …allt har sin tid..

Nu är det nu som gäller…jag tar varje dag som den kommer och lever mer i verkligheten…jag är jag…och jag får vara den jag är ämnad att vara…om man nu är ämnad att vara på ett visst vis…men någon mening har väl allt ändå…vill jag tro ialla fall. Man drar då lärdom av sina upplevelser oavsett …om de är bra eller dåliga för en…så är det just de som formar en …utan sina upplevelser hade man ju inte varit den man är idag..

Nu ska jag njuta av vad denna dag har i sitt sköte…solen skiner så det kommer att bli en långpromenad det är jag helt säker på…himlen är klarblå och molnfri och naturen sprakar av färg…så jag ska ge mig ut och insupa hösten …man kan aldrig se sig mätt på allt vackert som naturen bjuder på…alla årstider har sin charm…höstens varma färger behövs då luften är kylig och hög…ja jag blir själv lite hög om hösten…jag andas in friskheten och får energi till tusen…men först väntar en dusch och så ska lägenheten få sig en uppfrächning…sen är jag redo att ge mig ut på nya äventyr.

 

 

SES!

4 svar to "Frulledax"

Hoppas att du fick en skön promenad! Själv är jag instängd, verkar inte vilja börja må bättre.
Kram

Ingen långpromenad men jag var ute ändå…en vända på kyrkogården med nya blommor …gjorde höstfint med ljusrosa ljung som jag planterat i en stor kruka…nästa gång ska den nya lyktan med dit så att vi kan tända ljus,
hade tänkt mig ett batteridrivet som man kan ställa in på timer men de hade inga köldtåliga batteri…så det blev inget sånt.
Hoppas att du mår bättre snart så du oxå kan vara ute i det fina höstvädret.

Kram

Ha en trevlig helg!
Kram =)

Det samma det samma…det blir en jobb och sovhelg..så jag vet vad jag ska göra….inte mycket mer än så!
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
