Min egna lilla vrå

Här är jag…

Posted on: september 26, 2012

Jag är jag finns..och jag har tak över huvudet…men det är inte mycket mer heller…håller mig precis flytande…då alla räkningar är betalda…varje månad vid denna tiden är jag orolig att det inte ska gå ihop sig men än så länge har det gjort det..jag lever på fattiglappsidan och förstår att det inte är så svårt att hamna där under sträcket och utanför samhället ..för det gör man då man inte kan försörja sig själv…man blir beroende av samhället…där har jag oxå varit en gång för länge sedan..tvingats förnedra mig att uppsöka socialen och vänd ut och in på mig. Men det är länge sedan nu…visst har jag haft det knapert många gånger sedans dess men inte så att jag levt under existensminimum….jag har haft så jag klarat mig ganska så hyfsat ändå…vissa månader bättre andra sämre…jag klagar inte…jag har ändå haft det bra…

Hm…idag är det dag innan lön ….skönt men ändå inte…för pengarna försvinner lika fort som de kommer in på kontot…och jag kan inget göra åt det just nu ändå  …det finns inget som jag kan göra för att påverka min situation…jag sitter som i en rävsax…får förlita mig på att jag har tur varje månad …att inget oväntat händer …för då spricker allt ihop.

Jag skäms över att jag hamnat i denna sits…en del tycks tro att jag har mig själv att skylla..och kanske har jag det till viss del ialla fall…för det är jag som varit den som drivit fram vår separation…det är inget överilat beslut  ..fastän det kan tyckas så då beslutet blir offentligt…jag har tänkt länge länge om och om igen har jag bollat med mig själv innan jag tog steget …det är inget lätt beslut…så man tänker sig noga för ..man målar upp flera olika scenario för sig själv…och man vet att det kan bli svårt och besvärligt…men man vet aldrig hur det ska bli förrens man står där…som nu…

Det är sorgligt …ett misslyckande att vi slösat bort våra chanser till att kunna leva lyckliga tillsammans!

11 svar to "Här är jag…"

Kram!

Kram
Livet är inte alltid så himla enkelt…som man skulle velat …

Nej det skall gudarna veta… Kram

Hemikram ♥

Stor varm ottokram till bästa hemimamman ❤

Inte kul att ständigt behöva vända på slantarna. Lever själv i en liknande ekonomisk situation numera. Tack och lov har jag den åldern inne att jag inte orkar bry mej förrän det börjar dala runt 10e i månaden…

Kao

Ekonomin upptar inte alla mina tankar…här lärt mig att det är ingen ide liksom…så jag tar dag för dag som den kommer…
kram

Så skönt det ska kännas när det löser sig och du kommer ur rävsaxen.
Kram

Japp…då kommer det att kännas riktigt gott…men just nu suger det verkligen..men jag är hoppfull i hopplösheten.
kram

Det talas ibland om lyckliga skilsmässor, Tror inte det finns sådana. En separation är ju inget man tänkt sig från början. även om den senare blir enda lösningen. Det är defenitivt inget att skämmas för och det är aldrig den enes fel. Viktigt är att inte alltför snart hoppa i en ny galen tunna…

Hej Otto,

Tänk på att efter regn kommer solsken. Själv var jag arbetslös i över 2 år och har nyligen fått arbete. Förr eller senare är det solen som tittar fram…

Kram på dig!

Nalle K

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
