Min egna lilla vrå

50 nyanser eller mer av …..livet!

Posted on: september 18, 2012

Ja livet har då många nyanser…allt… har hur många nyanser som helst…jisses…det finns nyanser av allt överallt!

En nyans, en svag skiftning i färg eller känsla ..och mening med för den delen …en närliggande ton, variant  skiftning…vi lever i en nyansrik värld…minsann…jag ger nyans åt mitt hem just nu…det finns nyanser av vitt och jag som bara ville ha vitt…ja så enkelt var det inte…jag valde en av nyanserna ändå…fast de såg nästan  likadana ut vid första anblick…vitt som vitt…tyckte jag men färskiftningarna gör stor skillnad då man fått upp färgen där den ska vara..det ser man först då …fast de med färgsinne kanske kan se det redan innan på färgprovet i färgskalan…gråskalan från vitt till svart…kan blandas i det oändliga…det är spännande med färger .. att färglägga …man vill ju få till det harmoniskt…och behagligt ..livet är ganska färgstarkt i sig så lite harmoni behövs i  hemmet…fast svart och vitt är ingen färg ..har jag fått intutati mig  sedan jag gick i skolan…fastän det finns så många nyanser av vitt och svart….grått …och trist men jag gillar grått ändå..fast den anses vara en trist variation på svart/vitt…min hall har  fått en ton av grått i sig …en vit nyans av grått….eller var det tvärtom…det passar bra till det mesta…mina hängare gör sig superbra till denna ljusgråa ton…i kontrast till trätonen så ser man att väggen är grå…men annars vid första anblicken så tycker man att väggen är vit…nyanser framstår i kontrast till det som är  runt ikring…som själva livet…som kan te trist och grått …men som ändå kan vara ganska  färgstarkt fast man inte märker det ..vad som ger färg åt själva livet kan vara så olika …från dag till dag….

Idag så gav min frukost ton till detta inlägg…

Hm…för då jag vakna så låg den där innanför dörren…inte frukosten men boken som alla talar om …som jag bestämmde mig för att jag skulle läsa…jag som bara läst veckotidningar och böcker ett tag nu det har givit mig näring , energi..och har stillat min hunger på sorgsenhet och depp…ja jag som grävt mig ner i deppighetens och sorgens dike ett bra tag nu …sista boken jag läste ut var ”innan jag dör”  ja ni hör ju själva vad som har satt färg på min palett på sista tiden ..gråskalan min har blivit starkare och jag har närt mitt sinne med nyanser av det som jag behövt…

Boken kan jag rekommendera fastän den var sorglig …den handlar om en tonåring som fått sin dödsdom…det låter kanske inte så upplyftande som underhållning men faktiskt gav den boken mycket tänkvärt…att leva med en dödsdom när man är så ung är ytterst orättvist..då man borde ha hela livet framför sig …men hon lyckas sätta färg på sin tillvaro den tid hon har kvar genom att göra en lista över vad hon vill uppleva sista tiden i livet…

Hm boken som damp ner i brevlådan idag är något helt annat…en helt annan nyans…kan man säga… av vad livet har att erbjuda…jag blev ialla fall nyfiken nog och beställde den…genast efter att ha sett författaren rodnande tala om sina fantasier…i Skavlan….denna helg. Ja inte vet jag vad för fantasier hon har men det är hennes och många har faschinerats av innehållet …som lär vara romantiskt, befriande och fullkommligt beroendeframkallande.

Boken eller triologin som det är har ialla fall sålts i över 35 miljoner exemplar världen över ..en internationell succe utan dess like …så något har den ju tydligen som lockar så många läsare..kinky sex som författaren själv uttryckte det … 🙂 jag kunde ialla fall inte motstå att köpa den…när så många har läst den måste ju jag hänga med jag oxå 🙂

Kanske sätter den mer färg på mitt lite gråtrista liv…ja för jag står ju fullkomligt i färg..eller ibland färgpyttslar och penslar ialla fall..

Vit nr 7 …4 liter av nyansen vit…har jag snart penslat färdigt väggarna med…

Vitt vitt överallt…ja det blir som ett ljusterapirum för en grå tant som jag…kanske har det en mening ..kanske väljer man färg efter sinnesstämmning eller så väljer man bara något som ska lätta upp en dystergök som jag…men vitt är en bra ton …att färgsätta med …då kan man ju sätta färg på resten av inredningen istället ….man blir mer fri  och inte så bunden av en viss ton….

Jag sätter tonen själv fast jag är tondöv..ialla fall då det gäller noter…kolla in nyansen som är  innunder det vita nu…den aprikosa tonen ser smutsig ut i jämförelse…aprikos som är en nyans som var på modet på 80-talet…som jag aldrig riktigt har gillat..fastän man gärna vill ha aprikostonade kinder…hahaha…ett helt rum i rougefärg…nää där går gränsen för mig…nu är det bara bakom garderoben kvar att måla…men jag måste ha hjälp att flytta på den …sen ska jag ge mig på resten av väggarna …eller jag tror jag lejer bort det …under tiden så får jag stå ut med att köket mitt går i samma smutsaprikosa rougefärgade nyans…där lär det nog oxå bli  en nyans av grått eller vitt….vad det lider.

Jag skriver ju här inne i min egna lilla vrå i  en ton av brunt … så mitt sinne kanske inte är så grått och trist ändå 🙂 kanske är mitt sinne lite färgblint…för jag har länge trott att nyansen var lila…ni ser …brunt..kan te sig som en nyans av lila..

Livet har många nyanser det är helt klart….vi lever i en värld full av skiftningar….där vitt kan vara grått ..och lila kan vara brunt eller var det mörklila eller gråblått…

Mitt liv kommer att skifta i många nyanser…kanske blir det snart lite färgrikare…jag har satt undertonen…nu…där är det gråvitt….så jag kan ta vilken färg jag vill för allt matchar till den skalan…det är bara att låta  fantasin ta över…inget annat kan sätta gränserna nu…jag lär fortsätta att njuta av livet …härnäst med chokladkokos kaka och kaffe latte…och 50 shades of GREY!

 http://sv.wikipedia.org/wiki/Femtio_nyanser_av_honom

SES!

4 svar to "50 nyanser eller mer av …..livet!"

Väldigt fint skrivet. Ha de gött vännen o goa kramizar.

tack kära Kickie…tänk va man kan spåna på om färgtoner…ja fantasi har jag så det räcker och blir över ..men ibland så får jag inte till något alls…så det skiftar hit och dit…

Kram och ha det bäst!

Nyanser av vitt är vackert. Nyanser överhuvudtaget, som i naturen just nu. Berätta sen om boken var läsvärd!
Kram

Ja och nyanser av grått är oxå vackert….
Nyanser av höst är mer färgsprakande och fantastiskt …men ack så vackert…inne vill jag ha det så harmoniskt det bara går…i ett liv fullt av kaos och oreda.

Sträckläste boken igår och ska fortsätta senare i kväll…den är lättläst och man vill veta mera hur det ska gå så man läser och läser…har läst de magiska 100 första sidorna så nu ska visst allt börja…får se om det blir någon sömn inatt… 🙂

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
