Min egna lilla vrå

Usch då!

Posted on: september 16, 2012

Vaknar och har ont i halsen…bläää…det vill man ju inte ha då man är ledig …inte när man är oledig heller för den delen! Ska försöka dricka mitt morgonkaffe men det brukar inte smaka då halsen är ond och blandningen Dr Dryers och kaffe är  ingen höjdare precis…men vad gör man jag måste ju ha kaffe för att vakna så jag tar en halstablett till och hoppas att det inte skär sig totalt där i halsen på väg ner till verkmästaren i magen.

Usch då…skit oxå om man ska gå och bli sjuk nu med…det vill jag inte…jag som har sån energi och tycker att jag kommit igång igen ganska så bra efter min lilla svacka…det är ett evigt klättrande upp och ner hela tiden…men det ger träning också händer det lite…under tiden man har som tråkigast..ja tristess är inget kul alls…trist som attan är det att vara nere…

Jag tror kanske att mitt uppehåll med KS och MSM kan ha lite att göra med min klättring dennna gång…har tvingats hålla upp pga min eviga snabb- sinande kassa …ja jag har helt enkelt inte haft råd att köpa dessa produkter som jag intagit snart ett halvår…jag väntar på nästa lön just nu och hoppas att jag kan inhandla mina undermedel igen…nu vet jag ialla fall att de gör oerhörd nytta. Tro kan försätta berg…jag tror att jag blivit såååå mycket bättre av just dessa medel…så jag tänker fortsätta…sååå länge det krävs…nu har jag avstått i 2 månader och många av mina symtom är tillbaka…så jag är övertygad. Suck…synd bara att man ska vara så styrd av pengar….pengar är bra att ha ändå…fast jag klarar mig ganska så bra på nästan ingenting….men visst underlättar det livet om man har pengar…

Såg ni förresten på nyhetsmorgonen här om dan? då en tjej skrapade triss…kära nån då hon skrapade fram 5 miljoner…vilken känsla att vinna så mycket pengar på en gång…hon drog sitt turnummer 8…och vann storkovan 🙂 alla bara skrek och det gjorde vi me här hemma i tv soffan… hon vart helt konfys där i direktsändningen..vem hade inte varit det ..i reklampausen hade hon ställt sig upp och bara hoppat på stället bubblande av skratt…sen fick hon frågan om vad hon skulle göra med pengarna? Köpa en ny bil fick hon fram…ja hon kan köpa mycket mer än så….

Dottern min sa i samma veva till mig ..mamma du skulle vara värd att vinna någon gång…ja men då måste jag ju börja köpa lotter ….för annars vinner man ju aldrig 🙂

Pengar….ja de är ett evigt gissel med pengar…men jag klarar mig ändå på något konstigt vis…dagarna och veckorna fram till lön går ganska fort fram ändå…men det är ett evigt vändande på örena vareviga månad…så är det så varför gnata om det? Tycker bara att det får vända snart…och det gör det nog..för jag vill fram nu…inte bara stå här och stampa på samma ställe…visst går det framåt ändå…sakta sakta men när man vill så mycket mer så kan det stundom vara ganska så enerverande …frustrerande att vara i väntrummet bara väntandes hela tiden…

Japp…lite framåt går det ändå..kunde köpa färg denna månad och håller nu på att måla väggar fint vita i ett av sovrummen….måla och måla igår tills lampan jag hade bara gjorde skuggor i färgen och jag fick ge upp….ska måla igen idag i dagsljuset…det är nog mycket som behöver täckas om idag …måste ha lite hjälp att flytta ett stort skåp så jag kommer intill bakom ….kan ju inte måla runt om bara det skulle se ut det!

Ja jag hann igår med att tvätta och vaxa min bil …fick hjälp av X:et kan ni tänka…så nu är bilen blänkande höstfin…var tvungen att fixa det nu inför vintern …hade tänkt lämna in den för polering …men åter igen är det pengar som styr…har man pengar så kan man köpa sig frihet…ja för då hade jag ju sluppit stå där igår halva dan och putsa på bilen och kunnat göra något annat istället…men den blev fin finare än finast där den nu står och blänker på parkeringen bland de andra icke lika blänkande fina bilarna.  Finare hade den inte kunnat bli tror jag …fast om jag hade fått välja så hade jag leijt bort jobbet…man kan inte göra allt själv ..hela tiden…inser jag. Jag lider av tidsbrist…så jag måste försöka att göra det enkelt för mig…jag hade leijt bort målningen med om jag kunnat…för jisses vilken tid det tar…tid som man får ta sig.

Börjar jobba imon igen …så idag ska jag förvalta ledigheten väl …ska måla och fixa …om jag hinner ska jag ut med mamma en stund annars får det bli imon istället…ja det är hela tiden saker som ska göras..och som måste bli gjorda…men man är ganska nöjd då det är gjort..så man kan planera vidare…jag förvaltar min tid väl….ja det gör jag även om jag inget  gör så använder jag tiden på bästa sätt…

Nu är kaffet urdrucket och min hals känns lite lenare….så nu ska jag försöka ge mig på veckans triss.

SES!

1 Response to "Usch då!"

Det är underligt, det är många av oss bloggare som verkar vara sjuka just nu. Jag hade också väldigt ont i halsen i går, men idag bara hosta och huvudvärk, peppar, peppar! Hoppas att du inte blir sjukare!
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
