Min egna lilla vrå

WOW!!

Posted on: augusti 28, 2012

Första jobbnatten är över…jag har sovit till 15:00 så jag är nöjd med starten på denna termin…hösten har kommit med besked…bara 3 grader ute i natt så jag frös lite om mina bara fötter i sandalerna..tänk vilken taijming …sommar ända in i det sista ..satt och stekte i solen igår utnyttjade solen ända in i det sista …solat mig denna regninga sommar så det ser ut som om jag varit utomlands… 🙂 så kan det gå då man för första gången ever bestämmt sig för att ta långledigt och kan ta vara på de bästa dagarna denna annars enligt många regniga sommar…jag har inte brytt mig nämnvärt om vädret ..har haft annat att tänka på..så jag har bara varit glad så solen skinit..över att jag haft turen att vara ledig så jag kunnat sitta där och få värme…och en fin bränna…utan att slösa bort tiden för tid har jag haft i överflöd.

Men nu är tiden åter bunden och jag startar hösten med rivstart…kurs igår…jobbjobb och kickoff på torsdag …så denna vecka har jag ingen mer chans att sitta i solen  …vakar ju ut imon och torsdag morgon är jag uppe med tuppen för att köra mikn vatten gympa …fredag har jag två sjukgymnastbesök…har ju listat mig på en privat vårdcentral…där jag ska fortsätta med att ta reda på varifrån min smärta kommer…för den har inte gett med sig riktigt. Akupunturen fortsätter jag med för den lindrar och hjälper mig härda ut det onda…

Så kommer helgen …jobbar enkelsöndag för jag börjar med mina enkla veckor…sen rivstartar jag ordentligt nästa helg med en triss i  nätter…sen är jag helt inne i jobbsvängen igen..och det är bra för jag behöver jobba …beacuse I need the money..a need a lot of them …fick en inte så imponerande lön denna månad…men så är det man kan ju inte både  äta kakan och samtidigt ha den kvar…soooo I need to work work work…skulle behöva jobba lite extra för att komma ifatt mig ekonomiskt om man nu kan komma ifatt….men nästa månad kommer ju den retroaktiva löneförhöjningen…som vi väntat på den…inga astronomiskt stora summor men ändå…det ger lite mer än vanligt i lönekuväret…suck denna månaden lär jag åter få koka soppa på en spik…men det får gå det med…och när jag tagit mig igenom detta ekonomiska bottenskrap år så vet jag kommer att vara stolt över mig själv som klarat ut det…men det är inte enkelt men vem har sagt att det ska vara det…jag har haft tålamod länge nu så snart måste det bara vända…annars får jag fortsätta lite till…jag har ju kommit så här långt så lite till kan jag nog härda ut…tror jag!

Sitter nu här mätt och belåten efter min em frukost ..ska nog gå en liten vända för att få lite friskluft…sen blir det kelda soppa med räkor…och så är jag åter redo för jobb…ska bara fixa en matsäck…vad det nu kan bli …inatt åt jag finska piroger med äggsmör…gott…mycket godare än mackor som jag är ordentligt trött på…så vad ska jag idag ha i matsäcken?.. det får nog bli en vända ner till ica…frukt vill jag ha ….nektariner, melon…ja jag hittar nog något som jag kan fylla min lilla burk med.

Sån nu ska jag lyfta ändan och göra mig färdig för avfärd…fortfarande i mina sandaler för tån är fortfarande öm …den behöver space för att läka ihop ..så nu ska jag ut och lufta både mig och tårna… 🙂

SES!

8 svar to "WOW!!"

Visst har det väl varit en hel del sol också fast det har regnat? Jag är också solbränd så folk frågar var jag har varit, men jag har ju bara varit ute… Men plötsligt blev det kallt, hoppas det vänder!
Kram

Ja jag hoppas på en indiansommar nu….en varm och skön höst…så att vintern inte blir så himla lång.
kram

slit å släp…Inge annat än slit å släp *suckar fnissandes* Hoppas du fick njuta mycket utav dina 5 veckors ledighet Otto♥ Och var försiktig med tån,tills den läkt. Hoppas du får bukt med din smärta nu också!

*gokramar*

Jo då jag klagar inte på sommaren den har varit helt ok i mitt tycke…men visst saknar man de tropiska nätterna som uteblev denna sommar.
Min tå mår bättre och bättre den får ju lufta i sandalerna så den trivs. Det blir värre då den måste i skorna!

Ottokram ❤

Jag hoppas de hittar orsaken till din smärta så du kan få stopp på den.
Min tå ömmar fortfarande så även jag går omkring barfota fast det
är regnigt och kallt här. Folk jag möter tycker nog jag är konstig.
Men det bjuder jag på, alltid roar det väl någon.
Om att koka soppa på en spik vet jag allt. Försöker att inte titta i
andras överfulla kundvagnar på affären. För då blir man lätt deppig
över att man själv inte kan handla så.
Vi verkar ha en hel del gemensamt du och jag.
Ha en fortsatt bra start på nya terminen nu!
Kram =)

Hoppas det…
Tån min har det bara bra eftersom jag inte trycker ner den i skorna ännu…så jag hoppas att vädret håller sig lite till så jag slipper höstrusket ännu.
Hm man får lätt ångest av att gå och handla..har tappat stinget helt på att shoppa…så det gör inget de heller…men det är inte lätt att handla då man måste vända på varje öre…de som har överfull matvagnar verkar ha huir mycket pengar som helst…jag har aldrig lyckats fylla en vagn även om jag storhandlat…vilket jag inte gjort på evigheter…nääe jag handlar ekonomiskt…pantar burkar och gnetar på för att det ska gå ihop sig och så gör det inte det ändå…usch!!

Ja lite har vi då gemensamt du och jag onda tår och så kokar vi soppa på en spik 🙂

Kram ❤

Vi hade minusgrader härom natten…

Hemikramar ♥

Åh fy va kallt..ja du Hemi hösten den kom då med besked..över en natt kom kylan …fast eftersom det har varit hit och dit väder hela sommaren så var det kanske lättare för hösten att göra entre! Sommaren hade ju inte så mycket att sätta emot!

Tack för musiken…nu kom jag i riktig höststämmning 🙂

Ottokramar<3

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
