Min egna lilla vrå

Lördagstankar…

Posted on: augusti 25, 2012

Idag verkar det bli en ganska så lugn dag…denna lördag är lite grå och trist…det passar mig mitt i prick då jag känner mig som en grå trist o rälig tant …så vädret och jag går ton i ton denna lördag. Men än hänger jag i….

Ah vädret påverkar mig således nämnvärt lite eftersom vi går hand i hand…detta lugn passar mig perfekt denna lördag..ute är det liksom stiljte och jag hänger på i samma takt…så jag känner på mig att det blir en ganska så stressfri helg.

Vad ska man då hitta på…jo först ska kakorna levereras som barnbarnet beställt tills sitt barnkalas idag…hon beställde sina favoritkakor…hon kallar dem för gropar…men de heter egentligen grottor …det blev jordgubbsgrottor denna gång. Syltkakor …hm …det gillar de flesta barn..även vuxna ..som jag. De ligger nu färdiga i en burk klara för leverans till fots tror jag, från dörr till dörr…av konditorn själv:) om det nu inte börjar regna för då blir det till att åka bil dit och jag får inte min sedvanliga morgonpromenad.

Ska kanske skynda på lite så jag kommer iväg….men jag skyndar långsamt …stressless som jag är …men ett hopp in i duschen ska det bli och så ska jag stoppa i mig något innan för bara kaffe i magen är inte så snällt mot maskineriet…så en macka eller kanske havregrynsgröt ska inmundigas…så att jag har bränsle nog för att ta mig gåendes upp för backen till huset dit kakorna ska…så där jag nu står gröten och puttrar på spisen…gröt är den bästa frukosten jag vet..det står man sig på lite längre och det lägger sig som bomull i magen. Man sover bra på gröt så ofta äter jag det då jag kommer hem från jobbet..om jag inte är för trött för då duschar jag bara och hoppar sen  i säng…då vaknar man av knorrande mage och kan inte somna om förrens man fått tyst på den som envisas med att protestera där nere i maskineriet.

Jag är lite seg det ska jag medge …igår blev det några glas vin…så gott…lite fredagsmys kan man unna sig ibland…och några ostbollar slankt det ner mellan klunkarna med vin…jag som sällan köper snacks…fick smaka några av de som köper snacks lite oftare…jag åt tills bollarna jag fick var slut fast jag föredrar ostkrokar så slank dessa ner lika lätt som en plätt… vi kolla på Mia och Klara…dottern har hela den serien …och den är sevärd ..om ni inte sett den kan jag rekommendera den…har man inget annat för sig så kan man se bägge säsongerna på raken…hahahaa …jag som sällan kan sitta still så länge såg igår delar av säsong 2…eftersom jag bakade så missade jag något avsnitt…men skit samma jag kan ta med den till jobbet framöver och kolla där för det är rena rama skiten på tv nattetid…CSI och mordgåtor som gått i repris i åratal är man ganska så trött på…fast som det varit nu ett tag på jobbet så har vi knappt hunnit sitta ner..kanske har det blivit lite bättre nu under min semester…5 veckors frånvaro närvarande i ledighetens härliga land ovetandes vad som skett på jobbet…får jag ta det som det kommer då jag åter är tillbaka på måndag med besked…ska börja med kurs direkt…och sen jobba 2 nattpass på det…det kallar jag rivstart…äsch nu ska jag fortsätta min sista semesterlördag med att ta det lugnt…har faktiskt kopplat bort jobbtankar helt då de poppat upp i skallen…tryckt på delete och så har jag fortsatt med min semester…en lång skön semester har jag haft…så nu ska det bli konstigt att åter börja jobba…

Men då man åter är där brukar det kännas som om man aldrig varit därifrån…för oftast är det precis som det var då man lämnade….så jag vet vad som väntar…

Nu är gröten i magen…duschen väntar och jag är redo för denna lördag….

SES!

 

 

 

 

 

2 svar to "Lördagstankar…"

Det var mycket ätbart här! Kakor och gröt och ostbollar och ….haha! Nu har du ju börjat jobba också, hoppas att det kändes bra!
Kram

Jodå fast jag blev lite trött i vargtimmen!
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
