Min egna lilla vrå

Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne

Posted on: augusti 21, 2012

Ja så känns det idag …en skön semester tisdag är det..en riktigt fin varm och skön sommardag till och med…jag har passat på att sitta i solstolen några timmar…tror snart inte på attv solen tar mer så det var skönt att sitta där och pressa en stund denna sista semestertisdag.

Har annars putsat färdigt mina fönster …hade 3 kvar…som jag bara har gått förbi och konmstaterat att de är i stort behov av en puts…så idag tog jag mig i kragen och fixa dem…att det kan ta stopp så bara och inte orka slutföra det man påbörjat i början av semestern för 4 veckor sedan…hahaha tur att jag äntligen färdigställde det trista projektet…så att man kan lämna det bakom sig …nu när man snart är tillbaka igen i de vanliga gängorna.

Städa är inte kul att göra på semestern ..det kan man skjuta på till hösten tycker jag…så jag satte mig ganska så omgående i solstolen då mitt fönsterputsarryck gick över…där satt jag och mös….men min onda rygg gjorde sig påminnd ganska så omgående…och jag fick ett ryck till och listade mig på en privat vårdcentral för att kolla upp vad som är felet..varför det onda inte ger sig..fick en tid nästa vecka för konsultation…hm jag går ju på akupunktur och vattengympa redan men vill ändå kolla vidare om något annat kan göras…annars får man väl bara  acceptera att kroppen håller på att säga ifrån…att det är lite åldersbetingat…och att man är lite ringrostig för det blir man ju med tiden…jag vill ialla fall hålla länge till…och orka jobba så därför tar jag en runda till och söker läkare för att se om det finns annat man kan tänka sig göra för att få bort det onda.

Ska börja styrketräna igen…det är tråkigt men ack sån nytta det gör att bygga och stärka sina muskler…nuförtiden byggs det inget annat än fettdepåer 🙂 hos mig…usch ja …men jag har varit igång hela semestern ändå…promenerat och joggat….vareviga dag har jag gjort något …ända tills min tå fick sig en törn…men jag ska ut med mamma om en stund ändå för promenera i sandaler går bra…promenera är ganska så skönt…så det är ok…men ryggen gör sig till känna även då jag går så därför tänker jag att jag behöver kolla upp mig lite extra…för att få veta vad som spökar i min kropp. Bläää! Men det onda börjar bli ganska så efterhängset nu och jag tröttnar snart på att ha ont…att vakna varje natt av värk i kroppen är inte att föredra då man behöver sömnen för att orka med de vakna timmarna bättre…tur att det var sol idag så jag kunde koppla av lite där i solen…

Majsan föredrar skuggan hon …så barnbarnet rita en pil dit och en sol på vägen…

Man blir törstig av att sitta i solen …och då är det gott att läska sig med lite iste…det har gått åt en hel del iste denna sommar…har druckit det hellre än kaffet i värmen…de dagar det nu varit varmt vill säga…Mynta teet är min favorit…jag har glömt bort att göra frappe denna sommar helt …is kaffe..det är gott det med …men än är det inte försent för en frappe…tror jag ska fixa mig en i detta  nu!

 

SES!

 

4 svar to "Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne"

Härligt att du kunnat njuta av en solig dag idag.

Isté låter gott och läskande varma dagar.
Ha det fortsatt gott och njut av semestern.

Kram

Ja visst är det skönt..man får passa på då man kan och är ledig…älskar sol och värme men i år har den inte infunnit sig riktigt…
den riktiga sommar hettan…tror inte vi haft några tropiska nätter denna sommar.

Men jag har klarat mig bra ändå…

kram

Skönt att få fönstren putsade, jag har mina kvar – men å andra sidan gör jag det inte själv längre. Får bli i höst, det är som du säger inte roligt att städa när solen skiner. Bra att du bokat tid för att kolla upp, om inte annat kan du kanske få remiss till en sjukgymnast. Jag har haft våldsam värk i bakhuvudet de senaste veckorna, men med antiinflammatoriskt börjar det släppa, tack och lov, jag blev nästan desperat, det går ju inte att sova eller göra något annat heller. Hoppas att du får hjälp mot ditt onda!
Kram

Vilken skön dag! Hoppas det blir en lika bra Onsdag.
Här är det regn och rusk idag. Hösten ligger på lur
och vill sparka ut sommaren för gott.
Vad fin hon är Majsan!
Kram =)

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
