Min egna lilla vrå

Hänt i veckan…vi tar det piano!

Posted on: augusti 18, 2012

Senaste nytt från mig..har inte orkat blogga…ja det var ju ingen nyhet direkt för bloggtorka har jag emellanåt…ibland så tappar man sugen lite…och inspirationen…och vet inte hur många gånger jag tänkt ta bloggpaus…men så är jag här igen och skriver efter några dagar…fast man inte tycker att man har något viktigt att förtälja.

Så är fallet nu oxå..man ska ju inte dokumentera för dokumenterandets skull…det ska ju vara lite intressant att läsa oxå…har varit ifarten med kameran igen och då går jag upp i det…försöker fånga motiv som jag inte fångat förrut…eller så ser jag samma motiv från ett annat perspektiv..och så blir det ett helt annat motiv…

Ja jag har haft mina barnbarn hos mig …ensam hemma som jag har varit för de andra har ju varit iväg till London…är nog hemma i detta nu…dottern har ringt och meddelat att de strax är hemma…så snart är jag inte ensam längre. Ensam och ensam jag har jag ju inte varit …barnbarnen är sällskap som heter duga.

Mycket har jag hunnit med dessa dagar…konstigt nog hinner jag med mer när jag är själv …alena kommer jag mig för mer 🙂 har bakat, putsat fönster, städat, tvättat, slängt grovsoporstädat kaninburar..kollat till hästarna..promenerat…varit på stan…akupunktur har jag fått för mitt onda som knappast blivit bättre för att jag tältat med de små barna …men den upplevelsen vill jag ändå inte ha ogjort..ja vilken energi man får av att kuinna göra nästan vbad man vill.

Mina glasögon har jag hämtat så nu har de gamla fått gå i pension…

De nya har jag fått ”gå in” uja så svårt det är att vänja sig vid att se skarp igen…dessa bågar är ganska ok helt i plast och har en förmåga att imma igen då jag är varm …eftersom de är lite större än jagb är van vid och ligger lite tätare mot kindbenen..jaja får kanske bara ha dem då det inte finns risk för att man blir för varm…

De här är bättre…men de är lite snea och ligger mot på vänster sida av näsryggen…det går ju att åtgärda …man får bocka dem lite bara…de andra i plast går ju inte att justera på samma vis.

jaha …det kommer ta tid att vänja sig…men nu har jag ialla fall på mig dem hela dagarna… i början är det svårt med avståndsbedömningen speciellt då man ska gå i trappor…

 

Här är hotellet jag bott på i två nätter…där är sängarna inte så sköna kan jag meddela…ett underlag och två stolsdynor…inte femstjärnigt precis…men naturupplevelsen är mer värd än då och att få vara med barnbarnen som aldrig tältat förr…är minnesvärt…och att få ligga där och mysa till regnets smattrande mot tältduken är oslagbart…inatt fick jag även äldsta dottern med på noterna hon sov bäst och längst av oss…henne fick M gå ut och väcka…tänk va friskluft kan göra susen!!!

Jag och M gick upp halv sju…vi bakade negerbollar och hann äta frukost och fika innan dottern väcktes…kvalitetstid med barnbarnen är energigivande till tusen…så oss gjorde det inget att vi fick vara själva en stund där på morgonkvisten…

M hann t. om ta fram dammtrasan och damma pianot…

-Mormor man kan inte spela när det är dammigt:)

Så fick jag det dammat 🙂

Åh katten Majsan hann vi mysa med oxå…

M är så lycklig när hon får gosa med katten…visst ser det mysigt ut?

SES!

2 svar to "Hänt i veckan…vi tar det piano!"

Vilken god idé att tälta med barnbarnen! Jag har bara gjort det en gång med den stora och det var en nödvändighet då vi var för många för att få plats i husen när vi träffades alla hos mina föräldrar en midsommar. Undrar hur gammal hon var då, lilljäntan som har blivit stor och börjar i trean? Men jag minns hur mysigt det var att vakna tillsammans i tältet när solen lyste genom tältduken.
Kram

Ja visst är det en god ide…att tälta blir ett minne för livet..och så mycket friskluft man får sen på köpet.
Fast jag kan intye säga att jag legat särskilt skönt..men det får man ta.
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
