Min egna lilla vrå

Kväll igen…

Posted on: augusti 11, 2012

Idag har det varit en skön semesterdag…soligt, varmt och klarblå himmel…så som det ska vara på sommaren. Vilken tur då att jag bestämt att just denna dag skulle bli en helledig dag, en dag som jag kunde spendera hur som helst.

Så jag har bara gjort vad som fallit mig in…börja med att snöra på mig joggingskorna och gick på tur ..det blev smetlåga rundan…en grusväg bort mot världens ände typ…den är enkel att jogga eftersom den inge uppförslut har…bara raka spåret hela vägen …val´de att springa där eftersom solen sken …så jag kunde sola mig under tiden…

Denna väg har jag ridit många gånger …i full galopp …nu har jag ju ingen fyrbent kompis längre så jag får ta mig fram på egen hand..och det är en helt annan upplevelse…man ser naturen från ett helt  annat pespektiv…såg ett kosläpp i en hage …de kom  en stor lastbil och släpptes på nytt bete denna soliga dag…vid mitt drömhus…ett hus som stått tomt i säkert 20 år och som jag suktat efter länge och jag har t.om  tänkt eller så har jag gjort det minns inte helt säkert , att lägga ett brev i lådan med en förfrågan om huset går att hyra…nu vart det till salu…för en liten spottstyver utgångsbud 6 miljoner…så det var inte till att tänka på att bo där…nye ägaren arrenderar ut huset till travtränaren i stallet brevid vårat…så han var bara intresserad av att äga marken /skogen …så nu kan jag sluta drömma om det huset.

Hm lyckos den som får tillfälle att bo där…

Jajaja jag sprang idag med..kors i taket …har bestämmt mig för att hålla igång hela semestern och hoppas få energi nog i kroppen att förtsätta efter ledigheten oxå…varannan dag snörar jag på mig skorna och ger mig ut…varannan dag går jag på promenad…ja jag förvånar mig själv att jag orkar hålla i…men har jag bestämt mig för något så gör jag det ofta till 100%…allt eller inget sån är jag kanske är det därför jag tar slut ibland…för jag ger allt medans en del kanske bara ger hälften i samma läge. Jag kan nog vara lite för intensiv ibland…men jag är som jag är…det får jag stå ut med..sen kommer det perioder då jag är mindre aktiv…jag går liksom går i ide …nästan..tar en återhämtningsperiod och hämtar nya krafter för att orka vara så där intensiv igen.

Idag har jag gjort både ock …varit energisk för två och sen tryckt på off knappen och suttit i solstolen resten av dan…har solat i hela fyra timmar …åh så skönt att kunna ta sig tid med att bara vara…men jag har svårt att bara ligga och pressa i solen så jag har hoppat lite upp och ner …hämtat isvatten, duchat …fikat, löst suduko..läst och ibland nästan somnat där i solen.  Denna dag har jag verkligen tillåtit mig att inte stressa runt…för det har varit en avkopplande dag…

Lagade lite snabbmat…båtsoppa fick det bli…en burk grönsaksoppa med potatis var precis lagom att äta till lunch…jag blir inte särskilt hungrig av att bara vara ….nu är det kväll och jag är bara nöjd och belåten med hela dagen så jag unnar mig ett  glas vin…och lite datatid…

Strax blir det bingen…ska bara kolla lite vad som hänt idag i London…vet att Mexico vann över Brasilien…inget mer..för idag har jag inte sett på tv:n alls…för idag har jag tagit hand om mig själv …och njutit av sommarvärmen som inte riktigt kommit för att stanna denna sommar …fast nu är det en riktigt skön kväll ..sitter ute i solstolen än och njuter av det som är kvar av denna dag.

Imon är det en ny dag …och nya äventyr väntar.

Ses då!

 

 

 

 

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
