Min egna lilla vrå

Its raining cats and dogs!

Posted on: augusti 7, 2012

Ja och solen den skiner den med…det är ett fantastiskt sommarväder vi har..har det varit någon sommar alls i år? Jodå det har det fast en del tycker att det inte varit sommar ännu…jag har då varit med om värre sommrar…mer regn och ruskigare väder har det då varit förr…vad jag minns. Så jag klagar inte utan är ganska så nöjd med att bara vara ledig …då kan man ju passa på att gå ut mellan skurarna annat är det om jag hade jobbat då hade jag nog tyckt annorlunda. Äsch jag är inte så beroende av väder och vind…men det är ändå lite synd om hästarna de går ju i geggamojja och tappar skorna oftare än om det regnat lite mindre… förresten hästarna är inget jag har ansvar för längre…Xet får sköta om dem nu…det är hans egna så då blir det hans ansvar…fastän jag har skött om dem som om de vore mina egna pälsklingar så släpper jag nu helt ansvaret åt honom nu…det var ett svårt beslut att fatta…och jag saknar dem enormt mycket…men jag var tvungen…

Ända sedan i mars detta året har jag avvecklat dem mer och mer…för att ta det lite sakta som om man gick på avvänjning…hade aldrig klarat att bara sluta med hästar tvärt…så jag har sakta men säkert vant mig av med dem…fast jag hälsar på lite då och då för  jag saknaroch älskar  ju dem oerhört. Usch ja när jag tänker på dem kan jag börja gråta… och ibland känner jag mig som om jag svikit dem…och jag tror att de saknar mig lika mycket som jag dem…jag var ju med dem så nära och så ofta som jag skötte om dem och brydde mig om dem …jag var ju deras försteskötare ..så de undrar nog vart jag tog vägen.. 😦

Så som jag stått vid deras sida, stridit för deras rätt i stallet i hagen för att jag  velat deras bästa …var minst 3 gånger om dan i stallet…morgon middag kväll….minst 3 timmar varje dag…och på helgerna var jag med på tävlingar så det har varit mycket häst på mitt schema…inte undra på att man inte hann med något annat. Men det var så roligt så jag gjorde det gärna..det gav mig otroligt med energi…sen kom slitningarna….gnället gnatet mellan oss människor emellan …där i stallet och även hemma…energin gick till att gnata och gnälla så jag blev rätt så tom eftersom jag inte längre kunde fylla på energi någonstans…även om hästarna inte krävde något av mig så blev stallet en betungande plats att vara på…

Det är första gången som jag sätter ord på det men jag har tänkt och bearbetat varför så jag vet att det var så…jag vet exakt när slitningarna började och varför det började och när jag fick nog och sa ifrån…tänk att det ska sitta så långt inne att erkänna för sig själv att det krävs en förrändring…att det sen sitter ännu längre in för att övertyga sin omgivning att det inte fungerar och att det krävs förbättringar och ändringar för att det ska vara så optimalt som möjligt det är än svårare att ta in. Då är det lättare att inget säga och bara låta allt flyta på som vanligt för man rör om ordentligt i grytan då man säger som det är.

Jag var på väg på god väg men det gick inte så som jag tänkt så jag fick kapitulera…bättre fly än illa fäkta ..insåg jag  …ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan…hjälp gärna andra men när du gör det ..glöm inte dig själv!

Brustet rep kan knytas ihop….men knuten sitter kvar…bäst är inte alltid bra…gör aldrig ingenting..hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen…antingen så finner vi en väg eller så gör vi en ..varje utgång är en ingång till något annat…så sant som det står skrivet!

Jag är på väg mot något nytt…en dörr stängs en annan öppnas…nya möjligheter ges….det är bara att greppa dem…om man nu ser möjligheterna som finns…

 

8 svar to "Its raining cats and dogs!"

Jag hoppas att du kommer att växa och utvecklas med dina erfarenheter?

varma Hemikramar ♥

Det tror jag nog att jag gör…har lärt mig massor på vägen!

Semesterkramar från otto<3

Förstått att det pågått en hel del för dig. Men han har nog rätt Torsten ändå… man reser sig igen… KRAMIZ!! ♥

Ja det gör man …man reser sig igen trots allt!

Kram

Låter bra att du inte är så beroende av vädret och kan njuta av semestern. Det andra verkar du vara på god väg med.
Kram

Det kan man nog säga…att jag är…har kommit till insikt med en hel del på min mödosamma vandring.

Vädret kan man ändå inte råda över så varför ojja sig!!

kram

Ja det sägs ju att alla svårigheter är förklädda lärdomar.
Även om det kan vara svårt att tänka så när man befinner sig mitt i allt.
Inte förrän man fått lite avstånd och tittar i backspegeln ser man vad man lärt sig på vägen.
(som du gör)
Vad beträffar sommaren så håller jag med om att vi haft betydligt sämre somrar tidigare. Varför klaga på vädret istället för att göra det bästa av det? Man får anpassa sig lite till väder omslagen bara.
Må så gott! Kram =)

Förklädda lärdomar det var bra förklarat…
Japp det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!

Ha de gott!
Ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
