Min egna lilla vrå

Monsunregn

Posted on: augusti 6, 2012

Man kan tro att det är ett monsunregn så som det fullkomligen öser ner ute..tur att man inte behöver vara ute då…och att man gjorde det man skulle på förmiddagen…var ju uppe tidigt i ottan idag…kunde inte sova och jag drömde så himla konstigt…att jag hade ont i min hand och det värkte, bulta och svullnade och till sist så kröp det ut flera maskar ur tummen …fler och fler vita äckliga små maskar krälade ut ur handen…fy va äckligt …tur att jag vakna och insåg att det bara var en dröm…hur kan man få till det så i drömmarnas värld?

Åkte sedan iväg för att klippa mig …mitt rufs var så slitet och behövdes klippas för länge sedan egentligen men det har inte blivit av..idag fick jag ny fin frisyr igen …fast jag hade önskat att jag hade haft råd med slingor…för håret mitt är ingen fin färg på nu…det är inte grått men det är mörkblont…tror inte att mitt hår någonsin blir grått snarare blir det vitt..jag som är van vid ljusa slingor tycker att det är fel nyans nu..jag passar inte i denna råttfärg som jag har nu…Mitt ansikte blir ganska så blekt…ja hela jag ser blek ut tur att jag har lite solbränna annars hade jag sett ut som en sjukling.

Hm…så är det med det…nu är jag inte tillgjord eller fixad  utan helt naturell …ja jag är som jag är…tänk va fåfäng man är ändå…det tänker man inte på förrens man inte kan vara som man brukar. Lite fåfäng ska man vara…man ska bry sig om sitt yttre inte överdrivet bara så att man mår bra och inte ser ovårdad ut och eländig ut…huvudsaken är att man själv trivs.

Besökte mamma på vägen hem…handla lite förnödenheter åt henne..små lokavatten flaskor är bra att ha hemma så det fylldes kylskåpet med ..actimelldryck och små kex…inget godis för ett eller två tandläkarbesök väntar så godis är inte så himla lyckat och det klarar man sig utan ett tag…

Vi skulle gå ut en sväng men då kom regnet precis så vi fick sitta en stund på innergården och ta lite friskluft inunder partytältets tak…himla bra att de fixat ett tak där…att ingen kommit på att bygga en inbyggd altan där innan …då hade man ju kunnat sitta ute även om det är skitväder…partytältet är en bra lösning ändå …förra året inköptes en bautaparasoll som inte höll sommaren ut ens…

Ja väl hemma tänkte jag putsa fönster och började så smått men så kom ännu mer regn så den aktiviteten ligger för tillfället nere nu…hann ett fönster ändå och avtar regnet något så kan jag fortsätta…för fönsterna är under balkong taket…

Hämtade då barnbarnet istället..och vi har spelat spel MIXMAX och kollat lite på os…hoppningen …det gick inte så bra för sverige idag…men spännande att kolla ändå. Nu ska barnbarnet snart skjutsas hem…och vi måste ge oss ut i ösregnet igen…äsch det är inte hela världen…har ju paraply som tur är…

SES!

 

 

2 svar to "Monsunregn"

Usch! Vilken läskig mardröm. Det sägs att alla drömmer, men jag kan inte komma ihåg mina av ngn anledning.

Goa kramizar!

Ja fy drömmen var riktigt läskig…jag minns ofta mina drömmar och brukade ett tag skriva ner dem.

Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
