Min egna lilla vrå

En mulen dag…ett sportreferat!

Posted on: augusti 3, 2012

Ja vad gör man då? Börjar med mitt kaffe som vanligt ..så att jag vaknar..idag är jag ju uppe i normal tid ändå så lite fler timmar har jag på mig att göra saker och ting…

Satt uppe länge igår igen..det är OS fel för de sänder ju basket sent på kvällarna och börjar man titta så kan man inte sluta…igår var det matchen mellan USA dream team och Nigeria…en helt galen skratt och dunkfest…USA lekte hela matchen …helt utan motstånd tycktes det emellanåt…tyckte synd om Nigeria…man undrar varför man låter lag som tyck spela i helt olika divisioner möta varandra i ett OS.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/article15204464.ab

Men matchen var ändå sevärd …då USAs spelare briljerade …dunkade på alla tänkbara och även otänkbara sätt..lekande lätt. Tror inte de ansträngde sig det minsta och ibland såg det nästan ut som om de lät Nigeria ha bollen en stund bara …för jag tror att de hade kunnat göra än mer poäng om de spelat med fullt tryck…hedersvärt gjort av dream teams spelare ändå.

Så vad det herrarnas handbollsmatch mot Island…ajajaja va gjorde domaren där…varför blåste han utvisning då Sverige var på väg att  reducera och var på väg mot oavgjort…ja det kan man ju undra?

Magnus Järnemyr anser att domarna inte håller samma nivå som spelarna ..och det kanske är så…men man kan inte bortförklara att Island var ett något bättre lag ändå..de vann med ett futtigt mål ändå…så jag förstår att Svenskarna var irriterade..men det är målen som räknas men visst kan man tycka att domaren avgjorde matchen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/article15204265.ab

Jaha idag blev det visst ett sportreferat …men så kan det gå då man tittar mycket på OS…Kolla lite på volleyboll…boxning …tennis…och undrade när de skulle sända dressyren…det fick jag svar på senare i sammandraget att det visades bara på webben…attans då varför kunde de inte sända det på tv:n alla hästintresserade sitter väl inte på datan…även om jag gör det ..men jag missade ju det ändå.

Jaja kungen i baren igår var visst en skytt…

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/

…och de svenska fotbollstjejerna laddar för en WM repris i OS då de möter Frankrike i kvartsfinal idag…

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/article15204754.ab

Vi får väl se hur det går…

Det viktiga är väl inte att vinna utan att kämpa väl och göra sitt bästa…det kan jag säga som inte lagt ner så mycket träning och tid på att ta mig till OS 🙂

Jag ligger långt långt efter där….men jag gör ändå mitt allra yttersta då jag joggar runt i elljusspåret…I got flow….ja det vet ni alla som läser min blogg…att jag har fått en släng av OS feber…så vida pass att jag fullkomligt flyger fram i spåret…

SES!

2 svar to "En mulen dag…ett sportreferat!"

OS feber har då inte jag iaf, men det går bra ändå! 😉
Kramelikramen! ♥

Jag är vanligtvis ingen sportdåre men det är kul att kolla då det är stora mästerskap och OS är ju bara vart 4 år så då går det an. 😉

Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
