Min egna lilla vrå

Här igen!

Posted on: augusti 2, 2012

Ja jag har ju semester så jag hinner vara här lite mer än vanligt…jag har ju inget inskrivet i min agenda så jag kan göra vad jag vill..nästan!

Det är bara pengar som är bristvara för tillfället…eller det har varit bristvara ett bra tag på just att ha lite pengar över att roa sig för. Roa mig kan jag göra sen…fast jag hatar att skjuta upp saker man kan göra nu så finns det ingen möjlighet i världen att jag kan roa mig annat än med sånt som är gratis.

Jag har förresten upptäckt att vad man än ska företa sig så kostar det…inget är gratis! Jag får förfrågningar om det ena än det andra men min kassa säger nej…det är lite tråkigt att man ska bli så begränsad och inte kan leva fullt ut pga pengabrist. Men förnuftet säger att man kan då inte roa sig kungligt om man inte har råd och pengarna man har måste gå till förnödenheter, att överleva helt enkelt.

Resan till Hjo häromdan fick min mage att värka och jag fick ångest över att jag handla lite smått där i butikerna…för hela 500 spänn slösade jag bort…och så luncha vi ute och även om jag tog det billigaste bakpotatisen med skagenröran så sved det i plånboken och i mitt samvete.

Men upplevelsen där i Hjo gav mig ändå så pass att jag kan njuta av att ha varit där …även om det kostade lite …så kan jag säga att jag inte ångrar den dagsturen…ska kanske göra fler dagsturer men det kommer att ses på bensinräkningen sen att det inte är gratis att fara runt. Blää det tar jag då räkningen kommer…

Jag kör ju ändå på det billigaste bränslet Etanol… men det kostar ändå…för det går åt lite mer per mil då man kör miljövänligt så det går nog jämnt ut i slutändan ändå.

Besökte mamma igår och hon hade på sig de nyinköpta kläderna jag köpt  till henne…på rean…en fin kjol för 100 spänn en skön cerisfärgad med smockgummiband i midjan och den fina mjuka marinblåa t- skjortan jag köpte på outleten i Hjo. Vilka fynd…så som de sliter i kläderna där på boendet så kan man inte köpa dyra kläder …jag köper nästan alla mammas kläder på rean …det känns bäst så ..

Köpte ju ett par svarta finbyxor för ett tag sedan i tunnt viskostyg…de höll en gång…jo det är sant en gång hade hon dem på sig sen var de sönder i linningen…jag ska försöka att laga dem om det går…jag lagar och lagar för se det gör de inte på hemmet…de har inte ens en symaskin där…det har vi på min arbetsplats…det borde de fixa sig en tycker jag..de som inga anhöriga har som lagar har ju inga kläder till slut …så tänker jagmen det känns ändå för jäkligt att nyinköpta kläder går sönder efter 1 gång…drar de inte sönder dem riskerar de att krympa eller tvätta sönder dem…ja man får tänka merän två gånger då man letar kläder åt mor..det kan inte stå handtvätt i, så helst ska kläderna  inte vara av ylletyg …helst acryl för det håller formen bäst men fy för ackryl ..jag köper sköna lite rymligare kläder så har de lite krympmån…oftast så går det bra med det jag köper men jag kan inte låta bli att gräma mig lite då kläder förstörs….

Igår var jag ju ute i spåret…som ni vet flög jag i backen…så på långpromenaden med mamma kände jag allt av min vurpa i min arma kropp..men promenaden var ändå behagligt skön och behövlig…som en mjuk streching för mina leder…en bra avslutning på en fartfylld dag.

Nu ska jag fortsätta min dag…har precis intagit min frukost 🙂 brunch kanske är mer passande benämning för klockan är ju mitt på dan nu…jordgubbar med gräddmjölk är inte fy skam..men snart är nog jordgubbssäsongen över…tyvärr men så länge de finns att köpa kan jag inte motstå dem…ska se om jag får tag i några idag att ha till efterrätt eller kvällsmat..men idag blir allt lite förskjutet eftersom jag tog en lång sovmorgon…men det spelar kvitta…jag har ju semester!

SES!

2 svar to "Här igen!"

ja du dessa pengar pengar ..när jag vinner några mille kommer de en slant på posten å till dess 🙂 så kämpar vi på …ja du ibland så bara måste man få unna sig å så får man ta smällen senare .. vi kan ju de där med koka soppa på en spik å trolla med räkningar ..nu fortsätter vi njuta av sommaren kramelikram

Ja man vet exakt vad man har att röra sig med så tar man lite extra är det något annat som för strykas i andra änden…suck!
Det är lite frustrerande ibland för hur man än vänder och vrider på slantarna så räcker de inte…
Jag måste unna mig ibland…vad är det annars för mening att slita och släpa och jobba på? Men oftast går den nätt och jämt ut..men jag har mig lite själv att skylla…alla mina sparslantar satte jag ju in i lägenheten min.
Men det ordnar sig vad det lider…det vet jag.
Ja nu fortsätter vi att njuta av sommaren det tycker jag var ett bra förslag..då man inga pengar har lever man mer i verkligheten på något konstigt vis…jag vet att det inte är pengar som gör en lycklig…men de är fasen så bra att ha ,,,fölr de underlättar livet!

Kramelikram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
