Min egna lilla vrå

God morgon…

Posted on: juli 15, 2012

Tassar runt i nattsärken här i bloggbyn…gäsp ja jag försöker vakna till liv och har bäljat i mig mitt morgon kaffe i detta nu…och sitter här ännu och väntar på att komma igång på riktigt denna söndag eftermiddag. Snart snart ska jag väl ändå vakna…orka vakna..för jag är ganska trött av mig nu för tiden…om det är åldern eller om det är att jag längtar efter min semester ja det vet jag inte kanske är det en kombination av ålder och längtan. Sådär några veckor innan man vet om att man ska gå på ledighet så blir jag trött och liksom varvar ner, eller tar sats kanske är ett bättre uttyck för att  göra sig redo för ledigheten ganska smart egentligen att inte schasa ut sig helt…så man orkar ha semester!

Semester har jag i alla fall snart..usch va jag tjatar men jag längtar verkligen efter min ledighet..det har varit en jobbig tid både privat och på mitt jobb…så jag känner mig mer än värd att vara ledig…så värdig semester att jag tagit 5 hela veckor..det har då aldrig hänt mig förr att jag tagit ut hela semestern i ett svep så där …men av någon anledning så tillät jag mig att göra så denna gång…jag gick på instinkt då jag ansökte om semester…och den sa mig att jag skulle ta lite extra ledigt. Bra att göra tvärtom ibland …jag som sparat och sparat semester i många år har ändå lika mycket kvar att ta ut närsom härsom helst …så jag känner ingen panik över att slösa lite med ledighet..jag behöver inte ledigheten sparad på hög …nu var det ”hög” tid att unna sig lite…sparad ledighet.

Tanter kanske behöver längre tid på sig att återhämta krafter inför ännu ett jobbår…vad vet jag men man får ju fler semesterdagar med åren…så med ålderns behövs nog dagarna mer…men lite konstigt är det ändå för då man är ung behöver man mer tid att leva och njuta för då har man mycket mer om sig och kring sig…med familj och småbarn borde man ha längre ledighet för att inte helt schasa ut sig och för att orka vara människa mitt i allt. 

 

 Man lär sig så länge man lever…om man vetat då det man vet nu kanske man hade gjort annorlunda…men hade jag gjort annorlunda då hade jag inte varit den jag är idag så man kan inte tänka så…man lär sig och formas ju av allt man går igenom..

Det finns inget facit…inga egentliga fel…fastän man kan tycka att det vore lättare om man hade ett facit att kolla i …så är allt man gör rätt på sätt och vis…för i slutändan är ändå facit summan av allt.

Hur man än vänder sig så sitter rumpan bak!

Äsch …nu får det vara färdigskrivet för denna gång…bättre än så här blev det inte denna söndag…nu ska jag ut på promenad med mamma…förresten…nu kan vi kanske inte gå åpromenaden mer…där förbi A-lagets brygga…där blev en kvinna överfallen i veckan och rånad kan ni tänka…på mobil och plånbok…fy attan va arg jag blir…nu får det väl ändå vara nog…mitt på blanka dagen så händer det sånt som inte får hända…

Jag som tyckt att det var bra att de har en egen brygga att sitta vid…att de har någonstans att vara…nu får jag nog omförhandla med mig själv…men inte ska man behöva vara rädd för att gå på promenad mitt på blanka dan…så vi får se om vi går förbi där idag…det är ju ändå en å promenad där många vandrar, en genväg ner till stan …vi får se…vart vi hamnar…det blir nog istället en vända ner till sjökanten…men där var det någon som tutta på strandkiosken för någon vecka sedan…det rubricerades stort som mordbrand eftersom även en närliggande husvagn gick upp i rök..usch ja man undrar vad som får människor att begå brott…att inkräkta på andra människors liv och egendom….vart är vi på väg?

SES!

 

 

2 svar to "God morgon…"

Det låter väldigt klokt att du har tagit långsemester i år, det behöver du efter allt som hänt! Förstår att du längtar tills du kan njuta på riktigt av sommaren och inte behöver sova bort dagarna, haha!
Kram

Hm längtan är stor nu…men bara två nätter kvar så snart får jag ledigt och tid att vända dygnet rätt igen 🙂

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
