Min egna lilla vrå

Sköna regniga söndag!!

Posted on: juli 8, 2012

Vakna upp och tittar ut efter 11 timmars sömn…nyvaken ser jag att det öser ner ute…så visst är det ett sjusovarväder idag…härligt att kunna sova igen lite då man är ledig om man nu kan sova igen förlorad tid …det är jag tveksam till…men jag lovar att idag är jag utsövd och go.

Full av energi sätter jag fart att baka fröknäcke för andra gången denna vecka…det var så populärt att det tog slut nästan me samma. Idag fick jag till det bättre…det är lite knäckigare än förra gången. Nu står det en toscatårta i ugnen…redo för glasyen om en stund …den ska levereras senare i dag till mammas vännina. Gjorde en i förrgår som misslyckades totalt…glasyren brännde vid och fick göra ny i all hast och den blev inte som den skulle den heller…den gick inte att ge bort…fastän misslyckade kakor ibland är de som blir godast…så dock inte denna som var ganska så smaklös…eftersom jag glömde sockret i glasyren. Den får vi själva äta upp…

Ja idag verkar det som jag kommer att kunna leverera kakan ….

Ska ge mig ut i full regn mundering idag på promenad…ska palla lite mer rabarber och göra lite mer marmelad…ett kok är färdigt …och det blev gott…med vaniljstång blev den mild och godare än jag trodde. Ska koka en omgång till idag…då med hälften jordgubbar och hälften rabarber…det kan nog oxå bli gott!

Ja vad ska man hitta på annars i sommarregnet?

Måste bara ragga upp fler syltburkar …

Nääe nu ska jag nog gå och ta på mig sitter fortfarande i nattsärken…som sig bör då man är ledig…de ska va gött o leva annars kan de kvetta!

Nu ska snart kakan ut ur ugnen och jag ska fortsätta dagen min…vem vet vad jag mer kan komma att hitta på…

SES!

Hm …en sak är då säker inte kan jag hänga tvätt ute idag inte…så tur att tvätten är tvättad!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
