Min egna lilla vrå

Sovit som en stock!

Posted on: juli 5, 2012

Fastän jag vaknade med ett ryck vid 12 tiden av att det bankades på husfasaden…ucsh ja målarna lär visst aldrig bli klara här…har hållit på i 2 veckor nu…plockat undan allt på balkongen min och haft trädgårdsmöblerna i köket…rörigt jodå men balkongen är ändå färdig nu så där kan jag sitta i lugn och ro och dricka mitt morgoneftermiddagskaffe!

Somnade om ganska så snart och sov som en stock med öronpropparna hårt intryckta i öronen så hårt att jag inte hörde väckarklockans tjutande vid 2 …vaknade vid halv 3 🙂 då har klockan tjutit länge…minsann utan att jag vaknat!

Sitter nu här och äter resterna av melonsalladen direkt ur burken…den var smarrig men kollegan och jag orka inte äta upp allt…så den är god att äta nu…om än lite i matigaste laget att äta till frukost!

Inatt ja …vi hann knappast äta…vi undra ett tag om det var fullmåne för det var många som var uppe och spökade denna natt…det har ringt nästan oavbrutet…hela tiden! Vissa nätter är såna …och vi kämpar gladeligen på för att uppfylla allas önskemål så gott det går nattetid…vi är inte skapta att orka hur mycket som helst..på natten ska man ju sova inte springa runt som en guttaperkaboll! Inte undra på att jag sovit som klubbad denna dag…oftast så sover man mer oroligt efter en jobbig natt och man har svårt att varva ner då man kommer hem…men jag somna ganska omgående ändå av ren utmattning kanske…behöver varenda ledig minut för att ta igen mig och samla nya krafter inför nästa natt…för man vet aldrig hur den blir! Jag önskar att den blir lite lugnare..

Nja inte tänka på det nu det blir ändå som det blir…

Resten av dagen ska jag bara vara…koppla av och inte göra mer än vad som behövs…jag säger det igen mellan nätter ska man inte ta sig för något stort…som storstäd eller långkok 🙂 nääe man ska bara göra minsta lilla, mest behövliga småting!

Så att sitta här är ganska så ok idag…avkopplande att smyga runt lite i bloggbyn, läsa och skriva lite…och låta hjärnan gå på sparlåga av sig själv.

Ja så är det …man går på sparläge mellan nätter…då man vakat ur kan man köra på som vanligt igen…ja jag samlar mig och sparar mig för att jobba en natt till. Jobbar med bästa kollegan så det kommer att gå bra…vi har mycket att prata om och vi skrattar mycket då vi är trötta …då orkar vi än mer och bättre att vara glad än att gå och sura ihop…så vi håller ångan uppe med glada miner mitt i natten…det går lättare så…och nätterna är över fortare än vi tror..det går av bara farten!

Idag blir det ingen promenad ens…promenerade en lång vända igår i det vackra vädret…en runda ner till hästhagen för att besöka ödetorpet…där står ett stånd rabarber och väntar på att bli pallade av mig varenda sommar…

De syns knappast i all grönska men jag vet att de står där så jag trampar upp en stig …jag skulle haft andra benkläder bara och inte de puma shorts jag hade för gräset jag klev i gömde brännnässlor här och var…ajaj och så tänkte jag på att i gräs sitter de där äckliga fästingarna …men det var för sent att tänka på då…

Jag fick med mig ett riktigt knippe rabarber ändå…som jag sen satt på hemma i solen och rensa i bikini och solade mitt bleka skinn som nu är lite brunare och fräschare…jag skaka av mig alla tänkabara kryp innan förstås …

Sen blev det en jordgubbs och rabarberpaj till efterrätt….gott..och några påsar rabarber att frysa in att ta fram vid senare tillfälle.

Ja det var årets rabarberstöld det …en hel ica kasse fylld till brädden…än så länge har jag ståndet för mig själv…men jag vet att det är fler än jag som brukar palla där men i år var jag först till kvarn!

Två små nyfikna krabater som undra vad jag gjorde i buskaget…de stackarna ville nog med hem för usch va bromsar och steklar som var på dem…och de bet även mig då jag i hagen sköljde mina händer uti vatten karet.

Ni skulle bra gärna vilja veta…va jag gjorde i buskarna!

Vandra sen hemåt över nyslagna gärden…

Det luktar så gott med nyslaget hö…

Igår lite senare än brukligt togs första höskörden in…här ser ni våran höbonde in action!

Nu är skullen full av löshö…till alla hästarna och det ska räcka minst till januari månad…för då brukar vi byta till hösilage…om det är tillräckligt kallt ute förstås..eftersom hösilage måste göras åt då man öppnat en bale…den kan ligga öppen ca en vecka om det är köldgrader annars blir det dåligt och farligt att äta.

Hm ….

Nu ska jag fixa lite vattna mina blommor och slappa lite till…göra mig redo för ännu en natt!

SES!

Hej då!!!

 

 

6 svar to "Sovit som en stock!"

Vad skönt det är med öronproppar. Så skönt att kunna plugga in propparna och stänga ute alla störande ljud när man ska sova. Jag sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst. Därför sover jag alltid med öronpropparna djupt insatta i öronen. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du nått tips på sköna öronproppar?

Ja eftersom jag sover på dagen behövs propparna mer än någonsin…men jag har inga dyra utan mina är köpta på Claes Ohlssons.
De jag hade innan köpte jag på kronans droghandel…men de finns inte kvar längre …de var bättre. Kanske finns de på ett annat apotek…de var gula…och fula 🙂

Det där torpet ser väldigt välhållet ut för att vara ett ödetorp! Vad fina din krukor blev med petunior!
Kram

Japp tänkte visa lite mer blommor idag…petuniorna heter sofia tror jag…har aldrig köpt dem förr men sett andra som haft dem och de verkar vara lättskötta..
Mina favoriter fanns inte i är pelagonen kaskad..de blommar hela sommaren.
Ödetorpet är just öde och tomt sedan några år…ingen är där alls längre de byggde en fin fjällstuga på tomten att bo i medans de skulle restaurera torpet …sen kom de aldrig mer. Det måste ha hänt tanten något…vi har då inte sett henne och den lille hunden hon hade…konstigt! Ingen har skött om trädgården så nu är den helt överväxt.
Kram

Det låter inte roligt om det har hänt något!

Jag har djupt röda pelargoner som kallades för Kärlekspelargon i två krukor på baksidan. De blommar som bara den och har en så läcker färg. Petunior hade jag nästan glömt att de fanns!
Kram

Nääe det låter lite läskigt att damen bara slutade att komma så där!

Petunior satte min farmor ofta liksom tagetes den tåliga som luktar lite illa…de passar att sätta på graven. De tyckte pappa om…för de behövde inte så mycket tillsyn. Att jag inte tänkte på att sätta såna. Men Stjärnögonen får duga …de är en av mina favoriter.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
