Min egna lilla vrå

Hepp på er allihop

Posted on: juni 27, 2012

Hinner knappast vara här inne…dagarna går i rasande fart..varit på akupunktur…sovit, ätit, jobbat, hälsat på mamma, varit på extra inkallat jobbmöte idag och så fick jag rycka in extra i natt eftersom en kollega ringde sig sjuk…hepp hopp galopp så var det med min långledighet …den hann ju knappast börja så är jag tillbaka på jobbet igen. Men jag ställde ett ultimatum för att jobba i natt …och det köpte chefen…jag behöver inte jobba fredagnatten …bra ändå…så slipper jag tre nätter på raken. De är inget man ser fram emot inte nu då vi jobbar häcken av oss…så jag ska bara jobba två.. 🙂

Härligt…men denna natt som kommer blir jobbig då jag inte hunnit vila mig…har precis gjort månadens tråkgöra…betalat räkningar…nja jag överlever med nöd och näppe en månad till…men det går ingen nöd på mig , jag börjar bli van att leva på gränsen…ja jag har blivit en överlevnadskonstnär på kuppen… kan ju koka soppa på en spik då det tryter och kylsåpet gapar tomt och det ekar då man öppnar det.

Från skoj till allvar …det är verkligen så att det inte finns tilllräckligt med ingredienser att laga ett riktigt mål mat emellanåt…men jag har lärt mig trolla…så än har vi inte behövt gå med knorrande magar utan vi har varje dag varit mätta ändå. Man tager vad man havfer som Kajsa Warg sa…

Omeletter i alla de olika varianter man kan tänka sig har det blivit…så jag har fått träna mina fantasilösa matlagartag nu och tänk jag har blivit riktigt duktig på att fixa bra måltider på nästan ingenting…fast ibland då det ser för eländigt ut i skåpen får man nästan ropa efter något som vill bli tillagat 😉

Men idag var jag en vända in på Grossen och handla en hel korg full…en kundvagn kan jag ändå aldrig fylla om jag än så har plånboken full med cach…det blev lite av varje och dottern med kompis blev så glada då jag fyllde på i skåpet med div matvaror…nu ekar det inte ändå..och de klarar sig då jag inte är hemma…det hade de gjort ändå…men som mamma vill man inte att de bara äter snacks och glass..nu finns det jordgubbar och annat gott nyttigt om de vill ha.

Det är ialla fall inte så att vi svälter …hihihi …vi har hull att ta av som tur är!

Idag fick jag för mig att snöra på mig joggingskorna igen …jisses…kors i taket…det var säkert 5 veckor sedan som jag sprang sist…vet inte varför jag inte fortsatte då jag lyckades komma igång med …men idag så kom jag ut i elspåret och hua jag tänkte först bara gå en rask promenad…men så kom det en hurtbulle och sprang om mig så jag var inte sen att hänga på…men jag kom ganska så snart på efterkälken …insåg att min kondis inte är som den varit förr så jag fick minsann gåspringa lite för mig själv…hurtbullen varva mig inte ändå så jag var inte helt ute  men jag ska erkänna att jag sprang så jag fick blodsmak i munnen…och flåsa gjorde jag som en blåsbälg hahaha…men tanten tog sig runt och jogga även hela mördarbacken upp ….kunde inte med annat för just där i backen var det några som intervallträna …såinte ville jag stanna mitt i backen …näääe jag kämpa på ända upp 🙂 än finns det takter i tantskrället 😉 såg säkert rolig ut där jag rulla fram! 

Nu måste jag avrunda…ska packa ihop mig för att åka till jobbet…ses!

 

2 svar to "Hepp på er allihop"

Du är duktig du som tar tag i saken… själv väntar jag på att bli så pass frisk så jag ska kunna ta tag i min kondition igen…

Hemikram ♥

Nja vet inte det jag….jag har varit utan KS nu några veckor …men kört på med MSM…så jag har tappat lite sug..ska fixa nytt imon…jag är mest ute och går…att jag snöra på mig joggingskorna igår var bara ett infall jag fick.
har som tur är ganska bra grundkondition…så jag vet att jag kan träna upp mig igen..men i det skick jag är nu har jag aldrig varit förr så tidvis känns det tungt.

Ottokram<3

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
