Min egna lilla vrå

Ett hus vid havet

Posted on: juni 16, 2012

God morgon…idag blev det sovmorgon…ensam hemma …så jag kan göra vad jag vill…nästan…jag kommer inte göra många knop för här är det vindstilla. Får ligga för ankare och bara driva lite..gillar att höra kluckandet från vattnet mot skrovet…höra fiskmåsar skräna i fjärran och bara vara…finnas i nuet…

Det kan jag sakna ibland att vara ute till havs att kajka runt bland kobbar och skär…friheten att vara till havs är obetalbar…att lägga till i en vik …och stanna där så länge man behagar…njuta av tystnaden och slippa stressen och alla måsten. Att vara så långt ut i yttre skärgården att man inte har teckning på telefonen…det är frihet…att inte kunna nås av omvärlden…det är avkoppling det..

Det är livet…att kunna njuta av det man har just nu…att ta vara på stunderna, höjdpunkterna i livet…enkelt är bäst …inget konstigt alls egentligen…fast många har svårt med det enkla att släppa allt och bara vara här och nu…varför ska det vara så svårt…när det är så enkelt egentligen?

Det är stressande att vara med människor som inte kan konsten att släppa taget om verkligheten…och leva i verkligheten..de lever inte fullt ut …utan sen eller någon annan gång…men det kanske inte blir någon annan gång …sen kanske inte existerar! Avskyr det uttalade ordet sen…man kan inte skjuta allt på framtiden…vi lever ju här inte sen!

Så om man vill leva i nuet är det bra att vara på en båt…FRI-DA …så passande heter vår båt…den båt som vi nu inte sjösatt på 3 år…pga av tidsbrist…fy attan …att inte hinna med att koppla av som vi gjort i alla år innan…3 år har vi undvarit oss avkopplingen att vara ombord.

Vilket slöseri…med tid…inte konstigt att man gått på grund…att vi stött på på problem…stött och nött på varandra …vi sitter verkligen i skiten …skrovet ligger på land…stackars FRI-DA…stackars oss…som inte har haft fria dagar på länge…

 Men jag kan fantisera ändå tänka tillbaka och leva på minnen…tänk va skönt vi haft det ändå..vi kunde konsten förr att koppla av…

Jag kan känna den svaga sjöbrisen smeka min kind…havsluften den friska sunda …sjön suger…man känner att man lever….att vara till havs är Shit so nice!

Även om jag egentligen är en landkrabba så gillar jag livet ombord …jag är ingen gast snarare ett kuttersmycke där på fördäck…men jag har lärt mig genom åren att både lägga till och angöra en brygga..hoppilandkalle har jag fått vara i ur och i skur…natt som dag…då vi fått kasta loss pga att vindarna vänt…

 

Ett hus vid havet skulle man ha….

Man kan ju alltid drömma…

2 svar to "Ett hus vid havet"

Ja det låter onekligen som frihet med stort F!
Kram =)

Japp…frihet och lycka!
Kram:)

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
