Min egna lilla vrå

Kära nån…

Posted on: juni 9, 2012

Ja kära nån…sovit som en stock änna till halv 3 idag utan att vakna en enda gång. Men så har jag  varit medvetslöst trött  i natt…Kan bara säga att det har gått i ett i ett hela natten….och i vargtimmen hade jag kunnat somna stående om jag velat …men det ville jag ju inte så det gällde att hålla sig i rörelse. Har aldrig varit med om något liknande förr.. hade behövt sätta tändstickor i ögonlocken så tunga var de ett tag… 🙂 Hm..va är det som händer egentligen?

Skit samma vi har gjort ett bra jobb kollegan och jag som fixat allt trots lite ovanligheter…vi har fått klura en hel del dennna natt och hjärnan som inte precis går på högvarv av sig själv natte tid…har fått aktivitet så det räckt och blivit över…inte konstigt att man sovit länge i sträck …men ibland har man svårt att varva ner efter stökiga nätter då man ska koppla av hemma i sin säng….då virvlar tankarna…men inte en tanke hade jag i skallen min då jag la huvudet på kudden tidigt i morse. Förlamande trött var hela kroppen min…bra att jag kunde sova trots allt …men nu har jag skallebang…mitt huvud värker och är tungt …en bieffekt helt klart av nattens virrevarr.

Satte på kaffepannan nu och ska se om det kan hjälpa och innan dess tog jag värktabletter…jag ska ju jobba en natt till så jag vill få bort skallebanget …man bör vara allert då man jobbar natt och huvudvärk är inte bra att ha då…

Jajaja kära nån…mycket ska man vara med om…

Det låter kanske som om jag överdriver…men det gör jag inte…jag har jobbat natt många år och denna natt är en av de som kommer att gå till historien..den och stormnatten då Gudrun drog förbi småland..den natten var mer kaosartad såklart…då kom räddningstjänst till undsättning…men det är en annan historia…och den går inte att jämnföra med någon annan natt jag jobbat…strömlöst, dörrar som blåste upp, tak som gick sönder och fönster som blåste in…ja ní förstår säkert scenariot på det äldreboendet..den natten …

Den natten jobbade vi som attan…och i efterhand var vi stolta över oss själva …att vi hade fixat ett katastrofläge så som vi ändå gjort…med syrgastuber, isande kyla, i mörkret och vårdtagare på vift. Jag hade på känn den kvällen innan jag åkte hemifrån att det skulle kunna bli strömlöst så jag hade med mig en bra ficklampa utifallatt…och den kom till användning minsann…den natten hann vi inte ens äta …men vi hann få på kaffet innan strömmen gick som tur var så vi hade varm dryck att tillgå.

En sån natt till vill man inte vara med om…en riktig skräcknatt att minnas …att inte ha kontroll och inte kunna jobba på rutin…det var lite jobbigt! Men ujuj vi blev en erfarenhet rikare ändå…

Ja nu ska jag ladda inför kommande natt …man vet aldrig hur det kommer att arta sig..hoppas att den blir lite mer som på räls…och att det inte inträffar en massa oförrutsägbara ting…men samtidigt så är det bättre då det inte är statiskt och rutinmässigt …variationsrikedom är då att föredra …att det händer lite ..gör att jobbet blir mer intressant men allt behöver inte hända på en och samma natt…det kan väl fördela sig lite.

SES!

 

 

 

 

 

6 svar to "Kära nån…"

Jag har inte ofta jobbat natt, men känner igen en del. Jobbade ett tag med att bygga montrar på svenska mässan i gbg. Samla material ända in i det sista. Tre-fyra nätter i rad. Tog bort nåt skräp framåt morgonen på öppningsdagen, inte långt innan folk kom in genom dörrarna. Men det var skönt efteråt, när man lyckats ro det i hamn.
Du har en trevlig blogg, ber att få återkomma!

Roligt att du gillar min blogg …du är välkommen tillbaka närsom!
ja du nattjobb har jag valt för att jag trivs med det..men periodvis då det är mycket att göra undrar man vad det är man sysslar med!

Hoppas att den blir lugn men inte tråkig.

Hemikram

Lite lugnare blev den men vi har mer över lag att göra just nu så det är tröttsamt… det suger emellanåt musten ur kroppen…vi jobbar i ett i ett…men man är ju där för att jobba inte för att ta igen sig. Men kroppen är inte gjord för att köra järnet hela natten så inte konstigt att man är medvetslöst trött då man är färdig…låg i sängen till halv 6 idag…det är ovanligt men jag behövde verkligen vila.

Tråkigt hinner vi inte ha Hemi…vi fokuserar på allt som ska göras.

Stor Ottokram

tassar runt som vanligt å ser att du troligen nyss lagt dig att sussa efter sista nattan hoppas du sover gott otto vännen kram

Jepp sovit som en stock..helt urlakad efter två hektiska nätter…ledig till onsdag nu och har inte planerat göra något särskilt annat än ta igen mig och hämta nya krafter.
ha de gott klösisen

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
