Min egna lilla vrå

Mot nya äventyr!

Posted on: maj 19, 2012

Ja så känns det varje morgon då man vaknar!

Som idag då jag har haft en natt där jag vridit och vänt mig ända till halv 5 i morse…antingen sover jag för mycket eller för lite…inatt var jag sömnlös minsann..men eftersom jag inte ställer klockan fick jag ändå några timmars sömn…vakna av mig själv vid halv 11…suck…en dag till som sovs bort..

Låg inatt och lusläste gammla hemmets journal…i brist på annat för jag orka inte vara uppe, min kropp är ändå trött men orkar inte sova bara …men läsa orka jag ändå…hua va timmarna går sakta då alla andra ligger och snarkar obehindrat. Men fick ändå ihop lite sömn till slut…så nu är jag redo för nya äventyr…ja så himla äventyrligt är inte mitt liv just nu…inte så att jag jublar och hoppar högt precis…men jag har vant mig vid att leva så här nu..lite stillsamt och sakta…se på alla andra som lever för fullt och som planerar och donar …världen utanför står ju inte stilla för att min gör det.

Mot nya äventyr…det låter något det…det låter positivt men behöver kanske inte vara det…ett uttryck som om det används fel kan tolkas precis tvärtom….äventyr…mot vad då?

Kanske är man på väg mot något man inte vill…något man inte kan styra…att ta ett språng ut i världen utan att veta vart man landar…ja livet är ett enda stort äventyr…man upptäcker att allt kanske inte är som man trott och inget är självklart stjärnklart och uppenbart…nääe inget är så enkelt att man kan ta det för givet…så klart är inget.

Världen snurrar på i ett rasande tempo…ett tempo som jag blir snurrig på…jag har hoppat av karusellen för länge sedan…men inte stannar världen upp för det…den verkar snarare snurra än fortare…kanske för att jag saktat in…och ser det från ett annat perspektiv…från min egna lilla vrå…där i skymundan …där jag nu är fast jag är hur synlig som helst…och i andras ögon ser ut som vanligt…

Ingen kan ju se om jag är i uppror eller om jag är ko lugn…jag utmärker mig inte genom att gå baklänges precis fastän jag i mitt sinne stå blixt stilla och väntar på att något nytt ska hända som förrändrar min syn på allt…utåt sett är jag nog som vem som helst…man döljer sitt innersta väl…

 

 

Etiketter:

2 svar to "Mot nya äventyr!"

Du har ju gjort en stor förändring i ditt liv, så det är klart att nya äventyr väntar dig. Sköt om dig!
Kram

Så är det …nya äventyr väntar…jag ska så gott det går gå vidare i livet…jag är inte ensam fast jag ensam står som tur är har jag många som bryr sig i min närhet.

Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
