Min egna lilla vrå

Mitt i verkligheten…

Posted on: april 26, 2012

Vem har sagt att livet skulle vara enkelt…livet är inte enkelt…det ska gudarna veta…och det vet de det vet jag …man får nog precis vad man tål för hur mycket motgångar man än får så tar man sig igenom dem på något konstigt vis…hur märkligt det än låter så klarar man mer än man tror…då man nästan fått nog och börjat tänka på att gå vidare …då kommer nästa slag under bältet…men jag tänker alltid som så att jag har fått detta till mig för att lära mig något.

Men ibland undrar man vad man gjort för ont som måste uthärda och prövas så hårt. Jag är ändå vid gott mod…det kunde ha varit värre tröstar jag mig med…nu får vi se om det stämmer…om det kunde varit värre än vad det nu är. Förstår om…det låter lite teatraliskt och överdramatiserat men jag överdriver sällan…jag är ganska så realistisk …och verklighetstrogen…lever på jorden och med bägge fötterna ganska så stadigt jag står…även om det blåser rejält omkring mig så kan jag ta det med fattning. Jag tycker att jag är stark person om än lite känslig…med känslighet menar jag att jag känner av ganska bra och jag läser in situationer på ett sätt som ofta stämmer in i verkligheten…men  min verklighet är inte allas verklighet…andras verklighet kan se helt tvärtom ut…fast vi lever i samma tid…och upplever ungefär samma saker… Det är det som är det kluriga…för alla har rätt till sin sanning…

Men ibland önskade jag att jag fick respons för min upplevelse av det som sker…jag visste att jag löpte en stor risk ….en risk som jag varnade för men som ingen tog på allvar…en risk som jag tog eftersom inget skedde …som jag fick utsätta mig för pga att ingen tog mina ord som trovärdiga.

Nu har det hänt…nu ska jag åter behöva förklara mig….jag har ransakat mig många gånger om…jag har utsatt mig för exakt samma sak som de andra men min upplevelse har inte varit densamma som de andras…är man mindre trovärdig då? Om min verklighet inte överrenstämmer med de andras… nää det borde man inte vara…men i verkligheten fungerar det så…trots att man inte far med osanningar kan de bli till just det …lögner och rent ljug…fast man alltid är sanningsenlig. Jag funderar så det knakar …kanske är det så att vi lever i en förljugen värld..att de flesta är mytomaner och far med osanningar som blir till sanning och verklighet. jag kan ha fel…jag antar bara att det kan vara så.

Faktum är att riktighet inte alltid lönar sig… det har jag erfarit…sanningsägarna är de som det ofta blåser om…de kanske är ett hot mot andras förvrängda sanning…de kanske löper risk att bli påkommna med att föra sanningen bakom ljuset…deras trovärdighet ställs på ända…

Sen finns det de som tiger och håller med nickande och de som aldrig har en åsikt…men att inte ha en åsikt är också en åsikt…de som tiger låter oförätter ske de är lika goda kålsupare de med …fast lite i skymundan och de hamnar således aldrig i snålblåsten…de glider runt bara och understödjer hela härligheten…de kommer ju lättare undan på så vis …de vänder kanske kappan efter vilken vind det blåser…håller med om vad som helst för att slippa konfrontationer. Jag klandrar dem inte önskar ibland att jag kunde vara så…för enkelhetens skull.

Låter det rörigt?

Jag är mitt i det som jag förutsåg…jag tog en risk som ingen annan insåg …fastän jag påtalade det otaliga gånger…nu står jag då här …ensam….nu kan man bara  hoppas på att få stöd …men det är inget jag kan förlita mig på…oftast så offrar man hellre en person än  att röra om i hela grytan…det är lättare så…det är så det fungerar…då slipper andra förrändra sin lilla värld ..den värld som är deras trygghet och verklighet.

Verkligheten är verkligen inte så som jag skulle vilja att den var….men jag flyr den inte för det …det är bara att ta tjuren vid hornen och gå vidare…mot vad?

Lite svammel från mig idag igen…hoppas ni har överseende…med allt mitt ordöverflöd.

Vi lever i en riskfull värld…man måste ibland ta en risk för att komma vidare…det krävs en himla massa mod för att våga och vinna..

SES!

 

 

 

8 svar to "Mitt i verkligheten…"

Så tråkigt att du har råkat ut för något jobbigt igen och står ensam i blåsten. Det är som du säger lätt att offra den som påtalar felen istället för att ändra på något. Däremot tror jag inte på att man får precis så mycket man tål, en del av oss för alldeles för mycket och det är ju inte säkert att det märks på en gång hur mycket stryk man tar och vilka skador man får av att trilla i backen så ofta. Sprickorna kanske är osynliga men de finns där. Någon kanske håller ihop med nöd och näppe trots sprickorna medan en annan faller sönder till slut.
Hoppas att du orkar.
Varm kram

Det verkar visst aldrig ta slut…jag behövde verkligen inget mer nu…men tydligen ska jag prövas lite till…undrar hur mycket jag ska orka.
Har tänkt många gånger sista tiden att jag lägger mig ner snart…men så reser jag mig ändå…ibland är det förnedrande…förnedringen gör att jag fortsätter kämpa…för varför skulle jag ge upp? Det vore förnedrande.
Visst är det så att många får för mycket …mer än någon skulle behöva…det är orättvist…men vad ska man göra åt det?
Jag kan säga att jag håller ihop med nöd och näppe ..ingen ser mina sprickor och hur jag våndas över allt jag tvingas genomlida.
Skulle jag visa min sårbarhet skulle jag rasa samman helt…det finns de som gärna hade sett mig falla…därför faller jag inte….inte än ialla fall!

Än orkar jag!

Varm ottokram

Men inget svammel alls ,du beskrive det utmärkt väl ..men det är sånt som inte ofta i hela sin komplexitet ….som en vän sa till mej ”anpassning ja ,men inte till döds” ..och jag upplever det på din beskrivning som om här stötte du på en gräns där du inte kunde gå med på att kompromissa ..bort dej själv .

Alltså är inte det här kärnproblemet i många yrken och på arbetsplatser ..och verkar bli värre att man betalas för att bara lyda, följa mallar ..Byggt på en robotiserad människosyn ..grupptryck .. auktoritära hierarkiska system, man blir så gott om tvungen att sälja sej själv för att överleva materiellt. Men vad sker då på ett psykiskt ,personligt plan ?
Kunde lika gärna kallas en sorts prostitution ..
att ljuga eller svika sej själv usch ..sånt gör ju männisor sjuka

Visst är man anpassningsbar och sammarbetsvillig men inte till vilket pris som helst.
Ja min gräns är nådd…jag har fått nog …det jag förrutsett och ingen annan sett har nu hänt…
Jag önskar att alla hade kunnat ta in vad det var jag sa den gången…att vi tar en risk…den risken förstod ingen…

Man måste ta in vad andra säger …för man tar ju inte upplevelser ifrån luften…man hittar inte på saker för att det är roligt.
Det är så frustrerande att inte bli trodd….men säger man samma sak gång efter gång..försvinner trovärdigheten i det man säger av någon anledning.

Jag kommer aldrig att sälja mig ej heller komma med osanningar..däremot behöver man inte säga alla sanningar man vet…

Visst jag har betalt för att utföra vissa sysslor…men inte till vilket pris som helst.

Min gräns är nådd och kanske blir jag offrad…kanske blir det katastrofalt…men det kan oxå vända och bli till det bättre.
Det får tiden utvisa.

Ja jag hoppas verkligen att det löser sej på bästa sätt för dej ❤ !!!

Det brukar lösa sig till det bästa …fast man tycker att det är olösliga problem som hopar sig så brukar det ordna sig på något underligt vis.

Du tog mina ord i dag ;)….

🙂 ok hoppas att orden var bra …att de gav något 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
