Min egna lilla vrå

Hahahaha jag rörde visst om rejält..

Posted on: april 25, 2012

Jag rörde om så halva föregående  inlägg försvann vid publicering…men telefonen ringde så jag gjorde två saker samtidigt som jag brukar klara av…men denna gång gick det inte så bra…samtalet rörde oxå om i min hjärna ska ni veta så inget konstigt alls att halva inlägget är puts väck. Det var lite för distraherande det jag fick höra…upprörande minst sagt!

Nog om det …men jag kan säga att det påverkade mig så att jag inte kan släppa det riktigt..mer vill jag inte säga…

Det är bara att se glad ut och fortsätta där man var…min övertygelse är att det är så livet är. Problem för mig är inte problem… jag ser det som möjligheter till förbättring…att man ska komma över ett hinder och att alla inblandade kommer ut på andra sidan rikare och berikade av vad som skett. Klokare än innan. Motgångar är möjligheter…det är bättre att se det från den positiva sidan…så brukar det bli bra…man behöver inte måla fan på väggen…allt är inte svart eller vitt …det finns nyanser där i mellan…fast i ett första skede kan ett hinder verka ganska så dystert svart nattsvart och olösligt. Då hjälper det att tänka positivt…man kan vända svart till vitt…eller åtminnstone till grått…

Det är grådisigt hos mig idag inte bara i mitt sinne det är likadant ute…lite sol hade idag lyst upp och gjort en dystergök till muntergök..ja jag kan väl säga att jag är lite oglad idag… det låter bättre än svårmodig, nedstämd, missnöjd och deprimerad…lite trumpen är jag allt…men idag säger jag oglad…det låter mer positivt!

Att med ord uttrycka sig rätt i rätt läge kan vara svårt…det finns ju så många ord att ta till…

Avakta är ett ord många ogillar…avakta det säger man då man inget annat har att ta till…då låter det bättre att säga …vi ger det lite tid….det låter inte så negativt som att avakta..man kan bida tiden…dröja,  ligga lågt…ja det finns många ord som betyder samma sak…synonymer…ligga lågt…se tiden an…ja ni ser..ett negativt ord kan bli till ett mer hoppfullt ord…att vänta…den som väntar på något gott väntar inte för länge…avakta är inte precist  det låter som att man kan vänta i evighet…men inget är som väntans tider…varför säger man så? Ingen vill väl vänta och vänta…

Jaha då har jag svammlat igen då typiskt mig att svammesuriumsvammla en massa ord…jag har ordbajsat kan man kanske säga …inget ord jag brukar använda…men jag brukar orda en hel del…jag orerar så det står härliga till…jag talar och resonerar med mig själv mestadels…särskilt här på bloggen kan jag sprida mina ord  … här kan jag skriva av mig en del så slipper jag ha dem i mitt sinne gömda och nästan glömda ibland…så mycket kan jag tänka att jag borde ha en hel ordbank full snart..önskar att jag hade ett konto istället på banken fullt med casch…äsch nu får det vara färdigordat för denna gång!

Färdigsvammlat!

 

 

7 svar to "Hahahaha jag rörde visst om rejält.."

Du svamlar inte Du är en lagom klok Kommissarie i sina bästa år och jag trivs bland dina funderingar…

Hemikram ♥

Skönt att höra…det värmer mitt idag lite dystra sinne…

Nu ska ottotanten lyfta för ännu en jobbnatt…keso med hallon och blåbär och yoggi finnes i min matsäck denna natt…och frukt.

Mackorna skiter jag i tror att det är de som gör min mage orolig.
Än en gång en stor ottokram till dig
Stor

jag håller med din slutsats, börja med att utesluta vete/gluten så ska du se att det blir mycket bättre på en gång!!

Hemikram och ha en givande jobbnatt!

En hutt KS då och då skadar inte … 🙂 och att vara positiv gör livet lättare…fastän det är svårt!

Önskar jag kunde hejda mig och just avvakta, numera är stubinen alltför kort och det är inte roligt.

Du är bra !

Puss i pannan

Ja jag har oxå svårt för att avakta…vill som du inte hejda mig mitt i steget …vill få saker avklarade…vill börja checka av min långa todo lista nu medsamma…men än så länge blir den bara längre och längre. Såååå enerverande att jag går om kring och muttrar för mig själv….

Kram och tack för dina peppande ord 🙂 …länge sedan jag hörde att jag var bra…men innerst inne vet jag att jag är bra och att jag duger som jag är.

En puss i pannan till dig från tantotto

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
