Min egna lilla vrå

Lördags tankar

Posted on: april 21, 2012

Vakna med värsta bihålsvärken…en gnagande ihållande molande otäck värk som inte låter en vara ifred en sekund…nästan lite illamående gick jag upp för att sätta på en stark kopp stärkande kaffe.

Sen vakna jag minsann …solen sken vart tog värsta ovädret vägen som de utlovade innan helgen? Intog mitt goa kaffe på altanen i solkskenet…kröp sen ner i sängen och slog på tv:n och såg ett avsnitt av August Strindberg…att han höll till på Kymendö…hade jag inte en aning om…längtar till skärgården alla kobbar vikar och skär…vågornas kluckande och t om måsarnas skrikande kan jag sakna. Havsbrisen denna sköna vind som blåser så lätt som en smekning och svalkar en i sommarvärmens gassande solsken. Glittrande kusningarna på havet som bländar en så att solglas är ett måste om man inte vill kisa för att se. Åh va jag längtar till havet nu…

Oj …nu verkar det som om det är oväder på gång …himlen slog igen helt och blev mörkt…och så kom skyfallet…är det ändå oväder på gång då om än lite senare än beräknat…tycker mig höra ett muller…bara det inte börjar åska…

Ska kanske stänga ner …dra ut sladden …och fixa mig inför ännu en vaknatt…natten som gick …gick i rasande fart…fastän nattens timmar är många och oftast är långa så gick denna natt över oväntat snabbt…tröttheten hann knappt infinna sig i vargtimmen…och då jag rapporterat färdigt isnåg jag att jag inte varit på toan på alla dessa timmar…gissa om jag var n ödig då jag kom på detta , hann knappt till toan …

Nää nu kommer ovädret …ses!

6 svar to "Lördags tankar"

Hoppas att det gick bra….

Hemikram

Det gjorde det…natten son gick var lugn…nu är jag ledig och snart ska jag krypa ner i lakansgrottan..Hörs Hemi!

kram

Operationsnätterna på min gamla avdelning (där jag jobbade natt) gick väldigt fort. Mycket att göra är bra – men ibland blev det nästan FÖR mycket…

Hoppas bihålevärken lagt sej. Att du är frisk.

Kao

.öh,jo…..skärgården,ja. Har beställt några nätter på en skärgårdsö veckan efter midsommar. Behövs varje sommar – för att det verkligen ska kännas som sommar. Så jag förstår din längtan.
🙂

Åh så härligt…vill oxå ut i skärgården…har aldrig varit i Stockholms skärgård kanske blir det i sommar, vem vet vad jag ska göra i sommar…har inget planerat. 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
